Chirurgul Octavian Marcu nu demisioneaza de la spitalul bârladean

Barlad Online

Medicul chirurg Octavian Marcu nu demisioneazã din functia detinutã la Spitalul «Elena Beldiman» Bârlad. Chiar dacã este nemultumit de calitatea materialelor sanitare si, uneori, chiar de lipsa unora dintre acestea, chirurgul este dispus sã continue sã profeseze la Bârlad. El sperã cã, în cel mai scurt timp, conducerea unitãtii va scoate la concurs cel putin un post de chirurgie generalã, pentru ca mãcar gãrzile sã nu mai fie atât de dese.
În aceste zile, Spitalul de Urgentã “Elena Beldiman” este scena unui nou scandal intern. Implicati sunt medicul chirurg primar Octavian Marcu si conducerea institutiei. Primul este nemultumit de faptul cã, de mai multe luni, este nevoit sã opereze fãrã a avea instrumentar si materiale sanitare de bunã calitate, punându-se în pericol viata pacientilor sãi. Desi ameninta cã demisioneazã dacã situatia nu se amelioreazã, ieri, chirurgul a revenit asupra deciziei. “Când am venit eu aici, erau opt chirurgi, iar acum sunt patru activi. Nu este suficient pentru a se asigura o gardã completã. În plus, pentru cã nu avem cele necesare pentru interven- tiile chirurgicale, de multe ori, sunt nevoit sã cumpãr fire din banii mei de la firmele de medicamente si sã le tin în buzunar. Pentru cã nu mai pot continua asa, încã de pe 21 februarie, le-am depus hârtie cã nu sunt conditii si cã nu mai vreau sã fac gãrzi. Iar acum, am fãcut cerere pentru concediu fãrã platã cu începere de la 1 martie. Dacã nu-mi aprobã, o sã lucrez în continuare. Eu am vrut sã lucrez în conditii decente si le-am atras atentia asupra conditiilor din sectia de chirurgie. Mi-au promis cã o sã aducã personal, cã o sã scoatã un post de medic pentru chirurgie generalã la concurs”, ne-a declarat chirurgul Octavian Marcu. Acesta a adãugat cã, în opinia sa, managerul Petcu, recunoscut informator al Securitãtii, de fapt, dezinformeazã opinia publicã. De cealaltã parte, managerul Viorel Petcu spune cã, pânã ieri, cererea pentru concediu fãrã platã nu i-a parvenit. Ca urmare, nu are ce sã aprobe. Si chiar dacã ar fi ajuns la el, din cauza deficitului de medici care sã efectueze gãrzi, tot nu i-ar fi aprobat. În plus, Petcu spune cã spitalul a achizitionat toate materialele sanitare necesare operatiilor chirurgicale. “S-au cumpãrat lame de bisturiu, fir resorbabil, plasã chirurgicalã, atã chirurgicalã, tot ceea ce trebuie atunci când se intrã în operatie. Comenzile s-au fãcut în functie de necesarul cerut de sectie, în total, de la 1 ianuarie 2011 si pânã pe 29 februarie 2012, s-au cheltuit 1,4 miliarde lei vechi cu aceste achizitii. Pe de altã parte, pentru o linie de gardã completã este nevoie de patru chirurgi, nu cinci. Cât despre solicitarea pentru concediu fãrã platã, astept rezolutia. Deocamdatã, nu am ajuns în posesia ei, dar nu cred cã o sã i-l pot aproba”, a declarat managerul Petcu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu