Top 5 regrete înainte de moarte

Barlad Online

O asistentă a înregistrat cele mai întâlnite regrete înainte de moarte, printre care "Îmi doresc să nu fi muncit atât de mult". Care ar fi marele vostru regret, dacă asta ar fi ultima voastră zi în viaţă?
Regrete înainte de moarte

Nu a existat nicio menţiune despre mai multe sex sau bungee jumping. O asistentă pregătită pentru a-i asista pe bolnavi în ultimele lor zile de viaţă a povestit despre cele mai întâlnite regrete pe care le-au avut aceştia la sfârştiul vieţii lor. În topul acestora, în special în rândul bărbaţilor a fost: "Îmi doresc să nu fi muncit atât de mult".

Bronnie Ware este o asistentă de origine australiană care a lucrat mai mulţi ani în îngrijirea paliativă, asistându-i pe bolnavi în ultimele lor 12 săptămâni de viaţă. Ea a înregistrat epifaniile lor înainte de moarte pe un blog numit "Inspiration and Chai", care a atras atât de mult atenţia internauţilor încât a decis să scrie o carte "The top five regrets of the Dying", relatează Guardian.


Iată cele cinci regrete la care a asistat Bronnie Warre:

1. Aş fi vrut să îmi trăiesc viaţa aşa cum am vrut şi nu viaţa pe care o aşteptau alţii de la mine.

"Acesta a fost cel mai întâlnit regret printre bolnavi. Când oamenii realizează că viaţa lor a ajuns la final se uită în trecut şi îşi dau seamă câte visuri au rămas neîmplinite. Mulţi dintre oameni nu şi-au onorat nici măcar jumătate dintre visurile pe care le-au avut şi asta din cauta deciziilor pe care le-au luat sau nu le-au luat".

2. Îmi doresc să nu fi muncit atât de mult.

"Acesta era regretul fiecărui bărbat pe care l-am îngrijit. Au ratat copilăria fiilor sau fiicelor şi timpul petrecut cu partenera de viaţă. Acest regret l-am întâlnit şi în rândul femeilor, dar doar la cele mai în vârstă. Toţi bărbaţii pe care i-am îngrijit au regretat că şi-au petrecut viaţa muncind".

3. Îmi doresc să fi avut curajul să îmi exprim sentimentele.

"Foarte mulţi oameni şi-au suprimat sentimentele pentru a trăi în pace cu alţii. Ca rezultat, au dus o viaţă mediocră şi nu au devenit ceea ce erau capabili să devină. Mulţi dintre aceştia au dezvoltat tot felul de boli legate de resentimentele pe care le-au avut".

4. Îmi doresc să fi ţinut legătura cu prietenii mei.

"De cele mai multe ori nu şi-au dat seama de beneficiile relaţiei cu prietenii mai vechi decât cu câteva săptămâni înainte de moarte şi era imposibil să îi mai găseşti. Mulţi dintre ei au fost atât de prinşi în viaţa lor, încât au lăsat prieteniile să se stingă odată cu trecere timpului. Au existat multe regrete pentru faptul că nu au oferut prieteniei timpul şi efortul pe care îl merita. Tuturor le este dor de prieteni înainte de moarte".

5. Îmi doresc să fi fost mai fericit.

"Surprinzător, acesta este un regret comun printe pacienţii în stare terminală. Mulţi au realizat de-abia în final că fericirea este o opţiune. Au rămas închistaţi în tipologii şi practici învechite. Comfortul familiarităţii a dominat sentimentele şi viaţa lor. Frica de schimbare i-a făcut să creadă că sunt mulţumiţi cu viaţa pe care o au şi au renunţat să râdă cu poftă"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu