Sorin Frunzăverde explică plecarea din PDL: "Ne e frică să mai vorbim la telefon şi, chiar între noi, ne e frică să nu fim ascultaţi ambiental"

Barlad Online

"Statul poliţienesc", tradus prin ascultatul telefoanelor, lipsa de condordanţă pe principii, construcţii politice de dreapta şi descentralizare între el şi liderii PDL au fost motivele invocate de fostul prim-vicepreședinte democrat-liberal, Sorin Frunzăverde pentru a-şi explica plecarea din partid şi înregimentarea în rândurile unui alt partid de dreapata, PNL.

Fostul democrat-liberal a explicat şi motivele care au dus la decizia sa: PDL este un partid de dreapta, dar în care nu se mai regăseşte, deoarece formaţiunea nu luptă cu statul poliţienesc şi pentru descentralizare.
"Am spus acest lucru de 46 de ori. În 45 de întâlniri pe care le-am avut în judeţe şi în sectoare în timpul campaniei electorale interne şi a 46 oară la Convenţia Naţională a PDL. Am avut un Congres în mai anul trecut după care nu s-a întâmplat nimic", a spus Frunzăverde, referindu-se la sintgma "stat poliţienesc".
 
El a mai acuzat şi faptul că bugetul de stat nu a fost descentralizat şi a subliniat că punctele sale de vedere nu au fost împărtăşite de conducerea partidului.
"Şi în ultimii doi ani ai mandatului Văcăroiu exerciţiul bugetar a fost mai descentralizat decât acum. Am solicitat în permanenţă descentralizarea resursei financiare. Nu s-a întâmplat nimic. Dimpotrivă. Opţiunea mea, pe care o aveam în vedere cu privire la dezvoltarea României, diferă fundamental de opţiunea conduceriii  PDL", a explicat preşedintele CJ Caraş Severin.
Pro dialog Putere-Opoziţie, dar cu alte "resurse umane"
El a arătat că înainte de a lua decizia definitivă de plecare din PDL a fost contactat de către o serie de lideri democrat-liberali şi chiar de premierul Mihai Răzvan Ungureanu de care îl leagă o mai veche amiciţie.
"Cred într-o construcţie de dreapta. În continuare cred că PDL este un partid de dreapta, dar nu mai cred că o astfel de construcţie şi o rezolvare a problemelor ridicate se mai poate face în interiorul PDL", a mai afirmat el.
Fostul pedelist s-a pronunţat şi pentru instituirea unui dialog real între Putere şi Opoziţie, apreciind că ambele tabere dispun de resursele umane necesare pentru acest lucru.
"Există resurse umane în clasa politică pentru a avea o altă coabitare. Imaginea Parlamentului a avut de suferit din această gâlceavă perpetuă. Putem  construi un dialog, o România normală care să iasă din sărăcie şi care să renunte la starea de stat poliţienesc", a recomandat Frunzăverde.
Stat poliţienesc egal ascultat de telefoane
Şeful CJ şi-a exprimat temerile legate de statul poliţienesc referindu-se la pericolul ascultării telefoanelor.
"Ne e frică să mai vorbim la telefon şi chiar între noi ne e frică să nu fim ascultaţi ambiental", a mai spus Frunzăverde.
Întrebat dacă are informaţii că i-ar fi ascultate convorbirile telefonice, el a spus: "Nu. Ştiu însă din lucruri care mi s-au întâmplat mie personal şi despre care o să povestesc mai pe larg altcândva, nu acuma".
Amiciţie şi asigurări de bună credinţă către Ungureanu
Frunzăverde spune că a luat hotărârea plecării recent după momentul în care preşedintele Traian Băsescu i-a criticat pe greii partidului că nu se implică  în campania electorală.
"Un număr important de lideri PDL au încercat să mă determine să nu am această abordare. Le-am spus că nu este prima oară când vorbesc de aceste probleme grave pentru România. Eu vorbesc de patru ani de zile. Am avut şi o discuţie cu Vasile (Blaga - n.r), cu primul ministru. Le-am explicat că pentru mine nu este o preocupare să destructurez PDL, dar efectiv, din punct de vedere administrativ nu există concordanţă de principii între mine şi ei. În discuţia cu Ungureanu i-am zis că nu voi încerca să destabilizez guvernarea pe care o exercită. De domnul Ungureanu mă leagă o amiciţie mai veche. N-am avut nicio convorbire cu Traian Băsescu", a relatat Frunzăverde evoluţia discuţiilor din ultima vreme cu premierul în exerciţiu şi foştii colegi de  partid.
Discuţii cu PNL în ultimii ani.  De ce USL este "alianţă de conjunctură"
Acesta a admis însă că el a avut în ultimii ani un dialog cu lideri importanţi ai PNL.
"Voi candida pentru funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean din partea USL în calitatea de membru PNL. PDL are 42 de primari în Caraş. Urmează să opteze ei. Nimeni nu impune nimic. E vorba de acţiunea lor proprie", a explicat fostul democrat-liberal.
Întrebat dacă, după plecarea sa din PDL are semnale că vor fi şi alţii care îl vor urma, Frunzăverde a răspuns: "Nu am asemenea semnale, nu am provocat asemenea discuţii. Dar este posibil ca un număr de lideri ai PDL să considere că este firesc ceea ce am făcut şi să mă urmeze. Dar nu mi-am propus un asemenea scop".
Totuşi, şeful CJ a apreciat că USL este o alianţă conjuncturală pentru că PSD este un partid de stânga. Acesta a spus însă că "o conjunctură poate să dureze  şi 8 ani".
El a subliniat că PSD este un partid de stânga. "În general, vorbind despre alianţe politice, unde aţi văzut ca o alianţă într-un partid de centru-stânga şi unul de dreapta să dureze?", a comentat el.
Frunzăverde a demisionat ieri din PDL și a anunțat că se va înscrie în PNL și că va candida la un nou mandat de președinte al Consiliului Județean Caraș-Severin din partea USL.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu