Lupte grele la scoala Deleni

 Barlad Online

Scene incredibile într-o scoalã cu clasele I-VIII din judetul Vaslui, ieri dimineatã. Profesorul de Fizicã a împins pe scãri o femeie care venise sã-i cearã explicatie pentru nota 1 pe care i-a pus-o fiicei sale, elevã în clasa a VIII-a, iar aceasta a ajuns la spital dupã ce s-a lovit cu capul de gresie si, minute în sir, a fost inconstientã. Cel acuzat se apãrã si spune cã totul a fost un simulacru. Mai mult decât atât, el a fost la un pas sã se arunce pe fereastra clasei de la etajul doi al clãdirii, unde se refugiase de frica elevilor, a femeii si a fiului acesteia, înarmat cu o rangã de fier.
Incidentul s-a petrecut la scoala din Deleni, acolo unde problemele se tin lant, în ultima perioadã. Dacã în urmã cu câteva sãptãmâni, scandalul dintre doi profesori care râvneau sã ocupe fotoliul de director tinea prima paginã a ziarelor, acum, unul dintre ei si-a iesit din fire si a fost cât pe ce sã provoace o tragedie. Claudiu Tãnase, cãci despre el e vorba, a împins-o pe scãri pe mama unei eleve si numai norocul a fãcut ca femeie de 38 de ani, bolnavã de epilepsie, sã scape cu zile. Chiar si asa, aceasta a zãcut inconstientã, minute în sir, în ciuda eforturilor fãcute de echipajul de la Ambulantã, chemat la fata locului. Politia a demarat deja cercetãri împotriva profesorului pentru infractiunea de lovire, dar si împotriva fiului victimei, un tânãr de 18 ani, care a încercat sã-si facã singur dreptate cu o rangã de fier, pentru distrugere, amenintare si port fãrã drept de obiect contondent.
Incidentul s-a petrecut sub privirile elevilor
Eleva în vârstã de 14 ani a mers, ieri, la scoalã sã-si ia temele de la colegi, dupã ce, timp de douã sãptãmâni a fost bolnavã de rubeolã si a stat acasã. S-a ales, în schimb, cu nota 1 la Fizicã, dupã ce a refuzat sã dea lucrare alãturi de colegii ei, pe motiv cã nu se pregãtise. Si-a anuntat disperatã mama de nedreptatea care i s-a fãcut, iar femeia a venit într-un suflet la scoalã sã lãmureascã problema. Între ea si profesorul Claudiu Tãnase a izbucnit un conflict verbal, pe holul unitãtii de învãtãmânt. Nervos peste mãsurã, bãrbatul de 45 de ani a lovit-o cu piciorul în burtã, iar aceasta a cãzut pe scãri si s-a lovit cu capul de gresie. A suferit o crizã de epilepsie, asa cã a fost solicitatã interventia cadrelor medicale de la Ambulantã. Cu greu si-a revenit femeia din lesin si, într-un târziu, a fost transportatã în sigurantã la spitalul din Vaslui, acolo unde a si rãmas internatã pentru îngrijiri de specialitate. Din pãcate, nu este primul incident violent în care este implicat profesorul Tãnase. În urmã cu câtiva ani, el a lovit un elev, însã împotriva lui nu s-a luat atunci nicio mãsurã, iar acum douã sãptãmâni, între el si un alt cadru didactic de aici, a izbucnit un adevãrat rãzboi, cei doi disputându-si postul de director al scolii.
„Femeia a simulat criza!”
Femeia a mers la scoalã însotitã de fiul ei mai mare, care l-ar fi amenintat pe profesor si a izbit cu o teavã de fier usa unei clase. Profesorul spune cã i-a fost teamã pentru viata lui si a ales sã fugã din calea agresorilor. „Era însotitã de elevi de clasa a VIII-a, fiul ei, care a învãtat si el aici, a spart usa clasei unde m-am refugiat cu o rangã de fier. Copiii din aceastã clasã au început sã plângã, s-au speriat. Mi-a fost teamã de ei, a trebuit sã fug. Nu am ce sã-mi reprosez. Se încearcã scoaterea mea din scoalã, am plângeri depuse la Parchet, îmi înregistrez audio orele încã din decembrie anul trecut, pentru a dovedi cât de urât se comportã elevii la orele mele. Nu îi bat, nu îi înjur, iar asta îi duce la disperare pe cei care îmi cautã nod în papurã”. Mai mult, bãrbatul se considerã victima unui grup de pãrinti si profesori, familia Dobos. „M-a scos din sala de clasã, a încercat sã mã loveascã, am împins-o putin, a cãzut, întâi a tipat ca sã facã agitatie în scoalã, dupã care s-a prefãcut cã e lesinatã. Nu pot garanta cã nu s-a lovit deloc, dar bãnuiesc cã a fost mai mult un comportament simulat. Fiica ei are si absente mai multe, probabil a fost si bolnavã, dar a refuzat sã dea lucrarea de control si a încercat sã facã circ în timpul orei. Recunosc cã nu mi-am dorit sã se ajungã la o asemenea situatie, cã nu era necesar ce s-a întâmplat, dar nu am nimic sã îmi reprosez. Sunt hãrtuit de unii pãrinti, de copii, dar si de familia Dobos, care vrea sã conducã scoala cu orice pret”, a mai spus Tãnase.
Colegul sãu, profesorul Irinel Dobos, spune cã întâmplarea de ieri nu are nicio legãturã cu disputa dintre ei. „Domnul profesor are multe astfel de abateri: îi bate pe elevi, le vorbeste urât, nu e normal sã se întâmple asa ceva într-o institutie unde ar trebui sã primeze educatia. E inadmisibil unde s-a ajuns”, a spus acesta.
Profesorul-bãtãus ar putea fi mutat disciplinar
Pãrintii elevilor de clasa a VIII-a de la Deleni sunt exasperati de modalitatea de lucru a profesorului Tãnase. „Nu e normal ce se întâmplã în scoala asta! Copiii sunt bãtuti, umiliti, nu sunt notati corect la Fizicã si la Chimie. Copilul meu are la toate celelalte materii numai 9 si 10, iar profesorul de Fizicã nu mi-l scoate din 1 si 3. Cum e posibil asa ceva!? E bãtaie de joc! Acum, suntem luati la bãtaie si noi, pãrintii. Vrea sã fie director, treaba lui, dar sã ne lase pe noi în pace. Nu ne trimitem copiii la scoalã sã fie chinuiti. E o debandadã totalã la scoala asta. Sã se facã ordine odatã, cã nu mai putem rãbda asa ceva!”, a spus mama unui alt elev. Nici directorul, numit în urmã cu putin timp aici, nu e de acord cu felul în care îsi noteazã Tãnase elevii. „M-a sunat tatãl fetei, care lucreazã la Iasi si mi-a spus cã profesorul i-a pus copilei nota 1, în conditiile în care, în ultimele douã sãptãmâni, ea nu a fost la scoalã. Ea a venit azi (n.r. ieri) sã-si ia temele. La fizicã nu a vrut sã dea lucrare si a luat nota 1. Nici eu nu sunt de acord cu treaba asta. Datã fiind situatia, eleva ar fi trebuit înteleasã, ajutatã sã recupereze materia. A apãrut si mama fetei la scoalã, agitatã, revoltatã. Am încercat sã o linistesc, dar ea a zis cã este un pic nebunã si îsi ia fata acasã. A iesit din biroul meu, nu am stiut cã merge la profesor. Am înteles cã el ar fi împins-o pe scãri cu piciorul, ea a venit de beton, a lesinat si a luat-o salvarea. Nu e normal ce s-a întâmplat. Profesorul nu e la prima abatere. Am sã propun conducerii ISJ sã fie mutat de la scoala noastrã, pentru cã nu dã un exemplu bun elevilor”, a declarat prof. Stefan Damian, directorul institutiei de învãtãmânt. În plus, si politia a început o anchetã în acest caz. Profesorul Tãnase riscã pânã la trei luni de puscãrie sau o amendã pentru lovire, iar fiul femeii poate sta si trei ani dupã gratii dacã va fi gãsit vinovat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu