Barlad Online
Episcopul Corneliu Bârlãdeanu a ajuns fãrã doar si poate cea mai controversatã dintre fetele bisericesti de pe la noi. Preotimea vasluianã este silitã periodic sã facã fatã unor excese de autoritate din partea episcopului, cel putin deplasate. În eparhia Husilor mai toate merg de-a-ndoaselea, cine îsi face parte e luat în brate, cine nu abia abia dacã e înstiintat cã-i dat afarã. Pentru cã au îndrãznit sã sesizeze nereguli salariale si pentru cã n-au renuntat sã-si cearã drepturile, episcopul a decis cã trei preoti vasluieni nu mai sunt demni de Biserica Ortodoxã în schimb, cei care furã si violeazã adolescente sunt tinuti în brate!
Statisticile din ultimii 10-15 ani ne aratã cã în topul încrederii românilor se aflã institutia bisericii. La sfârsitul anului trecut, un sondaj realizat de IMAS arãta cã biserica a rãmas prima în topul încrederii românilor, cu un procent de 80%. Firesc ar fi ca astfel de statistici sã nu ne mire, pentru cã istoria, traditia si identitatea româneascã merg de secole în tandem cu crestinismul si ortodoxia, dar mirarea si indignarea omului de rând sunt justificate când în realitate sunt prea multe locuri în care biserica se înfãtiseazã omului de rând mai degrabã ca o societate comercialã, un loc numai bun de cãpãtuialã sau unul în care ni se demonstreazã cã etica si morala n-au nicio treabã cu sutana. Din nefericire, si noi vasluienii ne putem lãuda cu astfel de “pãcate”, pe care de ani de zile cei mai evlaviosi sunt sortiti sã le poarte-n spate. Este suficient sã aruncãm un ochi în curtea Episcopiei Husilor care nu o datã a lãsat dincolo de rigiditatea ei sã transparã cã cine face si mai ales tace este tinut în brate, iar cine se opune, imediat este dat la o parte. Din 2009, în fruntea Episcopiei Husilor, Corneliu Bârlãdeanu a devenit una din cele mai controversate fete bisericesti. La aceastã orã sunt prea multe voci, din rândul preotilor pe care PS Corneliu Bârlãdeanu îi cârmuieste, care sustin cã Preasfintitul i-ar înpinge mai mult spre “învârteli financiare” decât spre cele ce tin de dreapta credintã. De peste tot din judet, preotii se plâng cã au fost obligati sã facã de toate, de la afaceri cu kilograme de lumânãri si tãmâie la afaceri cu obiecte de cult, ba mai mult cã au fost constrânsi sã cearã enoriasilor sume aberante, tot felul de taxe si biruri nejustificate.
Sacrificati pentru cã au cerut sã se facã luminã în Bisericã
Lucian Botez, cel care a fost preot la Bozia si Dumitru Turcanu, preot în localitatea Sãreteni, au fost primii doi preoti care au fost sacrificati exemplar de conducerea Episcopiei Husilor pentru cã au îndrãznit sã cerceteze în privinta salarizãrii lor, asupra cãrora cei doi aveau anumite dubii. Când cei doi au început sã facã demersurile normale pentru a aduce la cunostinta superiorilor cã de undeva se sustrg bani din salarii, dar mai ales când au început sã investigheze pe cont propriu, institutia a trecut la represalii. Dumitru Turcanu a fãcut demersuri repetate, la contabila protoeriei Fãlciu, la fostul protopop de Husi, Ioan Petru, ba chiar dupã ce a ajuns la Preasfintiul Corneliu pentru cutezantã s-a ales cu o lectie de la Episcopie, i-a fost retrasã indemnizatia de la stat, apoi pentru cã alãturi de colegul de la Bozia a continuat “cercetãrile” într-o bunã zi s-au trezit caterisiti, au primit cea mai gravã pedeapsã pe care o poate primi un cleric în Biserica Ortodoxã Românã si, culmea, cei doi au primit-o în lipsã. Lepãdati fãrã sã stie de straiele bisericesti, celor doi nu le-a mi rãmas altceva decât sã-si încerce norocul cu justitia laicã, iar din nefericire pentru mai marii lor bisericesti caterisirea n-a fãcut decât sã rãscoleascã si mai si mizeriile din Biserica noastrã. Si pentru cã trei sunã mai bine ca doi, în rãzboiul împotriva “tupeului”, Episcopia Husilor a mai fãcut încã o victimã. Pentru cã a îndrãznit sã se ridice împotriva nãravurilor financiare practicate la adãpostul autoritãtilor clericale din judet, Ioan Modiga, preotul din Blãgesti Vale, a fost caterisit si el. Povesetea e simplã. Ca si ceilalti, a îndrãznit sã spunã cã lunar din salariilor anagajatilor BOR, din subordinea Episcopiei Husi le sunt opriti bani abuziv din salarii.
Cât si cum tolereazã si iartã Preasfintitul pãcatele în grãdina lui
În 2005, pe când încã nu era înscãunat episcop al Husilor, dar episcopia tot el o conducea, nevoit sã ia mãsuri într-o chestiune gravã, care punea problema unui viol, Preasfintitul nu s-a arãtat asa de înversunat cum a fãcut-o astãzi din postura de episcop doar pentru cã trei preoti au îndrãznit sã se declare victimele unor falsuri atât superiorilor cât si justitiei. Atunci, în 2005, preotul Grigore Marcu, din Vutcani, era acuzat de o tânãrã de 20 de ani cã ar fi încercat sã o violeze. Fata norocoasã a reusit sã scape de pofta popii, ba cicã l-ar si fi croit putin ca sã-l aducã înapoi în fire. Bineînteles, pãrintele cu pricina mai-mai cã se jura atunci cã el a fost victima fetei. Incidental s-a lãsat bineînteles cu plângeri la politie si la autoritãtile bisericesti. Autoritãtile canonice explicau atunci cã ancheta lor o urmeazã pe cea juridicã, si cum fata a renuntat la plângerea de la politie, evident si cea canonicã s-a suspendat. La acea vreme, PS Corneliu Bârlãdeanu declara presei cã mãsurile canonice se aplicã în urma celor civile, în consecintã ele nu s-au mai aplicat. Poate atunci Preasfintitul era ceva mai rãbdãtor pentru cã acum mai aproape de zilele noastre el cateriseste imediat pe oricine ia în vizor fãrã a avea nevoie de un verdict dat de vreo autoritate laicã.
O altã dovadã de mãrinimie
Gimi Oprea si Ioan Petru sunt alte douã persoane care s-au bucurat cât de mult au putut de blândetea sefilor de la Episcopie. Cel dintâi este unul cum din pãcate s-a mai vãzut, este preotul care a stiut cum sã facã banul din piatrã seacã, sase ani în slujba credinciosilor dintr-un sat ca vai de el i-au trebuit sã se cãpãtuiascã, sã se aleagã cu masini scumpe si case luxoase. Când a dat nenorocirea în satul Gusitei si i-a ars biserica din temelii, pe Gimi Oprea l-a pãlit norocul în fatã pentru cã pe mâna lui au ajuns niste bani de la Guvern vreo 5-6 miliarde de lei pentru reconstructia bisericii. Cu toatã finantarea de la Guvern, Oprea le-a cerut bani enoriasilor pentru refacerea bisericii. Când oamenii nu au mai rãbdat, ce-i drept, Oprea a plecat, nicidecum pedepsit, caterisit cã a învârtit banii statului si ai oamenilor, ci de ochii lumii, mutat disciplinar de la Gusitei la Hurduci, lãsând în urmã visteria goalã. Si cu Ioan Petru, boala a fost grea si pãcãtoasã, dar se pare cã evidenta l-a fortat pe PS sã nu o mai lungeascã. PS Corneliu si-a spãlat obrazul si l-a demis în ianuarie din functie pe Ioan Petru, cel care a fost protopop al Husiului, pentru cã în cazul lui frauda a devenit mult prea evidentã, ani de zile el îndeletnicindu-se cu tragerea unor sume din salariile preotilor pe care îi avea în subordine.
Episcopul Corneliu Bârlãdeanu a ajuns fãrã doar si poate cea mai controversatã dintre fetele bisericesti de pe la noi. Preotimea vasluianã este silitã periodic sã facã fatã unor excese de autoritate din partea episcopului, cel putin deplasate. În eparhia Husilor mai toate merg de-a-ndoaselea, cine îsi face parte e luat în brate, cine nu abia abia dacã e înstiintat cã-i dat afarã. Pentru cã au îndrãznit sã sesizeze nereguli salariale si pentru cã n-au renuntat sã-si cearã drepturile, episcopul a decis cã trei preoti vasluieni nu mai sunt demni de Biserica Ortodoxã în schimb, cei care furã si violeazã adolescente sunt tinuti în brate!
Statisticile din ultimii 10-15 ani ne aratã cã în topul încrederii românilor se aflã institutia bisericii. La sfârsitul anului trecut, un sondaj realizat de IMAS arãta cã biserica a rãmas prima în topul încrederii românilor, cu un procent de 80%. Firesc ar fi ca astfel de statistici sã nu ne mire, pentru cã istoria, traditia si identitatea româneascã merg de secole în tandem cu crestinismul si ortodoxia, dar mirarea si indignarea omului de rând sunt justificate când în realitate sunt prea multe locuri în care biserica se înfãtiseazã omului de rând mai degrabã ca o societate comercialã, un loc numai bun de cãpãtuialã sau unul în care ni se demonstreazã cã etica si morala n-au nicio treabã cu sutana. Din nefericire, si noi vasluienii ne putem lãuda cu astfel de “pãcate”, pe care de ani de zile cei mai evlaviosi sunt sortiti sã le poarte-n spate. Este suficient sã aruncãm un ochi în curtea Episcopiei Husilor care nu o datã a lãsat dincolo de rigiditatea ei sã transparã cã cine face si mai ales tace este tinut în brate, iar cine se opune, imediat este dat la o parte. Din 2009, în fruntea Episcopiei Husilor, Corneliu Bârlãdeanu a devenit una din cele mai controversate fete bisericesti. La aceastã orã sunt prea multe voci, din rândul preotilor pe care PS Corneliu Bârlãdeanu îi cârmuieste, care sustin cã Preasfintitul i-ar înpinge mai mult spre “învârteli financiare” decât spre cele ce tin de dreapta credintã. De peste tot din judet, preotii se plâng cã au fost obligati sã facã de toate, de la afaceri cu kilograme de lumânãri si tãmâie la afaceri cu obiecte de cult, ba mai mult cã au fost constrânsi sã cearã enoriasilor sume aberante, tot felul de taxe si biruri nejustificate.
Sacrificati pentru cã au cerut sã se facã luminã în Bisericã
Lucian Botez, cel care a fost preot la Bozia si Dumitru Turcanu, preot în localitatea Sãreteni, au fost primii doi preoti care au fost sacrificati exemplar de conducerea Episcopiei Husilor pentru cã au îndrãznit sã cerceteze în privinta salarizãrii lor, asupra cãrora cei doi aveau anumite dubii. Când cei doi au început sã facã demersurile normale pentru a aduce la cunostinta superiorilor cã de undeva se sustrg bani din salarii, dar mai ales când au început sã investigheze pe cont propriu, institutia a trecut la represalii. Dumitru Turcanu a fãcut demersuri repetate, la contabila protoeriei Fãlciu, la fostul protopop de Husi, Ioan Petru, ba chiar dupã ce a ajuns la Preasfintiul Corneliu pentru cutezantã s-a ales cu o lectie de la Episcopie, i-a fost retrasã indemnizatia de la stat, apoi pentru cã alãturi de colegul de la Bozia a continuat “cercetãrile” într-o bunã zi s-au trezit caterisiti, au primit cea mai gravã pedeapsã pe care o poate primi un cleric în Biserica Ortodoxã Românã si, culmea, cei doi au primit-o în lipsã. Lepãdati fãrã sã stie de straiele bisericesti, celor doi nu le-a mi rãmas altceva decât sã-si încerce norocul cu justitia laicã, iar din nefericire pentru mai marii lor bisericesti caterisirea n-a fãcut decât sã rãscoleascã si mai si mizeriile din Biserica noastrã. Si pentru cã trei sunã mai bine ca doi, în rãzboiul împotriva “tupeului”, Episcopia Husilor a mai fãcut încã o victimã. Pentru cã a îndrãznit sã se ridice împotriva nãravurilor financiare practicate la adãpostul autoritãtilor clericale din judet, Ioan Modiga, preotul din Blãgesti Vale, a fost caterisit si el. Povesetea e simplã. Ca si ceilalti, a îndrãznit sã spunã cã lunar din salariilor anagajatilor BOR, din subordinea Episcopiei Husi le sunt opriti bani abuziv din salarii.
Cât si cum tolereazã si iartã Preasfintitul pãcatele în grãdina lui
În 2005, pe când încã nu era înscãunat episcop al Husilor, dar episcopia tot el o conducea, nevoit sã ia mãsuri într-o chestiune gravã, care punea problema unui viol, Preasfintitul nu s-a arãtat asa de înversunat cum a fãcut-o astãzi din postura de episcop doar pentru cã trei preoti au îndrãznit sã se declare victimele unor falsuri atât superiorilor cât si justitiei. Atunci, în 2005, preotul Grigore Marcu, din Vutcani, era acuzat de o tânãrã de 20 de ani cã ar fi încercat sã o violeze. Fata norocoasã a reusit sã scape de pofta popii, ba cicã l-ar si fi croit putin ca sã-l aducã înapoi în fire. Bineînteles, pãrintele cu pricina mai-mai cã se jura atunci cã el a fost victima fetei. Incidental s-a lãsat bineînteles cu plângeri la politie si la autoritãtile bisericesti. Autoritãtile canonice explicau atunci cã ancheta lor o urmeazã pe cea juridicã, si cum fata a renuntat la plângerea de la politie, evident si cea canonicã s-a suspendat. La acea vreme, PS Corneliu Bârlãdeanu declara presei cã mãsurile canonice se aplicã în urma celor civile, în consecintã ele nu s-au mai aplicat. Poate atunci Preasfintitul era ceva mai rãbdãtor pentru cã acum mai aproape de zilele noastre el cateriseste imediat pe oricine ia în vizor fãrã a avea nevoie de un verdict dat de vreo autoritate laicã.
O altã dovadã de mãrinimie
Gimi Oprea si Ioan Petru sunt alte douã persoane care s-au bucurat cât de mult au putut de blândetea sefilor de la Episcopie. Cel dintâi este unul cum din pãcate s-a mai vãzut, este preotul care a stiut cum sã facã banul din piatrã seacã, sase ani în slujba credinciosilor dintr-un sat ca vai de el i-au trebuit sã se cãpãtuiascã, sã se aleagã cu masini scumpe si case luxoase. Când a dat nenorocirea în satul Gusitei si i-a ars biserica din temelii, pe Gimi Oprea l-a pãlit norocul în fatã pentru cã pe mâna lui au ajuns niste bani de la Guvern vreo 5-6 miliarde de lei pentru reconstructia bisericii. Cu toatã finantarea de la Guvern, Oprea le-a cerut bani enoriasilor pentru refacerea bisericii. Când oamenii nu au mai rãbdat, ce-i drept, Oprea a plecat, nicidecum pedepsit, caterisit cã a învârtit banii statului si ai oamenilor, ci de ochii lumii, mutat disciplinar de la Gusitei la Hurduci, lãsând în urmã visteria goalã. Si cu Ioan Petru, boala a fost grea si pãcãtoasã, dar se pare cã evidenta l-a fortat pe PS sã nu o mai lungeascã. PS Corneliu si-a spãlat obrazul si l-a demis în ianuarie din functie pe Ioan Petru, cel care a fost protopop al Husiului, pentru cã în cazul lui frauda a devenit mult prea evidentã, ani de zile el îndeletnicindu-se cu tragerea unor sume din salariile preotilor pe care îi avea în subordine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu