Sfântul Bichinet Gurã de Aur

Barlad Online

“Tinta noastrã la aceste alegeri este obtinerea celor zece mandate parlamentare puse în joc”, declara, pe final de campaniei electorale, Corneliu Bichinet, coordonatorul campaniei candidatilor PNL. Tinta fixatã, mai degrabã o metaforã la vremea respectivã, a fost atinsã.
Coordonatorii de campanie ai USL, Corneliu Bichinet pentru cei trei candidati PNL, si Dumitru Buzatu, pentru cei sapte candidati PSD, au anuntat încã din timpul campaniei electorale cã eforturile fãcute tintesc obtinerea tuturor celor zece mandate parlamentare la alegerile din 9 decembrie. “Tinta noastrã la aceste alegeri este obtinerea celor zece mandate parlamentare puse în joc”, spunea, la finalul campaniei electorale, Bichinet. În prezent, nu mai este relevant cât din aceastã declaratie a fost metaforã si cât îndemn la luptã. Cert este faptul cã toate cele zece colegii au fost închise de candidatii USL cu scoruri zdrobitoare, realitate politicã ce îl situeazã pe Bichinet în galeria “profetilor în tara lor”. Evident, cu riscurile dinainte asumate… “Eu nu stiu dacã sunt chiar Gurã de Aur, însã, cu certitudine, inima îmi este din acest metal. Nu simulez niciodatã, nu mã fac pentru a mã vedea altii, ci mã implic cu toate puterile fiintei mele. Mi-am înteles rolul, ca om de administratie, cunoscut si popular în judetul Vaslui, acela de a-i scoate în evidentã pe toti cei zece candidati ai USL, unii dintre ei cu ceva probleme de imagine sau noi în politicã, asa cã nu mi-a rãmas nicio comunã a judetului Vaslui în care sã nu fi mers si sã nu fi organizat întâlniri cu cetãtenii. Acelasi lucru l-au fãcut si domnii Mihalachi si Buzatu, dar în mod diferit. Am venit la PNL de 7-8 luni de zile si n-am avut norocul sã pot candida la alegerile din iunie si l-am sustinut atunci, fãrã rezerve, pe Dumitru Buzatu. Când eram la PRM, totii îmi reprosau cã ce m-ar sustine ei pe mine dacã as fi la alt partid. Când am ajuns la PNL, n-am mai putut candida… Ce-mi rezervã viitorul? În primul rând, muncã enormã, împreunã cu cei trei parlamentari ai PNL-ului si cu oamenii harnici de aici, care sper sã termine cu prostiile si sã dea drumul la portile partidului. Pentru cã oamenii, dacã se duc la PSD, vãd cã e prea mare aglomeratie; dacã si la PNL sunt închise usile si existã comisii de cadre ca la Inchizitie si perioade de probã de luni de zile, atunci, acesti oameni merg în altã parte: fie la PDL, fie la PP-DD. Eu stiu cã am sã intru în conflict cu oportunistii si cu cei care vor sã aibã un partid cãldut, deoarece venirea multor membri de partid în organizatie presupune efervescentã, dinamism si concurentã, dezvoltare si crestere. Îi felicit pe cei care au câstigat mandatul, în primul rând pe cei de la PNL, si le sugerez sã se afirme în USL nu ca servanti ai lui Dumitru Buzatu sau ai altui lider PSD. Dacã vreunul dintre ei va dezamãgi, va dormi în Parlament, va fi puturos în colegiu si nu va sustine primarii judetului nostru si proiectele noastre, n-am sã am rezerve în a-i demasca în fata populatiei judetului”, ne-a declarat, ieri, Corneliu Bichinet.
Puncte tari, puncte slabe
În acelasi context, liberalul a fãcut si un “punctaj” al campaniei electorale abia încheiate, identificând punctele tari si slabe ale acesteia.
Puncte tari: • Candidatii USL au colaborat bine cu organizatiile locale: primarii PNL au sprijinit candidatii PSD, iar primarii PSD au sustinut candidatii PNL. Nu e de neglijat nici rolul PCului. • Coordonarea campaniei de cãtre cei din fruntea judetului: Buzatu, Mihalachi, Bichinet. • Implicarea totalã a tinerilor în activitãtile din teritoriu. • Prestatia individualã a candidatilor • Organizarea unui numãr mare de întâlniri cu cetãtenii.
Puncte slabe: • Insuficienta colaborare între cei care au candidat pentru Camera Deputatilor si cei care au candidat la Senat. • Insuficienta prezentã a candidatilor la emisiunile de radio si televiziune si la dezbaterile din presã. • Handicapul pe care îl are orice parlamentar cu unul-douã mandate atunci când este întâmpinat în mod nedrept de cãtre cetãteni, fiind asemuit cu cei aflati în anii din urmã la putere. “Închei prin a spune cã dacã USL nu se mobilizeazã si nu se apucã de treabã în Parlament si la Guvern, atunci, lumea va fi mai durã decât a fost acum cu ARD-ul. Nu vã jucati cu asteptãrile si cu rãbdarea oamenilor!” – Corneliu Bichinet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu