Goana dupã cumpãrãturi e în toi

Barlad Online

Magazinele din oras au devenit neîncãpãtoare, în ultimele zile, pentru numãrul foarte mare de clienti. Vasluienii nu se pregãtesc de sfârsitul lumii, ci de sãrbãtorile de iarnã. Mâncare, bãuturã, dulciuri, fructe, haine si jucãrii. Iatã la ce se îngrãmãdeste lumea cu doar câteva zile înainte de Crãciun. Comerciantii îsi freacã mâinile de bucurie. Dupã o perioadã proastã, cu vânzãri scãzute, nevoia vasluienilor de a-si burdusi frigiderele în asteptarea oaspetilor, le-a crescut patronilor încasãrile.
E o adevãratã nebunie, de câteva zile, prin oras. Toatã lumea aleargã de colo-colo, în cãutarea celor mai bune si mai potrivite la pret produse. La orice orã din zi, traficul rutier este dat peste cap. Soferii abia îsi strunesc masinile si, mai rãu, toti vor sã parcheze în apropierea magazinelor unde au treabã. Ca pieton, e la fel de greu. Chiar si asa, nimeni nu trebuie sã aibã frigiderul gol de sãrbãtori. În consecintã, magazinele, fie ele mici sau mari, sunt arhipline de la prima orã, pânã la închidere. „Caut ingrediente pentru rãcituri, pentru salata de boeuf si pentru sarmale. Avem musafiri de Crãciun. Vin finii, cumãtrii nostri în vizitã si vrem sã se simtã ca acasã. Asa e la noi de sãrbãtori. Casa trebuie sã fie plinã de oameni, masa trebuie sã fie bogatã. Am strâns bani, am pus tichetele deoparte încã de luna trecutã si asa mi-am permis sã umplu cosul”, a spus George Manolache. Cel mai bine se vând alimentele, fructele si dulciurile. Vasluienii nu fac economii nici atunci când e vorba de un vin bun pentru masa de sãrbãtori. Chiar dacã multi preferã vinul de la tarã, de la rude, anul acesta aprovizionarea se face din magazin. Din cauza drumurilor înzãpezite, putini se aventureazã la drum. Si sacul lui Mos Crãciun trebuie sã fie plin de jucãrii, asa cã pãrintii si bunicii au început goana dupã cadouri încã de sãptãmâna trecutã. „Am trei nepoti. Doi bãieti si o fatã. Sunt mici, îl asteaptã pe Mos Crãciun. Am fãcut brad acasã la noi si îi asteptãm în prima zi de Crãciun cu pachete multe sub brad. Am cumpãrat deja pulovere la bãieti si o pijama la fatã, iar acum cãutãm niste cãrti pentru scoalã si niste jucãrii. Nu vor lipsi dulciurile si fructele. Sunt scumpe toate, dar de Crãciun facem tot ce e posibil si ne bucurãm nepotii. Si pentru copii ne gândim sã cumpãrãm ceva: niste mãnusi, un fular. Încã nu ne-am hotãrât. Mai e timp, sã vedem dacã mai rãmânem si cu bani”, a declarat Ion Dumitrascu. Ca în fiecare an, dupã câteva zile de liniste, dupã Crãciun, nebunia cumpãrãturilor revine. Pentru Revelion, rezervele trebuie refãcute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu