Marea asfaltarea a Husului devine realitate!

Barlad Online

Vestea asteptatã de cei 30.000 de huseni
ÎNCEPE ASFALTAREA… Veste bunã pentru primarul Husului, Ioan Ciupilan. Dupã doi ani de tergiversãri si scandaluri mediatice, Ciupilan poate semna contractul care înseamnã modernizarea din temelii a Husului. Proiectul de modernizare a 37 de kilometri de strãzi în municipiul Husi, în valoare de 9,7 milioane de euro, a fost semnat în noiembrie 2010 de ministrul Dezvoltãrii Regionale de atunci, Elena Udrea. Timp de aproape doi ani de zile, cel mai mare proiect de infrastructurã din istoria Husului a fost blocat de diverse grupuri de interese, desi banii asteptau în conturile primãriei. Primãvara 2012 a prins municipalitatea huseanã cu banii în cont, însã nu se stia cine va începe lucrãrile. Se organizeazã o nouã licitatie si, de data aceasta, câstigãtoare este desemnatã firma Drumuri si Poduri SRL Gheorghieni. Vestea este lansatã public în martie. Conform legii, în termen de zece zile calendaristice, orice firmã implicatã în licitatia pentru asfaltarea Husului putea sã depunã contestatie la CNSC. Exact în ultima zi legalã de depunere a contestatiilor, se produce inevitabilul. Firma Dinamic Company SRL Bucuresti a contestat proiectul de asfaltare a Husului si se pãrea cã lucrurile o vor lua într-o directie “cunoscutã”. Pe 20 aprilie, însã, CNSC a decis sã respingã contestatia firmei din Bucuresti, astfel cã primãria Husi se poate apuca de treabã. “În echipã cu Ioan Ciupilan, am demonstrat cã se poate. Un parteneriat eficient care iatã, acum, se împlineste prin demararea celei mai mari investitii în infrastructura rutierã din municipiul Husi. Sunt convins cã atât eu, cât si dl. primar Ioan Ciupilan, vom putea sta cu fruntea sus în fata husenilor, mândri alãturi de ei cã vom trãi în cel mai frumos oras din judet, odatã cu începerea asfaltãrilor pe cele 120 de strãzi din oras”, a spus deputatul Dan Marian, presedintele PDL Vaslui.
Au fost doi ani de cosmar pentru primarul Husului, cel care a trecut prin 11 contestatii la acest proiect de anvergurã, dar si trei procese la Curtea de Apel Iasi. Diverse grupuri de interese au blocat intentiile primarului Ioan Ciupilan de a moderniza orasul, contestând licitatiile publice la nesfârsit si lãsând cei 30.000 de huseni cu drumuri pline de gropi, nemultumiti de starea drumurilor. În aprilie 2011, primãria Husi a organizat licitatia pentru asfaltarea orasului, proiect din cadrul PIDU, în valoare de peste 9,7 milioane euro. S-au depus ofertele, apoi comisia a evaluat dosarele si, din cele opt firme înscrise, au rãmas doar cinci. Comisia de licitatie analizeazã toate ofertele si declarã câstigãtoare firma huseanã Viacons Rutier, care îndeplinea toate conditiile impuse de caietul de sarcini. O firmã din Botosani, Tehnic Asist a contestat licitatia, desi în ofertele sale erau trecute preturi zero la multe materiale. În mod ciudat, desi Tehnic Asist nu îndeplinea conditiile impuse de caietul de sarcini, cei de la CNSC Bucuresti aprobã firmei din Botosani contestatia si constructorii din nordul tãrii sunt chemati sã semneze contractul de executie. În septembrie 2011, surprizã! Tehnic Asist refuzã sã semneze contractul cu primãria Husi, argumentând cã preturile la unele materiale sunt prea mici si ar lucra în pierdere, în aceste conditii. În timp ce Tehnic Asist anunta cã nu mai vine sã semneze contractul la Husi, patronii de la Viacons Rutier contestã rezultatul licitatiei la Curtea de Apel. Zadarnic, pentru cã instantele nu le dau dreptate. Se organizeazã o nouã licitatie în 2012 si, de data aceasta, câstigãtoare este desemnatã firma Drumuri si Poduri SRL Gheorghieni. Vestea este lansatã public în martie. Conform legii, în termen de zece zile calendaristice, orice firmã implicatã în licitatia pentru asfaltarea Husului putea sã depunã contestatie la CNSC. În ultima zi de depunere a contestatiilor, o firmã din Bucuresti blocheazã licitatia. Au trecut 35 de zile de la acel moment si, pe 20 aprilie a.c., CNSC a dat rezultatul. Respinge contestatia firmei din Bucuresti si dã undã verde primãriei Husi pentru semnarea contractului cu firma din Gheorghieni.
Ioan Ciupilan, primarul municipiului Husi: “De acum încolo, depinde doar de constructor. Sper sã înceapã lucrãrile pânã în 10 mai.”
Rep: Domnule primar, sunteti multumit de decizia CNSC? Credeti cã se face, în sfârsit, luminã într-o licitatie atât de contestatã?
Ioan Ciupilan: Nu am cum sã nu fiu multumit de decizia Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor. E normal ca, dupã doi ani de discutii si tot felul de amânãri si contestatii, sã demarãm acest proiect important, care va conduce la asfaltarea a zeci de kilometri de strãzi în municipiul Husi. Este cu adevãrat un proiect mare, de care Husul avea mare nevoie. Vorbim de un proiect pe care eu l-am propus în campania electoralã, acum patru ani de zile. Acum, suntem în faza în care vom asfalta 37,5 km de strãzi în tot municipiul, strãzi pe care vom turna asfalt, vom moderniza trotuarele si vom face spatii verzi. Un proiect de modernizare a orasului cum nu a existat vreodatã în Husi si care va face din orasul nostru o adevãratã poartã de intrare în Uniunea Europeanã.
Rep: Cât de mult au pierdut Husul, în general, si locuitorii huseni, în mod special, prin tergiversarea licitatiei, având în vedere cã în acesti ani au fost puse tot felul de piedici Executivului?
Ioan Ciupilan: E simplu. Toatã lumea poate sã-si dea seama doar mergând acum pe strãzile din oras. Sã stai mai bine de un an si jumãtate cu banii în cont si sã nu-i poti cheltui, a fost cu adevãrat ceva chinuitor. A trebuit sã mergem pe aceste strãzi distruse în urma lucrãrilor de modernizare la apã si canal. Gânditi-vã cã firma care ar fi câstigat lucrãrile de modernizare si asfaltare din oras ar fi folosit fortã de muncã din Husi, ar fi creat niste locuri de muncã de care aveam nevoie! Asa stau lucrurile. Am pierdut doi ani de când luptãm pentru acest proiect, iar la un moment dat, vã spun sincer, pierdusem orice sperantã. Acum, lucrurile par sã fi intrat într-o linie dreaptã. Sãptãmâna viitoare, cel mai târziu, dacã nu chiar în aceastã sãptãmânã, am vrea sã semnãm contractul cu firma câstigãtoare. Speranta mea este ca lucrãrile sã înceapã pânã în jurul datei de 10 mai. Locuitorii municipiului Husi trebuie sã stie cã aceastã lucrare nu poate sã dureze mai mult de sase luni de zile. Acesta este termenul pe care l-am stabilit prin caietul de sarcini si asumat de firma câstigãtoare. Singurele întârzieri acceptate ar putea fi legate de aparitia unor calamitãti sau probleme provocate de fenomene naturale, în rest lucrarea ar trebui sã se deruleze cu repeziciune si la termenii stabiliti. Nu vom accepta întârzieri nici mãcar cu o zi la aceastã lucrare.
Rep: Aveti banii pentru cofinantare?
Ioan Ciupilan: Dupã cum v-am spus, banii sunt în contul primãriei de mai bine de un an si jumãtate. Avem si cota de cofinantare, care înseamnã 2%, în jur de opt miliarde lei vechi, plus sumele necesare la plata TVA. Sunt bani care stau acum în contul primãriei si pot fi folositi în orice moment, nu avem probleme din acest punct de vedere.
Rep: Sunteti în situatia în care, pentru a începe lucrãrile, aveti nevoie ca institutia Consiliului Judetean sã vã predea strãzile pe care se lucreazã acum prin programul de modernizare a retelelor de apã-canal. În ce stadiu vã aflati?
Ioan Ciupilan: Am procedat deja la o discutie cu cei de la Aquavas si am stabilit drept prioritare strãzile pe care s-au fãcut lucrãrile si acum pot trece la modernizare. O sã avem unele probleme pe acele strãzi pe care constructorul nu a terminat lucrãrile pe care le avea în program sau acolo unde nici nu a început lucrãrile de montare a noilor retele. Sunt strãzi pe care constructorul le-a lãsat neterminate si pe care vom avea mari probleme atunci când va trebui sã procedãm la asfaltarea lor. Ne vor crea probleme strãzile care erau deja asfaltate si care nu au fost reparate de firma care lucreazã la extinderea retelei de apã-canal. Trebuie sã vedem cum putem rezolva cât mai repede situatiile de lucrãri, pentru a intra la modernizarea lor. Sunt si un numãr de strãzi gata pentru a putea fi asfaltate, am vorbit cu dl. director Bugeag sã vedem care sunt problemele pe aceste strãzi, încât sã nu ne creeze probleme în procesul de modernizare. Mã îngrijoreazã tronsonul de magistralã, în lungime de 4,8 km, unde nu s-a intervenit deloc, iar cum stã situatia nu stiu cum vom rezolva rapid aceastã problemã. Nu este singular cazul modernizãrii retelelor de apã în judet, cred cã aceeasi problemã este si la Vaslui sau Bârlad, pentru cã sunt multe strãzi cu asfalt tãiate pentru a monta noile retele de apã si canalizare, dar care nu au mai fost reparate.
Rep: Când veti începe lucrãrile? Este întrebarea pe care si-o pun toti husenii care, asa cum ati spus, îsi pierduserã speranta cã proiectul va începe. Care vor fi pasii urmãtori pe care-i veti întreprinde?
Ioan Ciupilan: V-am mai spus, sper ca lucrãrile sã înceapã cât mai repede. Eu am anuntat deja constructorul sã se prezinte la semnarea contractului. Dacã îl semnãm în aceastã sãptãmânã, cred cã s-ar putea apuca de treabã chiar si de la 1 mai, depinde numai de el cum se va organiza, cât de repede îsi aduce utilajele si terminã organizarea de santier. Împreunã cu constructorul vom stabili o zi în care vom face predarea amplasamentului, dupã care vom emite ordinul de începere a lucrãrilor. Interesul husenilor si al meu personal este ca lucrãrile sã înceapã cât mai repede, am stat prea mult timp în asteptare. Pãrerea mea cã nu trebuie sã înceapã lucrãrile mai târziu de 10 mai, este timp pânã atunci pentru a finaliza toate pregãtirile. Depinde cât de repede se miscã constructorul si îsi aduce utilajele, din partea noastrã va avea toatã deschiderea.
Rep: Cu acest proiect, se poate spune cã ati îndeplinit cam tot ceea ce ati promis în campania electoralã din 2008. Mai aveti si neîmpliniri?
Ioan Ciupilan: Sunt nemultumit pentru faptul cã s-a tergiversat atât de mult începerea acestui proiect care va schimba din temelii imaginea Husului, transformându-l în oras european. E foarte greu sã astepti doi ani de zile cu banii în cont, în timp ce drumurile sunt fãcute praf. Înteleg nemultumirile locuitorilor huseni, dar nu am putut face nimic în toatã aceastã perioadã. Am o nemultumire si prin aceea cã nu am început lucrãrile la soseaua de centurã, sosea care are un proiect gata la Ministerul Transporturilor. Trebuie sã fie scoasã la licitatie si sã înceapã exproprierile. Am sperante cã va începe si acest proiect la care tin foarte mult, însã nu tine de mine derularea întregului proiect. Sunt supãrat si pentru faptul cã nu s-a finalizat proiectul de modernizare la apã si canal prin Aquavas, situatie în care se aflã si celelalte orase din judet, sunt sigur.
Decizia care a schimbat istoria Husului!
“În conformitate cu prevederile art. 266 alin. (2) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile si completãrile ulterioare, Consiliul adoptã urmãtoarea
DECIZIE
Nr. 1030/C4/890,910
Data: 20.04.2012 Prin contestatia înregistratã la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor cu nr. 6956/23.03.2012, formulatã de SC DINAMIC COMPANY SRL, cu sediul în Bucuresti, sos. Mihai Bravu nr. 329, bl.53, sc. 1, et. 1, ap. 3, sector 3, si adresa de corespondentã în orasul Mãgurele, str. Drum de Exploatare 190 nr. 17, judetul Ilfov, înregistratã la Oficiul Registrului Comertului sub nr. 40/1533/1993, având CUI 3324168, reprezentatã legal de Sorin Pavãl – director general, împotriva raportului procedurii si a adresei de comunicare a rezultatului procedurii nr. 6338/15.03.2012, elaborate de MUNICIPIUL HUsI, prin PRIMÃRIA MUNICIPIULUI HUSI, cu sediul în str. 1 Decembrie nr. 9, Husi, judetul Vaslui, în calitate de autoritate contractantã în procedura având ca obiect executie de lucrãri în cadrul proiectului „Regenerarea municipiului Husi prin modernizarea spatiilor publice urbane”, s-a solicitat anularea raportului procedurii si a tuturor actelor subsecvente acestuia si obligarea autoritãtii contractante la reevaluarea ofertelor admisibile si conforme. Prin contestatia înregistratã la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor cu nr. 7092/26.03.2012, formulatã de SC VIAROM CONSTRUCT SRL, cu sediul în Bucuresti, str. Intrarea Glucozei nr. 37 – 39, sector 2, înregistratã la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/2286/2001, având CUI 13743074, reprezentatã legal de Marius Badinã – director general, împotriva adresei de comunicare a rezultatului procedurii nr. 6343/15.03.2012, transmisã de MUNICIPIUL HUSI, prin PRIMÃRIA MUNICIPIULUI HUSI, s-a solicitat anularea respectivei adrese si obligarea autoritãtii contractante la reevaluarea ofertelor. Conform prevederilor art. 273 alin. (1) din OUG nr. 34/2006, contestatiile care fac obiectele dosarelor nr. 890/2012 si nr. 910/2012 au fost conexate, pentru a se pronunta o solutie unitarã, deoarece acestea sunt formulate în cadrul aceleasi proceduri de atribuire. În baza legii si a documentelor depuse de pãrti, CONSILIUL NATIONAL DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR DECIDE: În temeiul art. 278 alin. (5) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile si completãrile ulterioare, respinge ca nefondate contestatiile depuse de SC DINAMIC COMPANY SRL si SC VIAROM CONSTRUCT SRL, în contradictoriu cu MUNICIPIUL HUSI, prin PRIMÃRIA MUNICIPIULUI HUSI. În temeiul alin. (6) al aceluiasi articol, dispune continuarea procedurii de atribuire în cauzã. Prezenta decizie este obligatorie pentru pãrti, în conformitate cu dispozitiile art. 280 alin. (3) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 34/2006. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”.
Drumurile cu gropi vor deveni istorie la Husi
Fie vorba de Centru, Corni, Plopeni, Dric, Brosteni, zona Gãrii sau cea asa-zis „industrialã”, Husul are peste tot imaginea unui oras bombardat. Strãzile, altãdatã frumoase, si-au pierdut farmecul, din cauza gropilor, a molozului si a santurilor fãcute fie de timp, fie de muncitorii care au lucrat în ultima vreme la aductiunile de apã sau gaz, bãtându-si joc, unii din ei, de drumurile si asa destul de rele.
Soferii au fost cei mai supãrati dintre huseni!
Dacã pietonii s-au mai putut feri mai usor de hârtoape, soferii au simtit pânã în cele mai mici detalii ce înseamnã sã ai în tot orasul „drumuri nenorocite”. Masini avariate în fiecare zi, bani bãgati aiurea în reparatii si nervi, cât cuprinde… Cel putin în ultima perioadã, la Primãrie s-au adresat, sub toate formele, sute si, probabil, mii de reclamatii în acest sens. Oamenii nu mai cereau nici mãcar despãgubiri pe care legea, în atare conditii, le prevedeau, ci doar sã se repare odatã drumurile orasului! Si de fiecare datã, rãspunsul era acelasi: „se vor repara, dar în curând”.
A început numãrãtoarea inversã: 10, 9…
Ultimele vesti venite de la Bucuresti sunt în mãsurã sã dea mari sperante husenilor. 10 zile, a spus primarul Ciupilan, vor mai trebui pentru îndeplinirea ultimelor formalitãti si „marea asfaltare” va începe sã se înfãptuiascã. Bani sunt, iar contestatiile la licitatie au fost toate respinse! În conturile Primãriei, Ioan Ciupilan a spus cã sunt peste 9 milioane de euro, fonduri europene, cu care se va trece la treabã. Vor fi asfaltate 112 strãzi din Husi, ceea ce, procentual, ar înseamna peste 90% din totalitatea celor existente pe raza municipiului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu