Începe nebunia gradatiilor de merit

Barlad Online

Din aceastã sãptãmânã, începe «bãtãlia» pentru gradatiile de merit. Din pãcate, doar doritorii din rândul categoriei cadrelor didactice se pot înscrie si, eventual, beneficia de gradatie, nu si personalul didactic auxiliar (laboranti, secretari etc.), asa cum se întâmpla în anii trecuti.
Începând de joi, 15 martie, cadrele didactice din judet îsi pot depune la secretariatele unitãtilor de învãtãmânt dosarele în vederea obtinerii gradatiei de merit. Acestea au timp pânã pe data de 11 aprilie sã se înscrie în “cursa” obtinerii celor 25% din salariul de bazã pentru urmãtorii cinci ani. Tot pânã atunci, dosarele cu toate documentele justificative privind activitatea respectivelor cadre din perioada 1 septembrie 2007 – 31 august 2011 vor fi trimise la registratura Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vaslui. Conform metodologiei, se pot înscrie oricâte cadre didactice doresc, însã gradatii se acordã pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul judetului. Conditiile pe care trebuie sã le îndeplineascã doritorii sunt vechimea de peste 3 ani în învãtãmântul preuniversitar si obtinerea unor rezultate foarte bune în pregãtirea elevilor. Cu alte cuvinte, dosarul trebuie sã cuprindã acte din care sã rezulte performanta în pregãtirea elevilor distinsi la olimpiade si concursuri, la activitãtile culturale si educative cu finalizarea unor proiecte de parteneriat educational. Ulterior, între 12 – 20 aprilie, dosarele vor fi verificate de inspectorii scolari de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, si apoi elaborat raportul referitor la activitatea candidatului în specialitate. În continuare, pânã pe 5 mai, dosarele vor fi verificate si de cãtre comisia de coordonare a concursului, dar si de reprezentantii sindicatelor din învãtãmânt, cu refacerea punctajelor acolo unde va fi cazul. Între 8 -11 mai, Consiliul de Administratie din cadrul ISJ Vaslui va aproba lista cuprinzând punctajele acordate. Pe 14 mai, la avizierul ISJ vor fi afisate listele cu beneficiarii gradatiilor pe urmãtorii cinci ani, începând cu 1 septembrie 2012. În cazul unor eventuale contestatii, lista finalã se va afisa pe data de 26 mai, urmând ca pe 30 iulie sã fie elaborat ordinul de ministru.
Personalul auxiliar, discriminat
În 2011, la nivelul judetului au fost acordate 257 de gradatii de merit. Din acestea, 227 au fost aprobate pentru personalul didactic si 30 pentru cel didactic auxiliar. Este vorba despre 4 informaticieni, 1 laborant, 1 pedagog, 5 administratori financiari, 2 administratori de patrimoniu, 6 bibliotecari, 11 secretari. Din pãcate, s-ar pãrea cã, în 2012, aceastã categorie de personal nu mai este inclusã printre beneficiarii gradatiilor. Desi Federatia Sindicatelor Libere din Învãtãmânt a fãcut mai multe demersuri în acest sens, iar Comisia pentru Învãtãmânt, Stiintã, Tineret si Sport a Camerei Deputatilor a aprobat, în luna februarie, o initiativã legislativã, pânã acum nu s-a materializat într-o hotãrâre de Guvern sau vreun ordin de ministru. Asa cã, cel mai probabil, în acest an vor putea candida numai cadrele didactice. Mai ales cã, în doar douã zile, începe depunerea dosarelor. De mentionat cã, din anul scolar 2014 – 2015, metodologia va fi diferitã. Evaluarea activitãtii desfãsurate de personalul didactic ce se înscrie la concurs va fi realizatã pe baza unui raport de activitate motivat/portofoliu personal, certificat de consiliul de administratie al unitãtii de învãtãmânt. Raportul se va realiza în baza unui proiect propus de cadrul didactic, pe termen de 4 ani, cu un colectiv de elevi, ce va fi reactualizat la începutul fiecãrui an scolar, în functie de situatia încadrãrii cadrului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu