Chirurgul bârlădean Octavian Marcu continuă să acuze conducerea Spitalului Municipal de Urgență “Elena Beldiman” Bârlad

Barlad Online

Chirurgul bârlădean Octavian Marcu continuă să acuze conducerea Spitalului Municipal de Urgență “Elena Beldiman” Bârlad, însă a decis să nu-și dea demisia, așa cum amenința cu o zi înainte. El speră că Vasile Vasiliu, șeful secției Chirurgie, va avea decența să se retragă la pensie. Despre Viorel Petcu, managerul instituției, spune că este un “informator al securității care dezinformează opinia publică”. Fiind la mijloc acuzații grave privind siguranța sănătății publice, Direcția de Sănătate Publică Vaslui va efectua o anchetă.
Răsturnare de situație în cadrul scandalului izbucnit, acum două zile, la Spitalul Municipal de Urgență “Elena Beldiman” Bârlad. Chirurgul Octavian Marcu a decis să nu demisioneze, ci să rămână în spital pentru a nu le da satisfacție celor care doresc cu orice chip să-l pună la zid. Ieri a început “negocierile” cu șefii unității și a consimțit să continue gărzile, deoarece i s-a promis că, în cel mai scurt timp, vor fi scoase la concurs posturi de chirurgi generaliști, deci, implicit, programul de gărzi va fi mai lejer.
Cât privește lipsa materialelor sanitare și a medicamentelor necesare pentru desfășurarea actului medical în siguranță, nu a intervenit nicio schimbare. Conducerea unității susține în continuare că aprovizionarea la Blocul Operator se face cu tot ce e necesar pentru intervențiile chirurgicale, iar Octavian Marcu susține contrariul. Acest aspect va fi lămurit, probabil, de autoritățile abilitate. Direcția de Sănătate Publică (DSP) Vaslui s-a autosesizat și va demara o anchetă.
“Am observat că demisia mea era așteptată și chiar sperau că o să recurg la acest gest. Ei bine, nu vreau să le dau
satisfacție și voi mai rămâne. Am revenit auspra deciziei, deoarece mi s-a promis că vor fi scoase posturi la concurs cât mai repede. În 2003, când m-am angajat la Bârlad, erau opt chirurgi, acum sunt doar patru și programul gărzilor nu ne respectă programul de odihnă”, a declarat Octavian Marcu.
Viorel Petcu, managerul spitalului, pare de neclintit. A afirmat că șeful secției, Vasile Vasiliu, este cel care trebuie să coordoneze activitatea și să-i țină în frâu pe colegi. Prin urmare, a refuzat dialogul direct cu chirurgul nemulțumit și a lăsat să se înțeleagă că nu-i pasă de o eventuală demisie.
În timp ce Viorel Petcu fierbe de mânie, dar se abține să facă declarații, Octavian Marcu îi aruncă săgeți din ce în ce mai otrăvite: “Managerul spitalului este un informator al securității, care dezinformează opinia publică. Nu avem cu ce să ne facem treaba în sălile de operații. Umblu cu rezerve în buzunar. Am fire de sutură cumpărate din banii mei de la farmacia de peste drum. După patru luni în care nu am mai primit niciun fir de la spital, am primit o cutie acum două zile. A fost adusă o cutie cu fire de sutură și trei fire le-am folosit chiar eu. Restul (nouă fire - n.r.) se pot termina chiar azi, doar nu fac numai eu operații. Cât îl privește pe dr. Vasiliu, sper să aibă decența să iasă la pensie, nu să se țină legat de spital, cum fac alțiii, încă 20 de ani de acum încolo”.
“În urma a ceea ce a apărut în presa scrisă, vom constitui o echipă de control. Vom face investigații pentru a lămuri lucruruile, asta în limita competențelor pe care le avem”, ne-a spus Mihaela Vlada, directorul DSP Vaslui.
Pacienții protestează
Vestea că medicul Octavian Marcu va demisiona în cazul în care conducerea spitalului nu va asigura cele necesare pentru a-și face meseria în condiții desiguranță a fost primită de bolnavi cu mare îngrijorare. Este cel mai tânăr chirurg din oraș, cu specializări făcute în Anglia și este foarte apreciat de bolnavi. Mulți dintre cei care i-au fost pacienți au lăsat comentarii pe site-ul ziarului nostru. Unii i-au mulțumit pentru intervențiile făcute, alții l-au implorat să nu-și dea demisia.
Rodica Stupu (52 de ani), pacienta operată în urmă cu câteva zile de echipa Sebastian Doniga - Octavian Marcu, ne-a contactat pentru a-și spune punctul de vedere: “Am rămas șocată când am citit dimineață în ziar că doctorul Marcu și-a dat demisia. Pentru mine este cel mai bun chirurg din țară. Până acum doi ani nici nu am auzit de el, știam doar de chirurgii vechi. Și atunci când mama mea a avut probleme chirurgicale, am preferat să-i risc viața și am transportat-o cu mașina personală la Iași pentru a fi operată. Nu am avut încredere în chirurgii din Bârlad pentru că una dintre fetele mele a fost
operată de apendicită acum vreo 20 de ani de echipa Vasiliu - Dolea și am avut mult de suferit. Doctorii Marcu și Doniga m-au mai operat o dată de apendicită și mă simt foarte bine. Am avut norocul să fiu operată tot de ei și zilele trecute, de hernie
hiatală. Nu am decât cuvinte de mulțumire și ar fi păcat să plece și doctorul Marcu. De ce să plece medicii tineri, medicii competenți? Să-i lase pe medicii buni să-și facă meseria, iar ceilalți să-și vadă de treabă”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu