Braconierul-sef Zãrnescu s-a fãcut de râs la Judecãtorie!

Barlad Online

Magistratii Tribunalului Vaslui l-au audiat, ieri, pe fostul sef din Politia Judeteanã, comisarul-sef (r) Marinicã Zãrnescu, cel care are de dat socotealã pentru actele sale de braconaj din ianuarie 2012. Zãrnescu a dat o declaratie de râsul copiilor, spunând cã animalul pe care l-a împuscat “mergea încovoiat si suferea, mi-am dat seama de la 50 de metri, asa cã i-am curmat suferinta”. Dupã aceastã declaratie, ieri, pe holurile Judecãtoriei se glumea la greu. “Auziti, sã nu mergeti încovoiat prin oras, cã vã împuscã Marinicã, dacã vã vede!”, glumeau localnicii aflati cu treburi prin Judecãtorie. Fostul sef din IPJ, Marinicã Zãrnescu, cel supranumit în rândurile vânãtorilor drept “Braconierul-sef al judetului”, a fost prins în flagrant, la începutul anului 2011, dupã o urmãrire ca în filme pe strãzile Vasluiului, fiind bãnuit cã ar fi comis acte de braconaj. În portbagajul masinii de teren au fost descoperite o ciutã si un cãprior, ambele ciuruite de gloante, pe care Zãrnescu si amicii sãi le-au împuscat prin pãdurile din zona Gãvan.
Desi a jurat cu mâna pe Biblie sã spunã adevãrul si numai adevãrul, Marinicã Zãrnescu a comis-o din nou, ieri, la Judecãtorie, unde a fost chemat sã depunã mãrturie în dosarul de braconaj 8478/2011, în care este inculpat alãturi de Relu Cretu. “Eu am fãcut un bine animalului, pentru cã era încovoiat si se vedea cã suferã, mi-am dat seama de la 50 de metri. Sunt un vânãtor cu 30 de ani de experientã si mi-am dat seama de suferinta animalului, asa cã am decis sã-i curm suferinta”, a spus Zãrnescu, în timp ce, prin salã, oamenii aflati la diverse termene de judecatã chicoteau. “Oameni buni, atentie, nu mergeti încovoiati prin oras, cã înseamnã cã suferiti! Atunci, stiti ce se întâmplã? Vã vede Marinicã si vã curmã suferinta”, glumeau persoanele aflate cu treburi la Judecãtorie, ieri dimineatã. Cunoscut împãtimit al vânãtorii (organizate si nu prea…), Zãrnescu a iesit la o partidã ilegalã de vânãtoare, în zona Gãvan, la Bogdana, în ianuarie 2011. Împreunã cu alti trei bãrbati, Zãrnescu a împuscat douã exemplare extrem de scumpe, o ciutã si un cãprior. Prins în flagrant, în timp ce criminalistii perchezitionau masina de teren, acesta a stat impasibil, a mâncat sticks-uri, iar când a fost întrebat cum se simte în postura de braconier, Zãrnescu a rãspuns sincer: “Mã simt bine!”. Mai mult, fostul sef din IPJ a sfidat ordinele politistilor minute în sir, refuzând sã coboare din masinã.
Unul dintre cei care au participat la braconaj recunoaste: “Z.M. ne-a spus cã animalul era rãnit.”
“În ziua respectivã am crezut cã mergem în poligon, la Paiu, sã reglãm armele. Z.M. (Zãrnescu Marinicã, n.r.) a spus cã si-a luat si el carabina si mergem într-un loc bun. Când am ajuns în Zona Industrialã, Z.M. a zis sã mergem la Oprisita, cã acolo putem trage fãrã probleme. Era o zi aglomeratã, se exploatau parchetele de la Oprisita, asa cã ne-am întâlnit cu cãrute cu lemne, cu masina politiei, era activitate intensã, era clar cã nu puteam trage în acea zonã. Z.M., care stia drumurile, a spus sã mergem spre Gãvan. Când am iesit din pãdure, am zãrit o ciutã, beteagã la un picior, o sã se demonstreze la examinarea veterinarã. Cred cã era rãnitã de la o altã partidã de vânãtoare, nu stiu. Ciuta se îndrepta spre pãdure, sã se adãposteascã. Z.M. era pe scaunul din stânga fatã, cu arma în mânã. Noi ne uitam curiosi, nu ai ocazia sã vezi o ciutã în fiecare zi, chiar glumeam, de genul <<Ce este asta?>>, la care Zãrnescu a spus <<O vacã. Uite, e rãnitã la picior! Nu vedeti cã e handicapatã si are o ranã la picior?>>. Nu am avut timp sã spunem ceva, cã Zãrnescu a iesit cu arma afarã si a împuscat ciuta, era cam la 70-80 de metri de masina noastrã. A tras un singur foc, a pãstrat si tubul. Arma nici nu era încãrcatã în masinã, abia când a vãzut ciuta a bãgat glont pe teavã. Atunci, ne-am supãrat cu toti si i-am strigat: <<Ce-ai fãcut, mãi, de ce ai tras în animal?>>, la care el a spus: <<N-ati vãzut cã era rãnitã? În cãrtile de vânãtoare spune cã vânatul rãnit nu trebuie lãsat sã sufere>>. <<Ce faci, tu esti doctorul pãdurilor?>>, am strigat, dupã care am început sã ne certãm”, spune Valentin Ghetãu, unul dintre participantii la braconaj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu