O tânãrã din Bârlad, cea mai bunã din tarã la creatie

Barlad Online

Cãtãlina Ciorãscu, o compozitoare din Bârlad, a obtinut, la finele sãptãmânii trecute, premiul I în cadrul Festivalului National de Muzicã Usoarã “Portativul veseliei”, sectiunea Creatie. Pentru tânãra de 23 de ani, acesta este al doilea premiu similar dupã ce, în 2011, a mai cîstigat un premiu I la un concurs national de creatie.
La finele sãptãmânii trecute, Cãtãlina Ciorãscu, o bârlãdeancã în vârstã de 23 de ani, s-a întors de la Festivalul National de Muzicã Usoarã “Portativul veseliei”, de la Craiova, cu premiul I la sectiunea Creatie. În calitate de compozitor si textier, bârlãdeanca s-a înscris în concurs cu cântecul “Vei afla dragostea”, o samba foarte ritmatã, care i-a impresionat pe membrii juriului de specialitate. Principala conditie pentru a se putea înscrie în concurs a fost ca melodia sã nu se afle la prima auditie, ci sã fi fost lansatã în sezonul 2011-2012, si ca solistii sã nu aibã mai mult de 18 ani. Iar Cãtãlina Ciorãscu a respectat ambele conditii, cântecul “Vei afla dragostea” fiind lansat pe scena Festivalului National de Muzicã Usoarã “Mamaia” 2011, iar solista aleasã are 18 ani. Este vorba despre Alisia Oantã, din Craiova, care abia a absolvit liceul si s-a înscris la facultate. “Este deja a treia voce care îmi cântã piesa “Vei afla dragostea”, dupã ce, în august 2011, a fost cântatã de Daniela Cojocaru, la Festivalul “Mamaia”, si, în noiembrie 2011, de Mãdãlina Chelmu, care a obtinut premiul II, la Festivalul National Studentesc “Iasi Music Star”. Am ales-o pe Alisia sã-mi interpreteze cântecul pentru cã mã aflam în cãutarea unei noi soliste si ea mi-a fost recomandatã de Dana Neagoe, organizatoarea acestui concurs. Ne-am întâlnit, mi-a cântat piesa si am vãzut cã vocea ei se potriveste, asa cã am ales-o ca solistã”, ne-a spus Cãtãlina Ciorãscu. Aceasta a precizat cã, tot pe locul I, s-a situat si piesa “Am gãsit o melodie”, o creatie a lui Dan Dimitriu, un compozitor consacrat ce are la activ numeroase premii si participãri la concursuri mari. “Este o mândrie pentru mine sã obtin premiul I si sã fiu la egalitate cu un compozitor consacrat si cu foarte multã experientã, asa cum este Dan Dimitriu. Si cu atât mai mult cu cât, în 2011, am participat cu acelasi cântec la Festivalul “Mamaia” si nu am luat niciun premiu, iar acum juriul l-a apreciat foarte mult. Oricum, faptul cã am câstigat la acest concurs nu înseamnã cã o sã o las mai moale. Deja am fost selectionatã sã particip la Festivalul “Music for kids”, cu piesa “Nu esti tu”, dar voi mai merge si la alte concursuri”, a completat Cãtãlina Ciorãscu. Tot premiul I a obtinut si la Festivalul National Studentesc de Muzicã Gaudeamus 2011, de la Brasov, la sectiunea Creatie. Atunci, s-a înscris în concurs cu cântecul pop-rock “Nu reusesc”, interpretat de studenta Maria Daniela Pãulet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu