Scandal la Baia Comunalã

Barlad Online

Ieri, timp de câteva zeci de minute, în fata imobilului Bãii Comunale din Bârlad a fost un scandal monstru. Proprietarul de drept al terenul pe care este ridicatã clãdirea a reclamat cã i-a fost tulburatã posesia, prin îngrãdirea dreptului de servitute. «Am venit acasã si am constatat cã nu pot intra. Am cerut ajutorul Politiei, pentru cã asa ceva este de neacceptat. Indiferent cine mi-a blocat accesul, trebuie sã rãspundã pentru acest abuz», a spus medicul Beatrice Balan, proprietarul nedreptãtit.
Incidentul s-a petrecut la orele amiezii, când medicul Beatrice Balan, care în prezent domiciliazã în Focsani, spune cã a venit la casa pãrinteascã pentru a se îngriji de teren. De mai bine de 10 ani, femeia este în litigiu cu Primãria Bârlad, cãreia i-a solicitat pe calea instantei fie imobilul, care actualmente este foarte degradat si pe care intentiona sã îl reabiliteze, fie terenul de sub imobil, pe care îl detine cu documente. Medicul a povestit cã a mostenit terenul de la bunica ei, numai cã nu s-a putut folosi niciodatã de el întrucât Primãria a refuzat sã o despãgubeascã în baza Legii 10 privind retrocedãrile. Procesului se aflã în prezent pe rol la Curtea Europeanã a Drepturilor Omului, întrucât Beatrice Balan a pierdut litigiile de pe teritoriul României. „Sunt consternatã. Am venit de la Focsani la casa mea, pe terenul meu, si nu mi se permite accesul. A îngrãdit aici si nu mai pot pãtrunde pe proprietatea mea. Voi cere ajutorul Politiei“, a spus supãratã femeia. Dupã un apel la 112, la fata locului au venit un politist si un jandarm, care au invitat-o pe Beatrice Balan la Politie, pentru a-si formula reclamatia. Tot aici, comisar sef Vasile Chelaru, seful Politiei Bârlad, a fãcut o serie de precizãri referitoare la incident, dupã ce medicul i-a prezentat acestuia un scurt istoric al evenimentelor din ultimii 10 ani. „Urmarea a reclamatiei pe care ati depus-o, se vor efectua cercetãri sub aspectul comiterii infractiunii de tulburare de posesie, care, potrivit articolului 220 din Codul Penal, se pedepseste cu închisoare de la unu la cinci ani. Urmeazã o cercetare la fata locului, analizarea documentelor si audieri, pentru ca ulterior dosarul sã fie înaintat la Parchetul de pe lângã Judecãtoria Bârlad. Dumneavoastrã trebuie sã întelegeti cã, desi vã considerati nedreptãtitã în acest moment, Politia nu are atributul de a dãrâma garduri si de a vã facilita accesul pe proprietate, ci doar de a cerceta. Prin urmare, tot în acest moment nu se poate da un rãspuns cert“, i-a spus seful Politiei medicului Beatrice Balan. Femeia a declarat cã este convinsã sã meargã pânã în pânzele albe, pentru a i se face dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu