Barlad Online
REPETITIE Anual, zeci de copii care au studiat în scolile din strãinãtate, unde au plecat urmându-si pãrintii, se reîntorc în tarã, numai în anul scolar 2011- 2012, 95 de elevi fiind reînscrisi în scolile din Vaslui. De multe ori, în urma echivalãrilor, acestia sunt nevoiti sã repete inclusiv anii pe care i-au urmat în tara adoptivã.
Anual, mii de români aleg sã pãrãseascã tara pentru a lucra în strãinãtate în speranta unui viitor mai bun atât pentru ei, dar mai ales pentru copiii lor. Multi pãrinti, pentru a evita eventualele traume în rândul celor mici, îi iau cu ei, înscriindu-i la scolile din tara adoptivã. Potrivit declaratiilor acestora, existã scoli în care elevii nu sunt supusi unor teste preliminare, tendinta fiind de a nu se echivala studiile deja începute, ci de a plasa elevul, într-un an de studiu inferior celui corespunzãtor vârstei sale. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, elevii care au început scoala în România pleacã cu un bagaj de cunostinte care depãseste nivelul elevilor de aceeasi vârstã din tãrile adoptive. Astfel cã, copii care nu aveau rezultate deosebite ajung sã aibã rezultate bune si foarte bune în scolile din strãinãtate. Nu sunt putine cazurile în care din proprie initiativã sau fortati de împrejurãri românii se reîntorc acasã, fiind nevoiti sã îsi reînscrie copiii la vechile scoli. Drama celor mici abia acum începe, pentru cã de multe ori cunostintele acumulate pe parcursul timpului în care au fost plecati sunt precare comparativ cu ale fostilor colegi, astfel încât, în urma evaluãrilor, acestia ajung sã repete inclusiv anii scolari pe care i-au urmat în strãinãtate.
Reusita depinde de fiecare elev în parte
În unele cazuri, pãrintii, constienti de slaba pregãtire a copiilor, cer ca acestia sã reintre direct în clasa pe care o urmau în momentul în care au plecat. “În luna august urmeazã sã vinã doi elevi care ar fi trebuit sã intre în clasa a II-a, întrucât clasa I au urmat-o în strãinãtate.
Pãrintii au cerut în mod expres sã fie înscrisi tot în clasa I, acestia urmând a fi înscrisi direct, având domiciliul în circumscriptie”, a declarat Victor Ailioaiei, directorul Scolii nr. 6 “Mihai Eminescu” Vaslui. Reusita depinde însã de fiecare elev în parte, uneori faptul cã un an sau doi au fost pierduti nefiind un handicap. “Am avut o elevã exceptionalã în urmã cu câtiva ani care a plecat alãturi de pãrinti în Anglia la începutul celui de-al II-lea semestru al clasei a VII-a. Acolo, în urma unui test, a fost înscrisã direct în clasa a VIII-a, reusind sã o absolve cu brio. Revenitã în tarã, aceasta nu stãpânea nici mãcar cunostintele de bazã pe care un elev român le are în clasa a VII-a, desi teoretic ar fi trebuit sã intre în clasa a IX-a. Eleva a fost reînscrisã în clasa a VII-a, reusind ulterior sã termine un liceu de prestigiu din Bucuresti, ca sefã de promotie”, a mai adãugat acesta.
Italia si România, în viziunea unei eleve
Românii sunt cei mai numerosi elevi strãini care învatã în Italia, peste 100.000 de copii români fiind înscrisi în prezent în scolile din peninsulã. Alina este în clasa a VIII-a si a revenit la Vaslui dupã ce, timp de 2 ani, a urmat cursurile unei scoli din aceastã tarã “Existã douã diferente majore: materia, care este mult mai grea în România, si comunicarea dintre elevi si profesori, în Italia, acestia fiind mult mai apropiati de copii, creând astfel o atmosferã mult mai relaxatã. De asemenea, metodele de predare erau mult mai moderne si reuseau sã ne stârneascã interesul. Este destul de greu pentru cã în momentul de fatã ar trebui sã detin informatii care îmi sunt total strãine si de aceea întâmpin dificultãti la ore”, ne-a spus Alina.
REPETITIE Anual, zeci de copii care au studiat în scolile din strãinãtate, unde au plecat urmându-si pãrintii, se reîntorc în tarã, numai în anul scolar 2011- 2012, 95 de elevi fiind reînscrisi în scolile din Vaslui. De multe ori, în urma echivalãrilor, acestia sunt nevoiti sã repete inclusiv anii pe care i-au urmat în tara adoptivã.
Anual, mii de români aleg sã pãrãseascã tara pentru a lucra în strãinãtate în speranta unui viitor mai bun atât pentru ei, dar mai ales pentru copiii lor. Multi pãrinti, pentru a evita eventualele traume în rândul celor mici, îi iau cu ei, înscriindu-i la scolile din tara adoptivã. Potrivit declaratiilor acestora, existã scoli în care elevii nu sunt supusi unor teste preliminare, tendinta fiind de a nu se echivala studiile deja începute, ci de a plasa elevul, într-un an de studiu inferior celui corespunzãtor vârstei sale. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, elevii care au început scoala în România pleacã cu un bagaj de cunostinte care depãseste nivelul elevilor de aceeasi vârstã din tãrile adoptive. Astfel cã, copii care nu aveau rezultate deosebite ajung sã aibã rezultate bune si foarte bune în scolile din strãinãtate. Nu sunt putine cazurile în care din proprie initiativã sau fortati de împrejurãri românii se reîntorc acasã, fiind nevoiti sã îsi reînscrie copiii la vechile scoli. Drama celor mici abia acum începe, pentru cã de multe ori cunostintele acumulate pe parcursul timpului în care au fost plecati sunt precare comparativ cu ale fostilor colegi, astfel încât, în urma evaluãrilor, acestia ajung sã repete inclusiv anii scolari pe care i-au urmat în strãinãtate.
Reusita depinde de fiecare elev în parte
În unele cazuri, pãrintii, constienti de slaba pregãtire a copiilor, cer ca acestia sã reintre direct în clasa pe care o urmau în momentul în care au plecat. “În luna august urmeazã sã vinã doi elevi care ar fi trebuit sã intre în clasa a II-a, întrucât clasa I au urmat-o în strãinãtate.
Pãrintii au cerut în mod expres sã fie înscrisi tot în clasa I, acestia urmând a fi înscrisi direct, având domiciliul în circumscriptie”, a declarat Victor Ailioaiei, directorul Scolii nr. 6 “Mihai Eminescu” Vaslui. Reusita depinde însã de fiecare elev în parte, uneori faptul cã un an sau doi au fost pierduti nefiind un handicap. “Am avut o elevã exceptionalã în urmã cu câtiva ani care a plecat alãturi de pãrinti în Anglia la începutul celui de-al II-lea semestru al clasei a VII-a. Acolo, în urma unui test, a fost înscrisã direct în clasa a VIII-a, reusind sã o absolve cu brio. Revenitã în tarã, aceasta nu stãpânea nici mãcar cunostintele de bazã pe care un elev român le are în clasa a VII-a, desi teoretic ar fi trebuit sã intre în clasa a IX-a. Eleva a fost reînscrisã în clasa a VII-a, reusind ulterior sã termine un liceu de prestigiu din Bucuresti, ca sefã de promotie”, a mai adãugat acesta.
Italia si România, în viziunea unei eleve
Românii sunt cei mai numerosi elevi strãini care învatã în Italia, peste 100.000 de copii români fiind înscrisi în prezent în scolile din peninsulã. Alina este în clasa a VIII-a si a revenit la Vaslui dupã ce, timp de 2 ani, a urmat cursurile unei scoli din aceastã tarã “Existã douã diferente majore: materia, care este mult mai grea în România, si comunicarea dintre elevi si profesori, în Italia, acestia fiind mult mai apropiati de copii, creând astfel o atmosferã mult mai relaxatã. De asemenea, metodele de predare erau mult mai moderne si reuseau sã ne stârneascã interesul. Este destul de greu pentru cã în momentul de fatã ar trebui sã detin informatii care îmi sunt total strãine si de aceea întâmpin dificultãti la ore”, ne-a spus Alina.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu