Proiect Strategic 2012-2016: Dragi bârladeni,

Barlad Online

Programul pe care îl propun vizează dezvoltarea reală și durabilă a orașului nostru, o dezvoltare care s-a lăsat așteptată în toți acești ani. Lipsa unor planuri concrete și a unei viziuni de management, dezinteresul și neseriozitatea au determinat 30.000 de oameni să părăsească Barladul în ultimii 10 ani. Dacă lucrurile nu se vor schimba, peste alți zece ani, vom rămâne doar 20.000 de locuitori. Acest lucru înseamnă un dezastru economic pentru oraș.
Mă aflu aici pentru a reconstrui Bârladul alături de dumneavoastră, pentru a-l transforma într-un adevărat oraș european. Sunt aici pentru că sunt convins că pot aduce schimbarea de care avem cu toții nevoie, pentru noi, pentru părinții și copiii noștri.
Programul meu cuprinde mai multe proiecte pentru atingerea obiectivelor, proiecte de dezvoltare echilibrată și durabilă a Bârladului, proiecte de reabilitare și de modernizare, proiecte de stimulare a mediului de afaceri pentru dezvoltarea locurilor de muncă, proiecte care să îi determine pe tineri să rămână în oraș și care să le ofere vârstnicilor o bătrânețe decentă.
Vă invit să ne urmăriți proiectele și să le analizați, pentru a le dezbate împreună. Vom ține cont de toate propunerile dumneavoastră.
1. DEZVOLTAREA DURABILÂ ȘI MODERNIZAREA ORAȘULUI
1.1 Realizarea Planului Urbanistic General
Dezvoltarea actuală a orașului este una haotică, lipsită de viziune și fără niciun fel de legătură cu suprapunerea administrativă a orașului. Propun realizarea Planului Urbanistic General, care trebuie făcut prin intermediul unui serviciu de urbanism profesionist, astfel încât toate cartierele orașului să beneficieze de o dezvoltare echilibrată și corectă. Acest plan va fi supus dezbaterii publice, urmând să fie aprobat în consiliul local, cu toate propunerile și amendamentele cetățenilor.
1.2 Dezvoltarea infrastructurii
Conform datelor statistice, în Bârlad există aproximativ 120 km de străzi orășenești, din care doar 45% sunt modernizate, multe dintre acestea arătând la fel ca atunci când au fost trasate. În acest mandat îmi propun reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere, dar și de canalizare și aducțiune de apă în cartierele Deal II, Țuguiata II, Cotul Negru, Bariera Puiești și Complex școlar.
Reabilitarea bulevardelor Republicii, Vasile Pârvan și Epureanu sunt esențiale atât pentru atragerea de investitori, dar mai ales pentru oferirea unui minim de confort pentru bârlădenii care sunt obligați de incapacitatea actualei conduceri a orașului să își strice mașinile, sănătatea și nervii din cauza gropilor și a lucrărilor de mântuială făcute de administrația locală. Aceste bulevarde vor fi reabilitate și modernizate, dar nu supralargite deorece nu se impune acest lucru, pietonii meritând același respect ca și conducătorii auto.
Trotuarele vor fi și ele reabilitate și modernizate, astfel încât vara să nu mai înmagazineze și elibereze căldură, iar iarna să nu se mai alunece în urma ninsorilor. Bitumul va fi înlocuit de dale și pavele special create pentru trafic intens și confortul pietonilor.
Amenajarea de parcări de reședință și de staționare în zonele aglomerate prin eliminarea spațiilor insalubre și a garajelor care nu au autorizație de construcție și nu se încadrează în planul urbanistic, precum și a tuturor clădirilor ilegal construite, care pun în pericol siguranța cetățenilor, va fi următorul pas. Parcările vor fi realizate în acord cu mediul înconjurător și planul urbanistic al cartierelor și, implicit, al orașului.
Introducerea transportului în comun care să acopere cartierele Deal II și Bariera Puiești, cu legătură directă către centrul orașului, Spitalul de Urgență și Grădina Publică, prin oferirea de facilități fiscale operatorilor de transport în comun care vor opera pe aceste trasee va fi o altă prioritate în acest mandat.
Eliminarea cablurilor de pe stâlpii de iluminat public, care pun în pericol siguranța cetățenilor și distrug aspectul fizic al orașului, trebuie realizată urgent. Cablurile vor fi transferate în subteran prin crearea unui parteneriat public privat, a unui sistem de rețele subterane prin care cablurile de internet și energie electrică să traverseze și să acopere prin subteran orașul.
1.3 Realizarea șoselei de centură
Șoseaua de centură reprezintă o altă mare problemă a noastră, a tuturor bârlădenilor, pe care actualul primar, Constantin Constantinescu, nu a reușit să o rezolve, deși s-a aflat pe agenda sa electorală încă de la primul mandat.
Atitudinea de frondă a actualei conduceri a orașului față de conducerea centrală a fost singurul motiv pentru care acest obiectiv nu este încă realizat, având în vedere importanța rutei pe care este situat Bârladul: București -Chișinău.
Realizarea șoselei de centură nu este un moft al bârlădenilor, ci o adevărată necesitate pentru oraș, iar asta o știu cel mai bine cei care locuiesc pe bulevardele Epureanu și Vasile Pârvan. Circulația grea trebuie scoasă în afara orașului pentru siguranța locuințelor bârlădenilor, dar și pentru un mediu mult mai curat și lipsit de poluare. Nu trebuie să mai treacă nici măcar un an fără ca procesul de  construcție a acestei șosele să fie  demarat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu