Falimentul "Abramburicăi". Azi culege ce a semănat

Barlad Online

Ecaterina Andronescu a revenit la ţanc în fruntea Ministerului Educaţiei. Astăzi, ea culege roadele mandatelor anterioare, când a distrus învăţământul profesional şi a obligat tinerii, indiferent de interese şi capacităţi, să se înscrie la liceu, pentru a alimenta fabricile de diplome.

Examenul de Bacalaureat nu este pentru toată lumea - iar acest lucru este demonstrat de rezultatele obţinute la acest examen pentru doi ani consecutiv.
Rezultatele înregistrate la acest examen în ultimii doi ani sunt încununarea politicilor educaţionale implementate de Ecaterina Andronescu în timpul mandatului său anterior, din anii 2008-2009.

A pus elevii pe un drum care nu era al lor


Cei care au terminat liceul anul trecut şi anul acesta sunt exact cei intraţi cu forţa în învăţământul liceal în 2009, după ce ministrul Educaţiei de atunci, recunoscută sub apelativul "Abramburica", a eliminat şcolile profesionale din sistemul educaţional.

În felul acesta, absolvenţii de anul trecut şi cei de acum sunt generaţiile de sacrificiu ale unui experiment falimentar. Şi anul trecut, şi acum, avem circa 80.000 de tineri care au făcut degeaba liceul, nefiind pregătiţi pentru acest nivel de exigenţă.
Intens blamată de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, decizia desfiinţării acestor şcoli a plasat mulţi tineri pe "un drum care nu este al lor", către Bacalaureat şi, ulterior, facultate.

Scopul a fost unul meschin, crede fostul ministru, adică acela de a alimenta cu clienţi fabricile de diplome.


Asistăm acum la o închidere perfectă a cercului politicilor introduse de ministrul Ecaterina Andronescu.

Ea s-a întors la minister, în urmă cu câteva zile, exact la momentul potrivit pentru a asista la dezastrul unui proces pe care tot ea l-a declanşat în urmă cu patru ani. Pentru că Abramburica a eliminat şi probele tehnice la Bacalaureat, odată cu eliminarea şcolilor profesionale.

Aşa că toţi elevii au avut de dat probe dificile, precum Matematică, Fizică, Chimie, indiferent de capacităţile lor intelectuale.

Toţi experţii din Educaţie vorbesc astăzi despre reintroducerea şcolilor profesionale, schimbarea programelor şcolare sufocante, introducerea probelor diferenţiate în funcţie de profilul liceelor şi schimbarea sistemului de predare.

Numai că Ecaterina Andronescu a vorbit ieri de analiza rezultatelor pe fiecare şcoală şi pe fiecare judeţ şi de creşterea presiunii pe profesori.

Astfel, demonstrează că viziunea sa rămâne aceeaşi: băgatul cărţii cu forţa în mintea a sute de mii de elevi care nu fac faţă exigenţelor. Această viziune este anacronică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu