Barlad Online
Unii vasluieni îsi bat joc personalul Serviciului de Ambulantã al Judetului (SAJ) si sunã la 112 cerând ajutor medical, desi nu au nicio urgentã. «Am vrut sã vedem dacã veniti de câte ori vrem noi.», «Nu vrem sã stãm la rând la spital.», «Dacã mã duc la medicul de familie, îmi dã retetã si nu am bani.»- iatã doar câteva dintre justificãrile celor care au avut «urgent» nevoie de Ambulantã. Cea mai uluitoare situatie de acest gen a avut în centru o femeie gravidã, care, în momentul în care i-a vãzut pe membrii echipajului SAJ, le-a cerut sã plece si sã revinã peste vreo douã ore, pentru cã… mai are putinã treabã!
Solicitãri abuzive sunt înregistrate în fiecare zi la Ambulantã. “Cele mai dese cazuri sunt înregistrate în mediul rural, acolo unde sunt distante mari între domiciliul pacientilor si cabinetul medicului de familie. De obicei, cei care sunã la Ambulantã în loc sã meargã la medicul de familie exagereazã în ceea ce priveste simptomele. De multe ori, persoanele care au situatii rezolvabile de medicina primarã spun cã nu vor sã se ducã la medicul de familie “pentru cã e departe”, “pentru cã-mi da retetã si nam bani sã o iau” sau, pur si simplu, “nu vreau, pentru cã nu vreau!”. Oricum, ei stiu cã, dacã cheamã Ambulanta, nu stau la rând, au prioritate la internare”, ne-a spus Aurora Popa, managerul SAJ Vaslui. Aceasta ne-a dat si câteva exemple de vasluieni care solicitã inutil ambulanta. “De exemplu, o persoanã de 38 de ani, cu febrã, a chemat Ambulanta sã o ducã la spitalul din Bârlad, desi locuia chiar în fata spitalului! Aceasta a spus cã putea sã se ducã si pe jos, dar nu a vrut sã stea la rând. Sunt si cazuri în care bãtaia de joc este evidentã: o familie de bãtrâni din mediul rural a solicitat ambulanta, dar când aceasta a ajuns, au refuzat sã meargã la spital, spunând cã doar au vrut sã vadã dacã ajunge acolo un echipaj medical. Mai mult, le-au spus ambulantierilor ceva de genul: “Vreti sã vedeti cã mai veniti o datã astãzi?”. La cinci minute dupã ce a plecat echipajul de la ei, au sunat din nou la 112 si au spus cã a fost echipajul, dar se simteau mai bine, dar acum se simt mult mai rãu, asa cã echipajul trebuie sã se întoarcã. Echipajul s-a întors, bineînteles, iar bãtrânul le-a râs în nas din nou si a semnat cã refuzã sã fie transportat la spital. Era însã foarte satisfãcut cã Ambulanta vine ori de câte ori vor ei”, a mai povestit managerul SAJ. Exemplele sunt poate suficiente, dar un ultim caz este incredibil prin originalitatea lui. O tânãrã femeie din Bãcesti, însãrcinatã, a chemat Ambulant a crezând cã naste. Când echipajul medical a ajuns la solicitare, femeia a spus seninã cã nu merge la spital “pentru cã mai are un pic de treabã”, fapt de care nu si-a dat seama în momentul în care a sunat la 112. În concluzie, le-a spus membrilor echipajului SAJ “sã revinã peste vreo douã ore, sau sunã ea din nou la 112″”. “Partea proastã este cã noi nu putem sanctiona în niciun fel solicitãrile abuzive. De amendã nici nu poate fi vorba, pentru cã personalul SAJ nu este agent constatator, conform legii contraventiilor. Dar astfel de cazuri duc la drumuri fãrã rost, la pierdere de timp, la costuri suplimentare si la întârzieri la urgente reale”, a conchis Aurora Popa.
Unii vasluieni îsi bat joc personalul Serviciului de Ambulantã al Judetului (SAJ) si sunã la 112 cerând ajutor medical, desi nu au nicio urgentã. «Am vrut sã vedem dacã veniti de câte ori vrem noi.», «Nu vrem sã stãm la rând la spital.», «Dacã mã duc la medicul de familie, îmi dã retetã si nu am bani.»- iatã doar câteva dintre justificãrile celor care au avut «urgent» nevoie de Ambulantã. Cea mai uluitoare situatie de acest gen a avut în centru o femeie gravidã, care, în momentul în care i-a vãzut pe membrii echipajului SAJ, le-a cerut sã plece si sã revinã peste vreo douã ore, pentru cã… mai are putinã treabã!
Solicitãri abuzive sunt înregistrate în fiecare zi la Ambulantã. “Cele mai dese cazuri sunt înregistrate în mediul rural, acolo unde sunt distante mari între domiciliul pacientilor si cabinetul medicului de familie. De obicei, cei care sunã la Ambulantã în loc sã meargã la medicul de familie exagereazã în ceea ce priveste simptomele. De multe ori, persoanele care au situatii rezolvabile de medicina primarã spun cã nu vor sã se ducã la medicul de familie “pentru cã e departe”, “pentru cã-mi da retetã si nam bani sã o iau” sau, pur si simplu, “nu vreau, pentru cã nu vreau!”. Oricum, ei stiu cã, dacã cheamã Ambulanta, nu stau la rând, au prioritate la internare”, ne-a spus Aurora Popa, managerul SAJ Vaslui. Aceasta ne-a dat si câteva exemple de vasluieni care solicitã inutil ambulanta. “De exemplu, o persoanã de 38 de ani, cu febrã, a chemat Ambulanta sã o ducã la spitalul din Bârlad, desi locuia chiar în fata spitalului! Aceasta a spus cã putea sã se ducã si pe jos, dar nu a vrut sã stea la rând. Sunt si cazuri în care bãtaia de joc este evidentã: o familie de bãtrâni din mediul rural a solicitat ambulanta, dar când aceasta a ajuns, au refuzat sã meargã la spital, spunând cã doar au vrut sã vadã dacã ajunge acolo un echipaj medical. Mai mult, le-au spus ambulantierilor ceva de genul: “Vreti sã vedeti cã mai veniti o datã astãzi?”. La cinci minute dupã ce a plecat echipajul de la ei, au sunat din nou la 112 si au spus cã a fost echipajul, dar se simteau mai bine, dar acum se simt mult mai rãu, asa cã echipajul trebuie sã se întoarcã. Echipajul s-a întors, bineînteles, iar bãtrânul le-a râs în nas din nou si a semnat cã refuzã sã fie transportat la spital. Era însã foarte satisfãcut cã Ambulanta vine ori de câte ori vor ei”, a mai povestit managerul SAJ. Exemplele sunt poate suficiente, dar un ultim caz este incredibil prin originalitatea lui. O tânãrã femeie din Bãcesti, însãrcinatã, a chemat Ambulant a crezând cã naste. Când echipajul medical a ajuns la solicitare, femeia a spus seninã cã nu merge la spital “pentru cã mai are un pic de treabã”, fapt de care nu si-a dat seama în momentul în care a sunat la 112. În concluzie, le-a spus membrilor echipajului SAJ “sã revinã peste vreo douã ore, sau sunã ea din nou la 112″”. “Partea proastã este cã noi nu putem sanctiona în niciun fel solicitãrile abuzive. De amendã nici nu poate fi vorba, pentru cã personalul SAJ nu este agent constatator, conform legii contraventiilor. Dar astfel de cazuri duc la drumuri fãrã rost, la pierdere de timp, la costuri suplimentare si la întârzieri la urgente reale”, a conchis Aurora Popa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu