Bârladul, refăcut cu bani europeni: Marea asfaltare

Barlad Online

În această lună, încep lucrările la cea mai mare investiție a ultimilor 20 de ani din Bârlad. În următorii doi ani, vor fi “pompate” aproape 400 de miliarde de lei vechi pentru asfaltarea cartierelor Eminescu I și II, Deal II, Bariera Puiești, Țuguiata II și Cărămidărie. Lucrările vor fi executate de constructori din județul nostru, Transmir Murgeni și Urbanproiect Bârlad, și vor începe cu străzile care au deja canalizare.
Bârlădenii care locuiesc în cartierele mărginașe vor scăpa de calvarul noroaielor de pe străzi. Ieri, în prezența mass-media, au fost semnate contractele dintre Primăria Bârlad și firmele de construcții care au câștigat licitația de execuție a amplului proiect de reabilitare a rețelei stradale. Peste 25,6 de kilometri de străzi din municipiul Bârlad, respectiv din cartierele Deal II,
Țuguiata II, Bariera Puiești, Complexul Mihai Eminescu (Eminescu I și Eminescu II) și Cărămidărie (str. Trestiana), vor arăta ca în orice oraș civilizat. Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 15 milioane de euro (inclusiv TVA). Termenul de execuție expiră după 22 de luni de la semnarea contractelor, deci în primăvara lui 2014.
“Este cea mai mare investiție de care beneficiază Bârladul din 1989 încoace. Proiectul a fost inițiat în 2007 și abia acum a devenit certitudine. Au fost multe persoane care ne-au încetinit demersurile, dar am avut parte și de prieteni care ne-au ajutat să ducem proiectul mai departe. La final, străzile trebuie să arate ca în Occident, cu borduri, piste de bicicliști și alveole pentru mijloacele de transport în comun. Am dorit foarte mult ca lucrările să fie executate de firme de profil din județul nostru și mă bucur că, în urma licitației electronice, au câștigat două fime asociate din zonă, Transmir și Urbanproiect”, a declarat Constantin Constantinescu, edilul-șef al Bârladului.
Primarul a prezentat succint pașii urmați pentru implementarea proiectului. În octombrie 2008, a fost depusă cererea de finanțare la ADRNE Piatra Neamț, o lună mai târziu a intrat în evaluare, iar după alte patru luni, în martie 2009, a fost declarată eligibilă. Proiectul a stat timp de 15 luni la ADRNE, apoi finanțarea a fost aprobată (15 octombrie 2010). Proiectul s-a împotmolit din nou, dar în ianuarie 2011 s-a trecut la pasul următor: semnarea contractelor cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Imediat, au fost demarate procedurile pentru organizarea licitației în SEAP. Au fost admise în cursă trei societăți: Vega Galați, Transmir Murgeni, în colaborare cu Urbanproiect Bârlad, și SC UMB/Tehnostrade SRL, firma vestitului Dorinel Umbrărescu. Asociații Transmir/Urbanproiect au avut cea mai bună ofertă și și-au adjudecat licitația cu 397 de miliarde de lei vechi. 90% din investiție este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar partea de cofinanțare a Consiliului Local Bârlad va fi de numai 40 de miliarde de lei vechi. Asfaltarea va începe în cel mai scurt timp, cu străzile care au deja canalizare.
La conferința de presă de ieri, în cadrul căreia au fost semnate și contractele între beneficiar și executanți, a participat și Adrian Solomon, dar nu în calitate de deputat PSD, ci de fost viceprimar de Bârlad și inițiator al proiectului: “Din 2008, când am început această odisee care părea să nu se mai termine, am avut puse numeroase piedici. Una dintre ele a fost la Agenția de Mediu pentru că așa era ordin de la unu’ mic, care era pe atunci subprefect, și unu’ înalt, de la partidul aflat la guvernare”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu