Revendicãrile protestatarilor din Vaslui

Si asearã, circa 60 de persoane au protestat în centrul municipiului Vaslui, asa cum au promis sã o facã pânã le vor fi aprobate revendicãrile. În plus, un reprezentant al protestatarilor a înmânat o listã de revendicãri prefectului Szekely, pentru a fi transmisã la Guvern. Astãzi, din cauza spectacolului dedicat Zilei Unirii, nu sunt programate manifestatii, dar acestea vor reîncepe în fortã miercuri, 25 ianuarie, când în piatã este programat un miting al sindicalistilor apartinând CNSRL Frãtia.
Este a noua zi la rând în care, în fiecare searã, de la orele 18, vasluienii nemultumiti de actualele conditii de trai protesteazã în fata Prefecturii Vaslui. Searã de searã sunt tot mai inventivi, gãsind tot felul de moduri de a-si arãta dezaprobarea fatã de actuala putere, dar nu reusesc sã atragã mai multi vasluieni care sã se alãture protestului. Astfel, fatã de zilele de apogeu ale protestelor, de la jumãtatea sãptãmânii trecute, când au fost prezente chiar si peste 300 de persoane, luni, 23 ianuarie, doar peste 60 de persoane scandau, huiduiau si fluierau împotriva Puterii. Acestia au gãsit o nouã metodã de a-si arãta dezaprobarea fatã de sãrãcia si lipsa locurilor de muncã, provocate, în opinia lor, de actuala guvernare: au postat pe soclul statuii un colan descãrnat, alãturi de care, pe un afis, stãtea scris un avertisment pentru cei care stau acasã: “Români, stati si dormiti! Dacã din nou o sã-i votati / Acest muschi o sã-l mâncati!”. Între protestatari era si liderul sindicatului, Gheorghe Croitoru, liderul filialei judetene a CNSRL Frãtia, probabil venit sã pregãteascã protestul anuntat al sindicalistilor, care va avea loc miercuri, 25 ianuarie. În semn de respect fatã de Ziua Unirii, cei aflati în piatã au hotãrât ca, pentru o zi, sã întrerupã seria protestelor, cu atât mai mult cu cât, la ora obisnuitã, în Piata Civicã va avea loc un spectacol dedicat evenimentului.
În audientã la prefect
“În aceastã dimineatã, am fost în audientã la prefectul judetului, Levente Csaba Szekely, cãruia i-am transmis un tabel cu revendicãri ale protestatarilor vasluieni, tabel care sã fie trimis la Bucuresti. Prefectul a multumit participantilor la aceste manifestatii spontane pentru modul civilizat în care se desfãsoarã si ne-a asigurat cã urmãreste, în fiecare searã, protestul nostru”, a declarat Miki Pãduraru, unul dintre protestatari.
Tabel cu revendicãri
1. Presedintele României sã demisioneze;
2. Guvernul condus de Emil Boc sã se retragã urgent de la guvernare;
3. Imediat sã se formeze un Guvern de tehnocrati;
4. Dorim alegeri anticipate si nu comasate;
5. Veniturile ilicite sã fie confiscate în folosul poporului;
6. Salariul minim pe economie sã fie minim 1000 RON;
7. Reforma în Sãnãtate sã fie beneficã poporului român, si nu unei minoritãti;
8. Sã fie mai mare grijã fatã de copii si pensionari;
9. Sã fie mãrite alocatiile pentru copii;
10. Salariile parlamentarilor sã nu mai fie asa de mari fatã de salariul mediu pe economie;
11. Reducerea numãrului de parlamentari;
12. Jos taxa auto, iar impozitele sã fie reduse omului de rând si mãrite bogatilor!
13. Vârsta de pensionare sã fie de cel mult 62 ani la bãrbati si 60 la femei.
Semneazã, PROTESTATARII DIN VASLUI
Pãrerile vasluienilor despre proteste
De unsprezece zile tara fierbe, iar începând de duminicã, 15 ianuarie, a început si Vasluiul sã se dezmorteascã. Dincolo de cele câteva voci care, în ultima sãptãmânã, se aud din Piata Civicã, pãrerile vasluienilor despre manifestatiile de aici si din tarã sunt împãrtite. Chiar dacã putini dintre ei au participat la proteste, majoritatea se exprimã solidari cu protestatarii, dar cei mai multi trãdeazã un soi de empatie stimulatã de televizoare. Cã oamenii sunt din ce în ce mai nemultumiti si mai înrãiti de ce le oferã viata la ora actualã, cã autoritãtile pot fi în mare mãsurã bãnuite de ignorantã, cã românii au fost din ce în ce mai des supusi dezamãgirilor si cã tara merge prost de douãzeci de ani încoace sunt certitudini care pentru majoritatea s-au transformat în motivatii. Totusi, la protest, în Piatã sau doar în trecere pe stradã, vasluieni sunt sceptici, din ce în ce mai putini cred cã se va misca vreun deget pentru ei si pentru tara asta.
Sã vinã Regele!
“Oamenii trebuie lãsati sã protesteze, nu se mai poate trãi în tara asta. Am 40 de ani de muncã si o pensie de 500 de lei, în conditiile în care în 40 de ani am avut douã zile de concediu. Am fost si eu la protestele de la noi, si voi mai merge, initiativa trebuie continuatã, chiar dacã pe ei îi doare în cot si Bãsescu tine de scaun. Treaba asta trebuia fãcutã de mult, dar mai bine mai târziu decât niciodatã, sã vadã toata lumea cã pe români nu-i doare în cot. Bãsescu nu mai merita sã fie ales a doua oarã, pe vremuri era mai bine. Indiferent ce o sã fie, actuala guvernare trebuie datã jos. Pe vremuri era mai bine, credeti cã acum suntem mai liberi? Cu Regele a fost cel mai bine, sã vinã Regele înapoi!”, a declarat Rancea Vasile.
“Nu se mai poate, românilor de pretutindeni le-a ajuns cutitul la os! Bãsescu trebuia dat jos atunci la referendum, dar lumea n-a stiut cum a fost treaba aia cu <<DA>> sau <<NU>>. Acum, când nu mai pot, oamenii îsi cer dreptate. Pensii mici, salarii mici, viata se scumpeste pe zi ce trece. Nu zic, nu era nici înainte mai bine, dar vã mai aduceti cã pe vremea PSD-ului se scumpeau lucrurile, dar le dãdea ceva si la pensionari!?! Acum se scumpesc toate si ne ia cât se poate! Trebuia iesit în stradã mai devreme, asa cum au fãcut în Grecia, nu sã stãm sã-si batã joc de noi. Am protestat si o sã mai potestez, chiar dacã la noi s-au strâns doar o mânã de oameni, nu ne vom lãsa pânã nu ne vor asculta, am vrut sã ajung si la Bucuresti, dar n-am avut cu cine”, a declarat Vasile Munteanu, pensionar.
“Eu nu protestez, eu plec”
“ Din pãcate, nici cu proteste, nici fãrã proteste, în România nu se va întâmpla nimic. Cã sunt astia la putere sau cã mâine vin altii, tot furã tara, poate doar unul ca Hitler sau Ceausescu sã vinã sã bage hotia în boalã si asa sã se mai aleagã si de tara asta ceva. Eu am 21 de ani si ceea ce pot eu sã zic cã o sã plec sã muncesc afarã, am fost si pânã acum și când te întorci de acolo unde altfel esti respectat, unde înveti sã trãiesti cu altã mentalitate, unde munca îi muncã si salariul este salariu, nu-ti vine sã mai stai aici o secundã. Care vor sã protesteze, sã o facã. Eu nu protestez, eu plec”, ne-a mãrturisit Gabriel Ungureanu.
“Nu am încredere în niciun reprezentant al clasei politice de astãzi”
“ Am 24 de ani si nu am treabã cu politica. Nu am încredere în niciun reprezentant al clasei politice de astãzi. Nu cred în aceste proteste, pentru cã nu am încredere în niciun reprezentant al clasei politice de astãzi. Eu chiar am ajuns la concluzia cã nimeni nu poate si nu vrea sã facã nimic pentru tara asta, asa cã îi sfãtuiesc pe toti cei tineri sã plece si sã-si ia si familiile din tara asta”, a declarat Mãdãlina Amaritei.
“Unii urlã, altii ignorã”
“ Treaba asta cu protestele stã cam asa: unii urlã, altii ignorã. Pânã nu se decide unul singur sã încerce mãcar sã rezolve o parte din problemele care le au oamenii, nu se va schimba nimic. Din partea mea, n-au decât sã continuie cu protestele. Vor alegeri, se fac alegeri si va fi la fel, asa cã protestul mã cam lasã rece!”, ne-a mãrturisit Iulian Bîrdã.
“Nu îmi e rusine sã-mi apãr drepturile în Piata Civicã”
“Îi sustin în totalitate pe cei care au curajul sã iasã sã-si strige dorintele în stradã, trebuie sã schimbãm conducerea tãrii. Pânã acum, nu am avut timp si ocazia sã ies, dar la urmãtorul protest o voi face. Nu îmi e rusine sã-mi apãr drepturile în Piata Civicã. Sper ca protestele sã nu se opreascã, ba mai mult, din ce în ce mai multi sã se hotãrascã sã participe la manifestatiile din stradã. Cei care vor sã reuseascã, trebuie sã nu oboseascã”, a declarat Angelica Munteanu.
“Oamenii au nevoie de sprijin, de lider, de reprezentantã”
“ Despre protestele de acum nu am o pãrere foarte bunã, vasluienii si oamenii care au iesit în stradã au nevoie de un lider care sã-i coordoneze, doar asa o voce se poate face auzitã. Da, este nevoie sã se facã ceva, actuala conducere a tãrii trebuie schimbatã, avem nevoie de alegeri anticipate, iar opozitia este la ora actualã cea mai bunã solutie. Ca manifestatiile sã aibã succes, toatã lumea trebuie sã iasã în stradã, nu unii sã fie adusi ba de unii, ba de altii, sã tipe acolo fiecare în legea lui. Nu ar trebui neglijat un eventual sprijin al USL-ului. Am vãzut cã au fãcut miting la Bucuresti, ar trebui sã se implice si aici, pentru cã asta, cu furatul Revolutiei de la oameni este o prostie, oamenii au nevoie de sprijin, de lider, de reprezentantã”, ne-a declarat Lia Taloi.
“Rusine sã le fie celor care nu au curaj sã dea ochii cu tara”
“Cum poti sã zici cã oamenii gresesc când ies în stradã? Care nu mai suportã, trebuie mãcar sã-si strige durerea. Nu șsiu sincer ce ne asteaptã, nu stiu dacã vor avea vreun efect aceste proteste, dar stiu cã lumea e îndreptãtitã din cauza lipsei locurilor de muncã, a salariilor mizere, sã strige <<Jos Bãsescu!>> sau mai stiu eu ce lozinci folosesc ei acolo în Piatã. Eu, din pãcate, nu am timp sã ies pe stradã, dar nu suport când aud cã protestatarii gresesc sau cã nu au dreptate. Rusine sã le fie celor care nu au curaj sã dea ochii cu tara care moare de foame!”, a declarat Doina Hordilã.
“Nu ar trebui sã se renunte la proteste nicãieri în tarã.”
“ Românii au ajuns la capãtul puterii, de ani de zile sunt obligati sã-si ducã zilele în tãri strãine ca sã strângã ban cu ban, sã trimitã copiilor acasã. Ce fel de tara e asta ? Lumea nu pleacã degeaba! Nu ar trebui sã se renunte la proteste nicãieri în tarã.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu