Rãmân valabile subventiile la cãldurã

Barlad Online

Vasluienii vor plãti acelasi pret ca si anul trecut pentru gigacalorie, desi se estimeazã o crestere de aproximativ cinci la sutã a pretului acesteia, din cauza scumpirii gazului. Cei care beneficiazã de cãldurã în sistem centralizat vor plãti, la fel ca anul trecut, 180 de lei pentru gigacalorie. Oamenii sunt de pãrere cã mãsura este binevenitã în conditiile în care multi au venituri reduse si se descurcã foarte greu pe timpul iernii. “E foarte bine, cã sunt foarte multi oameni necãjiti. Au rãmas la Termica numai oameni bãtrâni, necãjiti, cu pensii mici. De unde bani de cãldurã?! Decât sã moarã de frig în case, mai bine sã-i ajute primãria”, a spus Maria Andronache din Vaslui. Aneta Popa are 72 de ani si a rãmas singurã. Trãieste dintr-o pensie de 432 de lei. “Nu am eu bani de centralã. Pensia se duce pe medicamente, pe datorii… Cât rãmâne dau pe mâncare. Nu mare lucru. Iarna trecutã am avut cãldurã la calorifer. Am avut ajutor de la stat si am iesit bine cu banii. Am fost multumitã. Dacã si anul ãsta e la fel, zic bodaproste. Nu stiu dacã mai ajung eu pânã iarna viitoare sã mã gândesc la o centralã, stiu cã e bunã, dar nu îmi permit eu luxul ãsta!”, a declarat femeia. Anul trecut, pretul gigacaloriei la Vaslui a fost de 420 de lei, dar locatarii au plãtit doar 180 de lei. Un procent de 60 la sutã din costuri a fost subventionat de Consiliul Local, iar restul de Guvern. Primaria da asigurãri cã si în acest an se vor mentine subventiile. “Consiliul Local are prevãzut în bugetul pe acest an si acordarea de subventtii pentru cei care rãmân bransati la sistemul centralizat. Criteriile sunt aceleasi, acum asteptãm si noi sã vedem ce reglementãri apar pentru încãlzirea centralizatã. Încercãm în limita posibilitãtilor sã mentinem acelasi cost la gicacalorie ca în sezonul rece trecut. Doar dacã vor apare scumpiri la gaz, la energia electricã, vom fi obligati sã crestem pretul cãtre populatie, deoarece va creste pretul de productie al gicacaloriei”, a declarat Daniel Neacsu, viceprimarul municipiului Vaslui. În acest moment, mai sunt aproximativ 1.000 de abonati cãrora Termica trebuie sã le asigure cãldurã în aceastã iarnã. Jumãtate dintre acestia vor primi sprijin din partea primãriei pentru a-si putea achita facturile cu încãlzirea locuintelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu