COMUNICAT DE PRESA

Barlad Online

Am analizat si am cântãrit dacã, de aceastã datã, este cazul sau nu sã rãspund atacurilor la adresa mea venite din partea unui cotidian care, de când am fost numit în functia de prefect al judetului Vaslui, nu a fãcut altceva decât sã mã denigreze. Pânã acum, am ales sã ignor atacurile, în ciuda faptului cã stiam cã se va afirma cã mã ascund. Stiam cã se doreste incitarea mea la un rãzboi care poate mãri vânzãrile respectivului cotidian, dar care, pentru comunitatea localã, n-ar fi fost deloc constructiv. Maniera deloc elegantã în care sa scris, aprecierile vãdit sovine la adresa mea si evidenta lipsã de substantã a acuzelor care mi s-au adus m-au determinat sã nu rãspund pânã acum public. Am lãsat însã faptele mele sã vorbeascã, asa încât orice cetãtean onest sã poatã ajunge la o concluzie în ceea ce mã priveste. Nici articolele din 27 si 28 februarie din respectivul cotidian nu meritã mai multã atentie, fiind scrise în aceeasi manierã, însã, de aceastã datã, fiind vorba de obiective de interes public, am considerat cã anumite lãmuriri se impun a fi fãcute, pentru corecta informare a opiniei publice. Nu mã intereseazã opinia unui ziarist sau a altuia de la un cotidian amator de cancanuri, însã îmi pasã de pãrerea cetãteanului onest, indiferent de etnia pe care o are. Înteleg foarte bine rolul presei în societate, înteleg cã este câinele de pazã al democratiei, dar acest deziderat poate fi îndeplinit numai în conditiile respectãrii adevãrului si deontologiei. Ori, acest cotidian nu a încetat niciodatã sã scrie neadevãruri despre mine, sã- mi atace familia sau sã-si batã joc de etnia cãreia îi apartin si chiar de starea mea de sãnãtate. Am constatat cã venirea mea la Prefectura Vaslui a deranjat pe cineva, si as putea accepta acest lucru dacã ar fi doar o chestiune personalã. Transmiterea permanentã cãtre opinia publicã de informatii tendentioase si chiar mincinoase despre prefectul judetului depãseste însã cadrul personal si poate cã a venit vremea sã rãspundã cineva pentru acuzele care mi-au fost aduse public pentru fapte penale pe care nu le-am sãvârsit. Încã de la numirea mea în functia de prefect al judetului Vaslui, am declarat public cã nu doresc decât sã-mi îndeplinesc atributiile functiei de reprezentant al Guvernului în teritoriu, sã veghez la respectarea legilor si sã ajut judetul, atât cât îmi stã în putintã. Am mai declarat cã voi fi un prefect al judetului si nu al unui grup de interese, cã usa mea este deschisã tuturor, cã nu am legãturi de afaceri cu nimeni. Nu cred cã existã vreo dovadã cã în activitatea mea de pânã acum am încãlcat aceste principii. În ultimele douã zile, s-a scris în respectivul cotidian cã am sãvârsit infractiunea de trafic de influentã fortând finantarea a douã lucrãri de investitii în detrimentul altora si cã i-am impus acest lucru sefei Inspectoratului Scolar Judetean. Mai mult, s-a afirmat cã interventia mea vizeazã avantajarea unor firme din judet. Nu s-a spus însã cã, încã de la începutul activitãtii mele ca prefect al acestui judet, am avut nenumãrate interventii fatã de situatia în care se aflã investitiile de la Scoala 1 Bârlad si Palatul Copiilor, lucrãri atribuite unor firme cu mult înaintea numirii mele ca prefect. Am fãcut publicã preocuparea mea pentru finalizarea acestor obiective, apreciindu-le ca fiind de o importantã deosebitã. Am considerat cã o institutie ca Palatul Copiilor, frecventatã de sute de copii, aflatã în paraginã de zeci de ani, trebuie cât mai curând finalizatã si redatã circuitului cultural, dar si turistic, al municipiului Vaslui. Am apreciat cã orice vasluian de bunã credintã este în acord cu preocuparea mea. La Scoala 1 Bârlad, 700 de copii sunt nevoiti sã meargã la un grup sanitar impropriu, afarã, fie cã plouã, ninge sau este frig. În aceastã iarnã cu temperaturi deosebit de scãzute, copiii au avut mult de suferit. Ar fi fost de asteptat ca si dascãlii, în special cei cu putere de decizie, sã fie preocupati de aceste aspecte. În aceastã perioadã, când Guvernul alocã anumite sume pentru finalizarea unor investitii scolare, am considerat cã este momentul sã insist din nou pentru aceste obiective, fãrã sã am interese personale, asa cum, tendentios, în respectivul cotidian se afirmã. În virtutea functiei în care am fost numit, una din atributiile mele, cu forta conferitã de legislatia în vigoare, este aceea de a veghea la modul în care sunt cheltuiti banii alocati de Guvern. Aceasta nu însemna cã interventiile mele, motivate si justificate, pot fi considerate, în mod legal, ca fiind trafic de influentã. Stiu cã multe din investitiile propuse sunt necesare, însã atunci când bugetul este limitat, trebuie fãcutã o ierarhizare a prioritãtilor. Lista de prioritãti trebuie întocmitã cu bunã credintã, profesionalism si obiectivitate, si nu trebuie, în niciun caz, sã vizeze interese personale. În legãturã cu articolele care vorbesc despre un trafic de influentã pe care nu l-am fãcut, precizez cã Inspectoratul Scolar Judetean nu m-a informat în niciun mod despre întocmirea unei liste cu investitii prioritare. Acesta este reprosul, legitim, apreciez eu, pe care i l-am adus d-nei inspector general Cososchi, care ar fi trebuit sã-mi prezinte criteriile care au fost avute în vedere la întocmirea listei transmise cãtre minister. Era cât se poate de normal ca împreunã cu toti factorii implicati sã fi putut ajunge la varianta optimã si abia dupã aceea sã se facã solicitarea de finantare. Regretabil este însã faptul cã d-na inspector general n-a putut oferi o altã explicatie decât aceea cã „asa i s-a cerut“ (?!), explicatie pe care, în mod evident, nu o pot accepta. Nu stiu dacã d-na inspector general Cososchi a gãsit singurã drumul spre redactia cotidianului amator de scandaluri si nici nu mã intereseazã. Aceasta este pozitia mea fatã de campania de presã defãimãtoare fãcutã la adresa mea, pozitie pe care o prezint din respect fatã de opinia publicã, fatã de care am obligatia legalã de informare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu