Afacere cu albine la Vaslui

Barlad Online

O vasluiancă, informatician de profesie, s-a apucat de apicultură. Adriana Ţibulcă (64 de ani) a lucrat 20 de ani ca programator la Centrul de Calcul din Vaslui, iar acum face bani din creşterea albinelor (Adevarul).

Vasluianca s-a apucat de api­cultură după Revoluţie. Atunci avea doar cinci stupi. Acum are o firmă cu un „patrimoniu" de 120 de roiuri. „Primii stupi i-am primit de la familia mea. Simţeam că mă deconectez de tot şi de toate când veneam în grădină", povesteşte Adriana Ţibulcă.

Afacere „terapeutică"

Până când s-a pensionat, în 2007, şi-a împărţit timpul între slujba de programator la Centrul de Calcul din Vaslui şi creşterea albinelor. Deşi putea profesa în continuare în domeniul informaticii, femeia a preferat apicultura.

„Au fost momente grele, căci eram mereu în criză de timp şi nu aveam uneltele necesare. Cred însă că acele piedici m-au ajutat să evoluez şi să merg înainte. Acum am suficient timp să mă ocup de albine", explică vasluianca.

La început, Adriana Ţibulcă îşi distribuia mierea printre cunoscuţi şi rude. Cu timpul însă, afacerea a crescut de la sine, pe baza „reclamei" pe care i-au făcut-o consumatorii. „Sinceră să fiu nu m-au preocupat niciodată câştigurile. Mierea are calităţi terapeutice deosebite, ea poate fi atât aliment, cât şi medicament", îşi laudă ea marfa.

Vinde marfa în Iaşi

Adriana Ţibulcă îşi vinde marfa la sfârşitul fiecărei săptămâni, în pieţele Păcurari şi Tătăraşi Sud din Iaşi, unde micii producători au prioritate în faţa speculanţilor. „Am să-i anunţ şi pe ceilalţi apicultori din Vaslui să vină aici, mai ales că cererea este mare, iar întreprinzătorii nu au unde să-şi vândă produsele", adaugă femeia.

Pe viitor, întreprinzătoarea vrea să-şi extindă mica afacere, cu ajutorul fondurilor europene. Concret, ea vrea să producă şi alte sortimente apicole: ceară şi propolis.

Două studente, ajutoare de bază

„Ucenicele" apicultoarei sunt două surori din Vaslui care se pregătesc să devină medici, Gianina şi Andra Apostu, de 21 respectiv 19 ani. „Eu sunt studentă în primul an, iar sora mea este în anul trei la UMF Iaşi. Muncim pentru un bănuţ pe perioada verii", spune Andra Apostu. Tinerele cântăresc mierea, o pun în recipiente în formă de ursuleţi şi merg în piaţă, unde îi vând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu