Fetitele mele!

Barlad Online

Premierã medicalã de exceptie la spitalul din Husi! Pentru prima datã în istoria ultimilor 50 de ani a acestei institutii, aici s-au nãscut tripleti, trei fetite superbe, care, în ciuda nasterii premature, sunt sãnãtoase si puternice, le laudã medicii care au fãcut echipã pentru aceastã complicatã operatie de cezarianã. Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât mama fetitelor s-a prezentat la spital cu nasterea prematurã declansatã si, pentru a nu risca prin trimiterea ei la Iasi, medicul Ovidiu Sandu si-a asumat toatã rãspunderea de-a aduce pe lume, cu bine, tripletii. De mentionat cã ginecologul Ovidiu Sandu, unul din medicii cu care urbea se mândreste, a mai înregistrat o premierã notabilã! Pe 5 iunie 2009, a reusit ceea ce putini ar fi crezut cã se poate realiza în “orasul dintre vii”: a efectuat prima prelevare de celule stem din istoria medicinii husene!
INEDIT Tânãra mãmica ce a adus pe lume tripletii are doar 20 de ani, se numeste Laura si este din comuna Botesti. Stia încã din ianuarie cã va avea gemeni, dar când i s-a spus cã, de fapt, va aduce pe lume… trei copii, tânãra a avut, pe moment, o strângere de inimã. Acasã avea deja o fetitã, de 2 ani si jumãtate, Alesia. Dupã operatia însã, când si-a vãzut si celelalte trei fetite, atât de frumoase si – foarte important – sãnãtoase, a înteles cã mai mare dar de la Dumnezeu nu poate fi! Vasilicã, sotul ei, a rãmas si el uimit când a auzit cã va fi tatã pentru…a patra oarã, dar s-a bucurat si i-a adus Laurei cele mai frumoase flori pe care le-a gãsit în piatã. “Sunt bucuroasã cã fetele sunt sãnãtoase. Îi multumesc foarte mult domnului doctor Ovidiu Sandu, cã m-a îngrijit si a fãcut totul ca fetele sã fie bine. Vãzusem la televizor cã doi copii s-au nãscut lipiti si am început sã plâng. Si sã mã rog ca ai mei sã fie sãnãtosi. N-am stiut pânã în sala de nastere cã voi avea trei copii. M-am speriat prima datã”, povesteste, emotionatã, tânãra mãmicã. Aceasta le-a pus fetitelor numele care i-au fost mai dragi: Andreea Raluca, Oana Larisa si Stefania Bianca.
Au nevoie de sustinere!
SOLIDARITATE În prezent, fetitele au fost duse la maternitatea “Cuza Vodã” din Iasi, pentru cã existã o anumitã procedurã în ceea ce-i priveste pe prematuri. Laura, încã internatã în spitalul husean, va pleca si ea dupã fetite peste o zi sau douã. Abia asteptã sã le vadã! Îsi face însã griji pentru cheltuielile care vor urma. Cu ochii plecati în pãmânt, ea recunoaste cã are un trai modest, iar sursa lor de venit era, pânã mai ieri, alocatia fetitei de doi ani si jumãtate. Nu-si pierde nãdejdea însã! “Abia astept sã le vãd. Dacã le stiu sãnãtoase, nimic nu îmi mai trebuie. Le vom creste cum vom putea. Ne vom descurca într-un fel. Noi avem, ca la tarã, o pasãre, un purcel… Trebuie sa ne descurcam. Doar acum avem patru copii!”, repetã mama, parcã pentru a se convinge pe ea însãsi cã o asemenea minunãtie este cât se poate de… realã!
Au fãcut o echipã bunã, pentru reusita unei premiere medicale notabile a spitalului din Husi!
Pentru ginecologul Ovidiu Sandu, aceastã nastere a fost una dintre cele mai mari provocãri ale carierei sale de pânã acum. S-a declarat încântat cã a reusit sã aducã pe lume, cu bine, cele trei micute. “Am trãit acest moment, cu o deosebitã satisfactie profesionalã. Mama a fost luatã în evidentã de mine, când sarcina avea 23 de sãptãmâni. Atunci am stabilit cã va fi vorba despre o sarcinã gemelarã. În ianuarie, la urmãtoarea consultatie, am avut unele bãnuieli cã, de fapt, ar putea fi vorba despre trei bebelusi. Pe 21 februarie, mama s-a prezentat la spital, cu o sarcinã prematurã declansatã si mi-am dat seama cã nu putem risca sã o trimitem la Iasi. Nu mai era timp! Am decis sã îmi asum responsabilitatea pentru aceastã cezarianã si le-am cerut ajutorul colegilor mei, domnul doctor Iovu Ioan, anestezist, domnul doctor chirurg Wassouf Emad, dar si doamnei neonatolog, Melania Ursu, colegi cãrora vreau sã le multumesc, cã mi-au fost alãturi si-am fãcut o echipã foarte bunã”, a spus ginecologul Ovidiu Sandu.
Reactia fetitelor i-a înduiosat pe medici!
Fetitele au avut 1800, 2000, respectiv 1700 de grame la nastere. Doctorul Sandu sustine cã cel mai mult l-a bucurat, dar l-a si înduiosat în egalã mãsurã, vitalitatea micutelor, care, îndatã dupã ce au ajuns pe lume, i-au salutat pe medici în felul lor: au tipat cât au putut, de a rãsunat sala de nasteri! De asemenea, medicul Ovidiu Sandu a mai precizat faptul cã este important de retinut particularitatea acestei nasteri, reprezentantã de faptul cã fiecare copil a avut o placentã proprie. “Pe întelesul oamenilor, asta înseamnã cã ele au trãsãturi proprii. S-au nãscut la câte douã minute distantã (prima la 13, 41, a doua la 13, 43, iar ultima fetitã la 13, 45), însã sunt total diferite. M-a impresionat cã au tipat imediat cum s-au nãscut si acesta a fost semnul cã totul va fi bine”, a explicat medicul Ovidiu Sandu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu