Stăm bine la rabie și antrax

Barlad Online

În momentul de față, medicii veterinari vasluieni sunt mulțumiți de faptul că județul nostru nu se mai numără printre zonele din țară cu cea mai mare incidență a cazurilor sau focarelor de diferite maladii care pun în pericol atât viața efectivelor de animale domestice, cât și pe cea a oamenilor. Până nu demult, județul Vaslui era fruntaș, spre exemplu, la capitolul focare de rabie sau antrax, două dintre cele mai periculoase maladii. Din fericire, în momentul de față, situația din acest punct de vedere este cât se poate bună.
“Nu am avut până în clipa de față raportat niciun caz sau un focar de antrax. După cum se știe, aceasta este perioada din an (când e secetă) care este propice apariției antraxului. Din fericire, nu am avut până acum niciun caz de acest gen. În ceea ce privește rabia, am avut doar vreeo două cazuri, ceea ce este foarte puțin în comparație cu anii trecuți când, aveam chiar și câte 26 de cazuri într-un singur an. Acest lucru e posibil și grație faptului că am reușit să vacinăm populația de câini și pisici, iar în mediul sălbatic am derulat o campanie susținută de împrăștiere a unor momeli vaccinale pentru animalele sălbatice predispuse a contracta această maladie, cum ar fi vulpile, spre exemplu. Suntem mulțumiți că județul nostru, dintr-unul cu potențial rabigen crescut, să ajungă la o diminuare drastică acazurilor de acest gen,. La fel se poate vorbi și în cazul antraxului, deoarece vaccinarea anticărbunoasă a fost efctuată la timp”, ne-a dseclarat Decebal, Săraru, directorul executiv al DGASPC Vaslui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu