Preotul afacerist!

Barlad Online



BANI DIN CREDINTÃ “Ascultati la mine, scumpi frati: Dumnezeu i-a ales pe cei sãraci sã fie bogati în credintã si Împãrãtia lui Dumnezeu este a lor, fiindcã acesta e darul fãgãduit de El tuturor celor care Îl iubesc”- Iacov 2:5, este citatul din Biblie pe care preotul Damian Gheorghe din comuna Tanacu pare sã-l fi uitat, mânat de dorinta de înavutire. Cel putin asta sustine un enorias revoltat de faptul cã pãrintele a refuzat sã îi înmormânteze sãptãmâna trecutã o rudã, pe motiv cã nu a cumpãrat de la firma acestuia obiectele necesare unei înmormântãri. “Dumnezeu mi-a martor cã sunt nevinovat”, s-a apãrat preotul.
Desi preotii în timpul slujbelor propovãduiesc printre altele si despre virtutile sãrãciei, existã si preoti pentru care expresia “Banul este ochiul dracului” nu mai are nicio semnificatie, îmbogãtirea devenind telul suprem. Si cum “Scopul scuzã mijloacele”, pentru a-si mai rotunji veniturile, unii oameni ai Bisericii, care în timpul liber sunt si afaceristi, recurg la metode mai putin ortodoxe si îsi constrâng enoriasii sã apeleze la serviciile lor. Din pãcate, nu putine sunt cazurile care îi au ca protagonisti pe sacerdoti lipsiti de bun-simt si omenie. În aceastã categorie pare sã intre si preotul Gheorghe Damian, care a refuzat sã înmormânteze un bãtrân, nemultumit de faptul cã rudele au avut “îndrãzneala” de a apela la serviciile altei firme de pompe funebre decât cea administratã de el. “Bunicul sotiei mele a decedat la spital la Iasi. Am angajat o firmã de pompe funebre care sã se ocupe de cele necesare înmormântãrii. Preotul Damian din Tanacu a refuzat sã îl înmormânteze pentru cã nu am cumpãrat de la firma lui sicriu, lumânãri, prosoape, un alt motiv fiind acela cã duminicã, ziua în care trebuia sã tinã slujba, era ziua sotiei lui si trebuia sã sãrbãtoreascã. Nu a fost de acord nici ca bunicul sotiei sã fie transportat cu masina de la firma respectivã, în final fiind nevoiti sã acceptãm sã fie dus la cimitir cu masina personalã a preotului. A fost o situatie pe cât de tragicã pe atât de penibilã, au mers la cimitir douã masini mortuare. La final tot el s-a plâns cã am fãcut presiuni asupra lui si nu am fost de acord sã îl înmormântãm luni.”, a declarat o rudã a decedatului. Protopopul Vasile Pârcãlabu sustine cã întreaga situatie se prezintã cu totul altfel. “Stiu despre aceastã înmormântare. În perioada dintre Crãciun si Anul Nou trebuie respectat un anumit ritual. Familia dorea ca înmormântarea sã aibã loc la ora 11.00 si preotul o programase la ora 13.00, însã am vorbit cu dumnealui si a devansat ora. Dacã un cetãtean a vrut ca decedatul sã fie înmormântat într-o zi, iar alt cetãtean în altã zi, este o cu totul altã problemã. Eu m-am interesat cine rãspunde de el, fiica acestuia, si am stabilit la cererea dumneaei ca înmormântarea sã aibã loc duminicã la ora 11.00.”, a declarat Vasile Pârcãlabu, protopop de Vaslui.
Preotul se apãrã
Gheorghe Damian s-a arãtat surprins de acuzatiile care i s-au adus si a sustinut cã nu ar fi crestineste sã îi oblige pe enoriasi sã cumpere materialele necesare înmormântãrii de la firma lui, de aceea nu a recurs niciodatã la astfel de practici josnice din punctul lui de vedere. “M-a sunat familia decedatului sâmbãtã si am vorbit sã astepte pânã luni pentru cã duminicã aveam de rezolvat niste probleme. Am vorbit inclusiv cu fata mortului care a fost initial de acord. Nu stiu ce s-a întâmplat, dar am fost dupã aceea sunat de protopop care mi-a cerut sã fac înmormântarea duminicã pentru cã rudele aveau luni altceva de fãcut. Omul a murit la Iasi si i-au dat de acolo tot ce avea nevoie. Membrii familiei m-au rugat sã le dau masina pentru cã cea de la firma de catering transporta mâncare, nu era pentru transportat morti. Eu le-am zis la bisericã oamenilor cã pot cumpãra de oriunde dacã este mai ieftin, nu sunt obligati sã cumpere de la mine. Dumnezeu mi-e martor cã nu sunt vinovat. Sã-mi dea Dumnezeu sãnãtate cât adevãr am spus, si dacã mint, sã-mi trimitã boalã!”, a declarat preotul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu