Bebelus decedat din cauza apei din fântânã

Barlad Online

Durere sfâsietoare pentru o tânãrã mamã din Vaslui, care si-a vazut una dintre fetitele gemene murind sub ochii ei. Si cealaltã copilã de nici douã luni a fost în stare gravã din cauza nitritilor aflati în apa pe care surorile o primeau de la mamã. Adolescenta de 17 ani le-a fãcut celor mici ceai cu apa din fântâna de la marginea drumului, fãrã sã stie cã în fiecare zi, le otrãvea putin câte putin.
Carmen si Cristina s-au nãscut prematur în urmã cu cinci sãptãmâni. Erau slãbite încã de atunci, iar adolescenta de 17 ani a fãcut tot ce i-a stat în puteri sã le fie bine micutelor. La un moment dat, n-a mai putut sã le alãpteze si a ascultat sfatul vecinelor sale care i-au spus sã le dea copilelor ceai si lapte de vacã îndoit cu apã. Carmen a mâncat cel mai bine si a luat bine în greutate, spre bucuria mamei lor, dar tocmai asta i-a fost fatal. Cu cât a fost hrãnitã mai mult, cu atât intoxicatia cu substantele periculoase a fost mai severã. Acum douã zile, s-a învinetit, respira greu si tipa. O ambulantã a preluat-o de la domiciliu, din Tufestii de Jos, comuna Rebricea, împreunã cu mama si cu sora Crisina, a cãrei stare se deteriora cu fiecare minut. Pe drumul cãtre spital, Carmen a intrat în stop cardio-respirator. Au fost initiate manevrele de resuscitare, care au continuat inclusiv la Unitatea de Primire Urgente. Din pãcate, dupã aproximativ o orã, în ciuda eforturilor disperate ale medicilor de a o salva, inima copilei a încetat sã batã.
“Nu am stiut cã apa e infectatã”
Distrusã, Cristina Lupu îsi strânge la piept copila supravietuitoare. Are chipul împietrit de durere. Nici prin cap nu i-a trecut cã apa de la fântânã îi va otrãvi pruncii. Desi e doar o adolescentã, Cristina se comportã ca o mamã responsabilã. Îsi iubea fetele cu toatã puterea. „Am vrut sã le am pe amândouã lângã mine, sã le cresc pe amândouã. Frumoasele mele! Nu am stiut cã apa e infectatã. Eu am rãmas fãrã piept acum douã sãptãmâni si femeile m-au învãtat cum sã procedez ca sã le hrãnesc. Am folosit apã de la fântâna de lângã noi pentru lapte, pentru ceai. Nu mi-a spus nimeni cã apa asta trebuie verificatã, cã poate fi periculoasã. Multi copii din zonã beau apã de acolo, au crescut cu apa asta, nu s-a întâmplat nimic. Numai fetele mele au avut probleme. Poate si pentru cã sunt mai fragile, s-au nãscut prematur. De aceea, probabil, nici nu mi-am dat seama cã e ceva în neregulã cu ele. La un moment dat, Carmen s-a învinetit, tipa, nu putea sã plângã, respira greu. Am chemat ambulanta. Si Cristinei i s-a fãcut rãu. Desi era mai bine decât sora ei, începea sã se învineteascã. Carmen a murit sub ochii mei. Au resuscitat-o, dar nu au putut sã o salveze. Mã doare sufletul! Aici, la spital, am aflat de nitriti. Nici baie nu îi mai fac fetei cu apã de la acea fântânã de acum încolo!”, a declarat Cristina.
“Concentratia cu nitriti în fântânile din judet este foarte mare”
„E vorba de doi gemeni, alimentati cu lapte de vacã, diluat cu apã de fântânã. Si ceaiul era preparat cu aceeasi apã. Concentratia cu nitriti în fântânile neverificate din judet este foarte mare, iar pânã la vârsta de 3-4 luni e de-a dreptul nocivã, ceeea ce s-a întamplat si în cazul acesta. Unul dintre copii a decedat. A ajuns la noi cu ambulanta, a fost resuscitat, dar a murit în triajul nostru. Celãlat sugar a fost recuperat. Nu e o situatie rarã, noi suntem obisnuiti cu asa ceva. Intoxicatia cu nitriti la sugar e foarte periculoasã, dacã nu se ajunge la medic în timp util, finalul poate fi dezastruos. E posibil ca sugarul care a decedat sã fi fost mai sensibil si sã fi primit o cantitate mai mare de hranã preparatã cu apa infectatã. Celãlalt a avut noroc, a declarat dr. Valeriu Lupu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu