Porcii mistreti, o delicatese pentru masa de Crãciun!

Barlad Online


SPECIAL …Porcii mistreti nu mai sunt doar animalele fioroase care stau doar în sãlbãticie, ci, dacã stii sã îi îngrijesti, ei pot deveni… aproape prietenosi! O spune un bãrbat în vârstã de 71 ani, care, de doi ani, creste o turmã întreagã de porci mistreti, într-o micã fermã de lângã satul Râsesti. Neculai Chirica, din Chersãcosu, povesteste cã a cumpãrat initial animalele pentru a dezvolta o afacere, însã nu a mers. Acum vrea sã îi vândã pentru carne amatorilor de delicatese, mai ales cã pretul pe kilogram este avantajos, spune fermierul.
Au fost destui curiosi care s-au dus la ferma lui Neculai Chirica sã vadã cum cresc mistretii în gospodãrie, mai ceva ca porcul domestic! În urmã cu doi ani, bãrbatul a auzit la radio despre afacerea cu porci mistreti, dezvoltatã de un iesean din comuna Bivolari. Convins cã preparatele din carne de mistret sunt o delicatesã, mult mai bune pentru sãnãtate decât carnea grasã a porcului domestic, Neculai Chirica a mers si a achizitionat câtiva mistreti. Spune cã a dat peste 1000 de euro pe ei, cu nãdejdea cã afacerea va fi profitabilã. Dar nu a fost sã fie! Cauzele sunt cele clasice. “Nu au bani vasluienii, la noi e greu. Apoi nici lumea nu este bine informatã în privinta beneficiilor pe care le are aceastã carne pentru sãnãtate. Carnea e gustoasã si nu are grãsime din aceea dãunãtoare pentru organism. Dar oamenii nu stiu si nu prea cumpãrã. Cam vreo doi, trei porci am vândut în doi ani. Am sperat sã fie o afacere bunã, pentru cã sunt foarte usor de întretinut, nu consumã mult. La zece porci pot da, seara, o gãleatã de grãunte. Cam atât”, a spus fermierul.
Nu se teme de porcii mistreti!
Si în asteptarea musteriilor, omul le are grija mistretilor, cu care, spune el, se întelege bine. Într-adevãr, în spatiul larg, bine împrejmuit, pe care îl are pe câmp, când mistretii îl aud vorbind, îl recunosc si aleargã spre el. “Nu mi-e fricã de ei, pentru cã i-am crescut de mici. Ei se mai domesticesc”, spune Neculai Chirica, în timp ce, cu curaj, intrã în tarcul mistretilor. Are patru porci mai mari, de peste 100 kg, cinci mistreti cu o greutate între 60- 80 kg, dar si 14 purcelusi de lapte. ÎI vinde acum cu 10 lei kilogramul, în viu si, pe cei mai mici, cu 12 lei. “Mai negociez, dacã vrea omul”, a spus bãrbatul. Când a vrut însã sã ia în brate unul dintre purcelusi, tipãtul puiului a generat o adevãratã demonstratie de fortã si furie a mistretilor mai mari. “Ei, iatã asa reactioneazã când aud cã puiul e în pericol. Se enerveazã rãu. Eu am mai avut probleme, cã unul mi-a scãpat din tarc si mi l-a împuscat cineva. Dar dacã nu sunt provocati, stau linistiti. Mi-as fi dorit sã meargã afacerea cu mistreti, dar e dificil. E foarte bunã carnea de mistret, dar vasluienii nostri poate încã nu sunt obisnuiti”, a spus Neculai Chirica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu