A dat cratita pe pistol!

Barlad Online

 Cel mai tânãr sef de post din România este în judetul Vaslui si este femeie!
CURAJOASÃ Agentul de politie Roxana Andreea Macsim este, de mâine, 1 decembrie, prima femeie sef de post din judetul Vaslui. Aceasta a sustinut concursul pentru sefia Postului de Politie Viisoara, din cadrul Sectiei Rurale de politie nr.7 Banca si a trecut examenul cu brio. Agentul Roxana Andreea Macsim vegheazã, împreunã cu un coleg, (fostul sef de post), la linistea a peste 1.700 de oameni.
Se spune cã o femeie-politist trebuie sã fie puternicã si cu tãrie de caracter. Agentul Roxana Andreea Macsim, de 23 de ani, are aceste calitãti, astfel cã a devenit prima femeie sef de post din judetul Vaslui. Ea a sustinut concursul pentru ocuparea functiei de sef al Postului de Politie Viisoara si a trecut examenul cu brio. Împreunã cu ajutorul sãu, agentul Roxana Andreea Macsim vegheazã la linistea si siguranta a peste 1.700 de oameni din comuna Viisoara. Ambitioasã si responsabilã, Roxana Andreea Macsim vrea sã demonstreze cã prin muncã si sacrificii poti reusi în viatã. Este mândrã de realizãrile de pânã acum si dacã ar fi sã-si aleagã din nou meseria, cu sigurantã cã ar deveni tot politist.
Pistolul în locul cratitei!
Multi ar vedea-o în bucãtãrie sau la cumpãrãturi prin magazine. Numai cã ea a ales sã intre în lupta cu infractorii. Roxana Andreea Macsim este politist din 2010. Dupã terminarea Colegiului Militar Liceeal „Stefan cel Mare” din Cîmpulung Moldovenesc, s-a înscris la Scoala de Agenti de Politie “Vasile Lascãr”, din Câmpina. Dupa ce a terminat cursurile, agentul Macsim a fost repartizat la Politia Dodesti, iar dupã desfiintarea posturilor de politie, si-a desfãsurat activitatea în cadrul Sectiei de Politie Rurala Banca, fiind secretara sefului sectiei de politie respective. În cei doi ani de activitate, Roxana a vãzut multe si a trecut prin destule situatii dificile, dar nu s-a dat bãtutã. A învãtat sã tinã oamenii în frâu, iar acum, acestia o respectã si o apreciazã. S-a nãscut într-o familie respectabilã în comuna Vulturesti, din zona orasului Negresti. “Nici eu nu m-am asteptat sã ajung în aceastã posturã. Voiam sã fac lucrurile treptat, dar asa a fost sã fie. Sunt politist de doi ani si pot spune cã îmi place foarte mult ceea ce fac, mi-a plãcut militãria. Este o meserie frumoasã si merg la serviciu cu drag. La Viisoara, unde am mai fost adjunct de sef de post pentru putin timp, oamenii sunt respectuosi si cu mult bun simt. Au fost si probleme si mai sunt, dar am reusit sã le tinem sub control. Stiu cã am foarte multe responsabilitãti, cãrora le voi face fatã. Vreau sã fiu un bun politist si asa voi putea învãta aceastã meserie, înfruntând problemele comunitãtii pe care trebuie sã o apãr de infractori si sã asigur oamenilor siguranta noptilor. Dacã rãmâneam la sectie la Banca, m-as fi plafonat, as fi stat doar pe la calculator… dar asa, la un post de politie, pe care îl mai si conduc, voi avea parte de adevãrata muncã de politist”, ne-a spus Roxana Andreea Macsim, prima femeie sef de post din judet si cea mai tânãrã din tarã în aceastã functie.
Colegii au încredere în ea si o sustin
De mâine, Roxana Andreea Macsim, va prelua functia pentru care a câstigat concursul, aceea de sef de post de politie al comunei Viisoara. Viseazã sã ajungã ofiter de politie, fapt pentru care urmeazã cursurile Facultãtii de Drept din cadrul Univstitãtii „A.I.Cuza” din Iasi. Seful Sectiei de Politie Ruralã nr.7 Banca, din cadrul IPJ Vaslui, comisarul Puiu Budacu, este sigur ca agentul Macsim va face fatã tuturor situatiilor. “Roxana este prima femeie din politia vasluianã care ocupã aceastã functie. Va fi ajuatã de fostul sef de post, pentru a ajunge si ea la un nivel corespunzãtor, sã ducã un dosar pânã în faza de a ajunge la procuror, sã organizeze flagrante. Eu stiu ce am trimis la Viisoara, am încredere în ea. În cazurile foarte grele va fi ajutatã si de noi, vom trimite întãriri pentru a rezolva situatiile dificile. Sunt sigur cã va rãzbate, este o femeie curajoasã si ambitioasã, nu-i este fricã de neprevãzut. Va fi capabilã sã facã fatã oricãror situatii. S-a fãcut politist pentru cã, asa cum am fãcut si eu, a vãzut prea multe filme. În realitate meseria de politist este foarte grea. Sincer, am preferat la început sã lucrez mai mult cu bãrbati, pentru cã în mediul rural sunt diferite infractiuni noaptea, iar o femeie poate fi usor victimã. Dar iatã cã nu poti sã stii, mi-a câstigat încrederea în timp si în câteva cuvinte as spune cã agentul Roxana Macsim are un atu: vrea sã învete, fatã de altii, chiar vrea! Si asta este foarte bine. Noi nu o privim ca pe o femeie, ci chiar ca pe un bãrbat, ca un coleg! Sfatul meu este sã meargã pe drumul pe care a plecat, sã tinã legãtura cu colegii, cu sefii directi si sã comunice cu toti. Îi doresc mult succes!”, ne-a spus comisarul Puiu Budacu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu