Barlad Online
BANI
Peste 12,5 miliarde de lei vechi, atât îi costã pe vasluieni retardul
lui POS Mediu. Suma va iesi din vistieria Primãriei municipiului Vaslui
si reprezintã 90% din chetuielile cu executarea lucrãrilor de
reabilitare a unui segment din reteaua de apã si canalizare a orasului,
lucrãri asumate initial de CJ prin proiectul regional de modernizare a
infrastructurii de apã si apã uzatã din judetul Vaslui. Toate acestea au
fost bãtute în cuie joi, de consilierii judeteni, care au aprobat, la
propunerea presedintelui, asocierea dintre Consiliu Judetean Vaslui si
Consiliul Local al municipiului Vaslui.
Decizia CJ-ului vizeazã scoaterea a 4 strãzi, adicã a 2885 m retea de apã-canal din programul judetean pe POS Mediu pentru ca lucrãrile aferente sã poatã fi realizate si finantate printr-un parteneriat public între cele douã institutii. Miscarea vine ca o solutie gãsitã pe ultima sutã de metri pentru deblocarea PIDU-ului, practic dându-i-se astfel posibilitatea legalã lui Vasile Pavãl de a-si salva proiectul prin care a obtinut o finantare europeanã de 20 de milioane pentru modernizarea municipiului Vaslui. Planul lui Vasile Pavãl de a schimba fata orasului, Planul Integrat de Dezvoltare Urbanã (PIDU) a demarat acum doi ani, primarul a început în fortã, având ca scop final realizarea a cinci obiective mari, reabilitarea zonei pietonale si iluminat arhitectural, reabilitarea infrastructurii pentru servicii sociale, cresterea sigurantei si prevenirea criminalitãtii în municipiul Vaslui, reabilitarea infrastructurii de strãzi si reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum si reabilitarea iluminatului public. Santierele s-au deschis, în ele se lucra brici, pânã când treaba a început sã batã pasul pe loc, mai exact, lucrãrile pentru reabilitarea infrastructurii de strãzi si a celei pentru transportul public. Motivul a fost acela cã traseul strãzilor pe care vroia Pavãl sã le asfalteze se suprapunea cu conductele de apã canal pe care Buzatu vroia sã le reabiliteze în cadrul unui ambitios proiect judetean, proiect pentru care de ani de zile ba nu se gãsesc bani, ba se gãsesc, dar din motive greu de explicat existenta lor nu reuseste sã se concretizeze. Rãbdãtor, PIDU tot a asteptat ca cei de la Consiliul Judetean sã demareze lucrãrile la reteaua de apã-canal; ce-i drept, mai avea putin si îi suna ceasul, pentru cã prin contract cu finantatorii, Pavãl se angajase sã termine lucrãrile pentru intermodal în iunie 2013, iar pentru infrastructura stradalã în aprilie 2014. “Noi am avut o conventie cu Ministerul Mediului, prin aceastã conventie urma sã fie acoperit pretul lucrãrilor plus TVA, a functionat pânã când, din lipsã de fonduri, finantarea proiectului a fost trecutã pe POS Mediu. Au fost de pus la punct mai multe proceduri pentru încheierea conventiei pentru finantarea initialã a proiectului, acum conventia s-a încheiat si s-a trecut pe POS Mediu. Procedurile de mutare a finantãrii au fost destul de greoaie pentru cã sunt foarte complicate, si pe acelasi proiect nu pot fi accesate douã surse de finantare, nu se putea si din banii de la bugetul de stat si pe banii de la POS Mediu. Întâmplarea face ca, în aceeasi perioadã, autoritãtile locale din municipiile vizate de proiectul de reabilitare a retelei de apã-canal sã deruleze, fiecare în parte, mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii urbane. Aceste programe s-au suprapus, proiectul de reabilitare apã-canal este functional, dar lucrãrile efective la POS Mediu vor începe mai târziu si pentru cã, în mod normal, întâi se reabiliteazã reteaua de apã-canal si mai apoi PIDU si pentru cã ar putea exista posibilitatea ca PIDU sã aibã de suferit, ne-am luat o mãsurã de precautie, astfel încât, pentru municipiile care pot, din punct de vedere financiar, sã tragem din POS câteva strãzi, acele segmente pe care se suprapun proiectele si realizarea lucrãrilor sã se facã în parteneriat public – public, cu finantare majoritarã din partea autoritãtilor locale, plus sã le mai acordãm si noi sprijinul nostru într-o oarecare mãsurã”, a explicat plenului, Dumitru Buzatu.
Cine are nevoie, plãteste!
Reabilitarea acestor 2885 m din retelele de distributie a apei si retele canalizare, acoperã strada Stefan cel Mare, sectorul Republicii-V. Alecsandri, 358 m din strada Penes Curcanu, strada Decebal, pe sectorul str. Gãrii- Pod ICIL, plus alti 320 m, retea de canalizare pentru strada Penes Curcanu si are o valoare totatã de 13. 903.394, 50 lei, plus TVA. Contractul dintre Consiliul Judetean Vaslui si Consiliul Local al municipiului Vaslui stabileste ca, în cadrul acestui parteneriat, Consiliul Judetean sã contribuie cu 10% din suma necesarã lucrãrilor, restul urmând a fi acoperit din bugetul municipiului Vaslui. Chiar dacã judetul Vaslui are o contributie infimã din punct de vedere financiar, 139039, 45 lei, Consiliul Judetean va detine calitatea de lider de lucrãri, el va contracta si va coordona lucrãrile. Conform contractului, judetul Vaslui, reprezentat de CJ Vaslui, are obligatia “sã actioneze în numele partenerilor (n.r. Consiliul Local Vaslui), în calitate de parte contractantã si de coordonator de lucrãri pentru realizarea acestora, precum si în calitate de ordonator principal de credite. De asemenea, acesta are obligatia de a deschide un cont în care sã se depunã sumele aferente fiecãrei autoritãti administrativ-teritoriale. În ceea ce priveste municipiul Vaslui, el va vira banii în contul CJ-ului, partenerul coordonator. Ce-i drept, atunci când lucrãrile vor fi finalizate, bunurile achizitionate si instalate pe cele patru strãzi vor trece în proprietatea municipiului. În timp ce edilul orasului a expus initial consilierilor locali acest parteneriat ca pe o mânã de ajutor pe care municipiul Vaslui îl primeste de la autoritãtile judetene, în realitate, ei sunt cei care cel putin la acest capitol dau o mânã de ajutor CJ-ul si-l scutesc de o cheltuialã în plus. “Aceastã asociere nu reprezintã acordarea unui sprijin financiar, pentru cã banii nostri reprezintã o parte extrem de micã în acest proiect. Într-un fel, ajutorul ni-l acordã ei nouã, nu noi lor”, le-a explicat consilierilor presedintele Dumitru Buzatu.
Reabilitarea retelei de apã-canal, sub semnul incertitudinii
Incredibil, desi peste tot, conducerea CJ-ului dã asigurãri cã nu sunt probleme în legãturã cu proiectul de modernizare a retelelor de apã din judetul Vaslui, însusi Dumitru Buzatu pune sub semnul incertitudinii mult asteptatul moment în care va începe odatã pentru totdeauna executia lucrãrilor la reabilitarea retelelor de apã si canalizare din municipiile Vaslui, Bârlad, Husi si orasul Negresi. Conform expunerii de motive, înaintatã consilierilor de presedintele CJ, printre restantele pe care proiectul CJ-ului le are fatã de municipiul Vaslui se numãrã reabilitarea a mai mult de 60 de km de retea de apã si canalizare. Se pare cã lucrãrile au avut temen initial de finalizare 01.03.2013 , acesta reusind sã fie prelungit pânã la 31.12.2013. “Pe o lungime de 2885 m, care cuprinde segmente pe un numãr de 4 strãzi, urmeazã a se realiza lucrãri în cadrul a douã proiecte cu finantare europeanã, aplicant fiind municipiul Vaslui: Reabilitarea infrastructurã strãzi în Municipiu Vaslui(PIDU) si Reabilitarea, modernizare si extindere infrastructurã de transport public în municipiul Vaslui(PIDU). Implementarea acestor proiecte este obstructionatã de nerealizarea capacitãtilor fizice mentionate, iar trecerea lor pe POS Mediu prezintã incertitudini în ceea ce priveste începerea lucrãrilor.” a încheiat Dumitru Buzatu.
Decizia CJ-ului vizeazã scoaterea a 4 strãzi, adicã a 2885 m retea de apã-canal din programul judetean pe POS Mediu pentru ca lucrãrile aferente sã poatã fi realizate si finantate printr-un parteneriat public între cele douã institutii. Miscarea vine ca o solutie gãsitã pe ultima sutã de metri pentru deblocarea PIDU-ului, practic dându-i-se astfel posibilitatea legalã lui Vasile Pavãl de a-si salva proiectul prin care a obtinut o finantare europeanã de 20 de milioane pentru modernizarea municipiului Vaslui. Planul lui Vasile Pavãl de a schimba fata orasului, Planul Integrat de Dezvoltare Urbanã (PIDU) a demarat acum doi ani, primarul a început în fortã, având ca scop final realizarea a cinci obiective mari, reabilitarea zonei pietonale si iluminat arhitectural, reabilitarea infrastructurii pentru servicii sociale, cresterea sigurantei si prevenirea criminalitãtii în municipiul Vaslui, reabilitarea infrastructurii de strãzi si reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum si reabilitarea iluminatului public. Santierele s-au deschis, în ele se lucra brici, pânã când treaba a început sã batã pasul pe loc, mai exact, lucrãrile pentru reabilitarea infrastructurii de strãzi si a celei pentru transportul public. Motivul a fost acela cã traseul strãzilor pe care vroia Pavãl sã le asfalteze se suprapunea cu conductele de apã canal pe care Buzatu vroia sã le reabiliteze în cadrul unui ambitios proiect judetean, proiect pentru care de ani de zile ba nu se gãsesc bani, ba se gãsesc, dar din motive greu de explicat existenta lor nu reuseste sã se concretizeze. Rãbdãtor, PIDU tot a asteptat ca cei de la Consiliul Judetean sã demareze lucrãrile la reteaua de apã-canal; ce-i drept, mai avea putin si îi suna ceasul, pentru cã prin contract cu finantatorii, Pavãl se angajase sã termine lucrãrile pentru intermodal în iunie 2013, iar pentru infrastructura stradalã în aprilie 2014. “Noi am avut o conventie cu Ministerul Mediului, prin aceastã conventie urma sã fie acoperit pretul lucrãrilor plus TVA, a functionat pânã când, din lipsã de fonduri, finantarea proiectului a fost trecutã pe POS Mediu. Au fost de pus la punct mai multe proceduri pentru încheierea conventiei pentru finantarea initialã a proiectului, acum conventia s-a încheiat si s-a trecut pe POS Mediu. Procedurile de mutare a finantãrii au fost destul de greoaie pentru cã sunt foarte complicate, si pe acelasi proiect nu pot fi accesate douã surse de finantare, nu se putea si din banii de la bugetul de stat si pe banii de la POS Mediu. Întâmplarea face ca, în aceeasi perioadã, autoritãtile locale din municipiile vizate de proiectul de reabilitare a retelei de apã-canal sã deruleze, fiecare în parte, mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii urbane. Aceste programe s-au suprapus, proiectul de reabilitare apã-canal este functional, dar lucrãrile efective la POS Mediu vor începe mai târziu si pentru cã, în mod normal, întâi se reabiliteazã reteaua de apã-canal si mai apoi PIDU si pentru cã ar putea exista posibilitatea ca PIDU sã aibã de suferit, ne-am luat o mãsurã de precautie, astfel încât, pentru municipiile care pot, din punct de vedere financiar, sã tragem din POS câteva strãzi, acele segmente pe care se suprapun proiectele si realizarea lucrãrilor sã se facã în parteneriat public – public, cu finantare majoritarã din partea autoritãtilor locale, plus sã le mai acordãm si noi sprijinul nostru într-o oarecare mãsurã”, a explicat plenului, Dumitru Buzatu.
Cine are nevoie, plãteste!
Reabilitarea acestor 2885 m din retelele de distributie a apei si retele canalizare, acoperã strada Stefan cel Mare, sectorul Republicii-V. Alecsandri, 358 m din strada Penes Curcanu, strada Decebal, pe sectorul str. Gãrii- Pod ICIL, plus alti 320 m, retea de canalizare pentru strada Penes Curcanu si are o valoare totatã de 13. 903.394, 50 lei, plus TVA. Contractul dintre Consiliul Judetean Vaslui si Consiliul Local al municipiului Vaslui stabileste ca, în cadrul acestui parteneriat, Consiliul Judetean sã contribuie cu 10% din suma necesarã lucrãrilor, restul urmând a fi acoperit din bugetul municipiului Vaslui. Chiar dacã judetul Vaslui are o contributie infimã din punct de vedere financiar, 139039, 45 lei, Consiliul Judetean va detine calitatea de lider de lucrãri, el va contracta si va coordona lucrãrile. Conform contractului, judetul Vaslui, reprezentat de CJ Vaslui, are obligatia “sã actioneze în numele partenerilor (n.r. Consiliul Local Vaslui), în calitate de parte contractantã si de coordonator de lucrãri pentru realizarea acestora, precum si în calitate de ordonator principal de credite. De asemenea, acesta are obligatia de a deschide un cont în care sã se depunã sumele aferente fiecãrei autoritãti administrativ-teritoriale. În ceea ce priveste municipiul Vaslui, el va vira banii în contul CJ-ului, partenerul coordonator. Ce-i drept, atunci când lucrãrile vor fi finalizate, bunurile achizitionate si instalate pe cele patru strãzi vor trece în proprietatea municipiului. În timp ce edilul orasului a expus initial consilierilor locali acest parteneriat ca pe o mânã de ajutor pe care municipiul Vaslui îl primeste de la autoritãtile judetene, în realitate, ei sunt cei care cel putin la acest capitol dau o mânã de ajutor CJ-ul si-l scutesc de o cheltuialã în plus. “Aceastã asociere nu reprezintã acordarea unui sprijin financiar, pentru cã banii nostri reprezintã o parte extrem de micã în acest proiect. Într-un fel, ajutorul ni-l acordã ei nouã, nu noi lor”, le-a explicat consilierilor presedintele Dumitru Buzatu.
Reabilitarea retelei de apã-canal, sub semnul incertitudinii
Incredibil, desi peste tot, conducerea CJ-ului dã asigurãri cã nu sunt probleme în legãturã cu proiectul de modernizare a retelelor de apã din judetul Vaslui, însusi Dumitru Buzatu pune sub semnul incertitudinii mult asteptatul moment în care va începe odatã pentru totdeauna executia lucrãrilor la reabilitarea retelelor de apã si canalizare din municipiile Vaslui, Bârlad, Husi si orasul Negresi. Conform expunerii de motive, înaintatã consilierilor de presedintele CJ, printre restantele pe care proiectul CJ-ului le are fatã de municipiul Vaslui se numãrã reabilitarea a mai mult de 60 de km de retea de apã si canalizare. Se pare cã lucrãrile au avut temen initial de finalizare 01.03.2013 , acesta reusind sã fie prelungit pânã la 31.12.2013. “Pe o lungime de 2885 m, care cuprinde segmente pe un numãr de 4 strãzi, urmeazã a se realiza lucrãri în cadrul a douã proiecte cu finantare europeanã, aplicant fiind municipiul Vaslui: Reabilitarea infrastructurã strãzi în Municipiu Vaslui(PIDU) si Reabilitarea, modernizare si extindere infrastructurã de transport public în municipiul Vaslui(PIDU). Implementarea acestor proiecte este obstructionatã de nerealizarea capacitãtilor fizice mentionate, iar trecerea lor pe POS Mediu prezintã incertitudini în ceea ce priveste începerea lucrãrilor.” a încheiat Dumitru Buzatu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu