Barlad Online
Comunicat de presã
Doctorul Tudor Ciuhodaru a trimis un comunicat de presã la redactia noastrã prin care a precizat cã în Parlamentul României el a cerut eliminarea din programul guvernamental a noii taxe auto. Deputatul considerã cã acest nou impozit anual va determina peste un milion de români cu venituri mici sã-si radieze autoturismele. Totodatã apreciazã cã acest proiect guvernamental vizeazã protejarea producãtorilor de autoturisme si a proprietarilor de masini de lux. Deputatul va initia un proiect legislativ vizând eliminarea acestei noi taxe în contextul în care accizele la carburant au fost deja crescute în 2013.
Proiectul legislativ Ponta Lavoisier ne aratã cã dupã alegeri “nimic nu se pierde, nimic nu se câstigã, totul se transformã”. Taxa de primã înmatriculare eliminatã înainte de alegeri este înlocuitã dupã alegeri de timbrul de mediu calculat în functie de vechime si gradul de poluare. Noua taxã anualã va obliga peste douã milioane de români cu venituri mici, salariati sau pensionari sã-si tragã masinile ieftine si vechi pe dreapta si sã le radieze din circulatie. Nu sunt iertati nici cei care dupã ani de muncã pe la stãpâni strãini reusesc sã-si ia câte o masinã la mâna a doua. Practic aceastã nouã taxã înseamnã un nou impozit auto anual pe care-l vor plãti toti proprietarii de automobile, camioane, tractoare sau alte vehicule cu motor pe carburanti fosili (benzinã, motorinã, GPL) a cãrei valoare va fi în functie de vechime si poluare. La un parc auto de 5,4 milioane de masini în mare parte îmbãtrânit, având înmatriculate 932 000 de unitãti mai vechi de 20 de ani, 1,3 milioane de unitãti vechi de 6-10 ani si doar 640 000 de unitãti de maxim doi ani vechime, consecintele sunt previzibile:
1. Cel mai mic impozit va fi plãtit de posesorii de masini noi. Aparent este stimulatã schimbarea masinilor vechi cu masini noi. În realitate, mai ales în vremuri de crizã, acest lucru va functiona ca o protectie socialã pentru cei bogati care dau zeci de mii de euro pentru masini puternice, care prin consumul mare sunt nocive pentru mediu, pentru cã acestia vor plãti aceeasi taxã cu cei care achizitioneazã o masinã de oras de mic litraj.
2. Cel mai mare impozit va fi plãtit de cei cu masini vechi. Aparent încasãrile bugetare vor creste pentru cã milioane de români vor fi pusi la platã. În realitate e vorba de posesorii de masini cu venituri reduse, salariati si pensionari, care nu vor putea plãti aceastã nouã taxã. Mai probabil acesti oameni, un milion de români, îsi vor radia din circulatie masinile vechi, asa cã încasãrile la buget sunt dificil de estimat.
Guvernul motiveazã acest act normativ prin faptul cã nu sunt bani la fondul de mediu si prin necesitatea înlocuirii parcului de masini vechi. Este evident cã îi este mult mai simplu sã bage mâna în buzunarul pensionarului posesor al unei vechi Dacii decât sã-i taxeze pe oligarhii proprietari de masini de lux sau sã punã functionarii numiti politic sã facã proiecte de atragere a fondurilor europene. Mã întreb de ce preferã Ministerul Mediului sã favorizeze prin aceastã taxã pe producãtorii si importatorii de masini noi, când are, doar pentru anul 2012, 252 439 milioane de euro fonduri structurale si 596 374 milioane de euro din fondul de coeziune, iar pentru 2013, 291 602 milioane de euro fonduri structurale si 639 374 milioane de euro din fondul de coeziune. Sã fie doar scãderea vânzãrilor de masini noi cu 18,5% în primele sapte luni din 2012 la o valoare de 50 003 de unitãti? Consider cã într-o tarã în care sase milioane de români trãiesc la limita sãrãciei guvernantii au datoria sã ne asigure un trai decent, iar unul dintre repere poate fi considerat mijlocul de transport. Plãtim deja o taxã de poluare inclusã în pretul litrului de carburant, asa cã acest nou bir nu îsi mai are locul. Proiectul legislativ Ponta Lavoisier este doar un copy-paste dupã modelul Boc si ne aratã cã dupã alegeri “nimic nu se pierde, doar guvernantii câstigã pentru cã taxele se transformã”, ca de obicei, într-o nouã taxã impusã românilor. Lavoisier a fost ghilotinat de revolutionarii francezi, copilotul ne trage dupã 9 decembrie masinile pe drepta.
Doctorul Tudor Ciuhodaru a trimis un comunicat de presã la redactia noastrã prin care a precizat cã în Parlamentul României el a cerut eliminarea din programul guvernamental a noii taxe auto. Deputatul considerã cã acest nou impozit anual va determina peste un milion de români cu venituri mici sã-si radieze autoturismele. Totodatã apreciazã cã acest proiect guvernamental vizeazã protejarea producãtorilor de autoturisme si a proprietarilor de masini de lux. Deputatul va initia un proiect legislativ vizând eliminarea acestei noi taxe în contextul în care accizele la carburant au fost deja crescute în 2013.
Proiectul legislativ Ponta Lavoisier ne aratã cã dupã alegeri “nimic nu se pierde, nimic nu se câstigã, totul se transformã”. Taxa de primã înmatriculare eliminatã înainte de alegeri este înlocuitã dupã alegeri de timbrul de mediu calculat în functie de vechime si gradul de poluare. Noua taxã anualã va obliga peste douã milioane de români cu venituri mici, salariati sau pensionari sã-si tragã masinile ieftine si vechi pe dreapta si sã le radieze din circulatie. Nu sunt iertati nici cei care dupã ani de muncã pe la stãpâni strãini reusesc sã-si ia câte o masinã la mâna a doua. Practic aceastã nouã taxã înseamnã un nou impozit auto anual pe care-l vor plãti toti proprietarii de automobile, camioane, tractoare sau alte vehicule cu motor pe carburanti fosili (benzinã, motorinã, GPL) a cãrei valoare va fi în functie de vechime si poluare. La un parc auto de 5,4 milioane de masini în mare parte îmbãtrânit, având înmatriculate 932 000 de unitãti mai vechi de 20 de ani, 1,3 milioane de unitãti vechi de 6-10 ani si doar 640 000 de unitãti de maxim doi ani vechime, consecintele sunt previzibile:
1. Cel mai mic impozit va fi plãtit de posesorii de masini noi. Aparent este stimulatã schimbarea masinilor vechi cu masini noi. În realitate, mai ales în vremuri de crizã, acest lucru va functiona ca o protectie socialã pentru cei bogati care dau zeci de mii de euro pentru masini puternice, care prin consumul mare sunt nocive pentru mediu, pentru cã acestia vor plãti aceeasi taxã cu cei care achizitioneazã o masinã de oras de mic litraj.
2. Cel mai mare impozit va fi plãtit de cei cu masini vechi. Aparent încasãrile bugetare vor creste pentru cã milioane de români vor fi pusi la platã. În realitate e vorba de posesorii de masini cu venituri reduse, salariati si pensionari, care nu vor putea plãti aceastã nouã taxã. Mai probabil acesti oameni, un milion de români, îsi vor radia din circulatie masinile vechi, asa cã încasãrile la buget sunt dificil de estimat.
Guvernul motiveazã acest act normativ prin faptul cã nu sunt bani la fondul de mediu si prin necesitatea înlocuirii parcului de masini vechi. Este evident cã îi este mult mai simplu sã bage mâna în buzunarul pensionarului posesor al unei vechi Dacii decât sã-i taxeze pe oligarhii proprietari de masini de lux sau sã punã functionarii numiti politic sã facã proiecte de atragere a fondurilor europene. Mã întreb de ce preferã Ministerul Mediului sã favorizeze prin aceastã taxã pe producãtorii si importatorii de masini noi, când are, doar pentru anul 2012, 252 439 milioane de euro fonduri structurale si 596 374 milioane de euro din fondul de coeziune, iar pentru 2013, 291 602 milioane de euro fonduri structurale si 639 374 milioane de euro din fondul de coeziune. Sã fie doar scãderea vânzãrilor de masini noi cu 18,5% în primele sapte luni din 2012 la o valoare de 50 003 de unitãti? Consider cã într-o tarã în care sase milioane de români trãiesc la limita sãrãciei guvernantii au datoria sã ne asigure un trai decent, iar unul dintre repere poate fi considerat mijlocul de transport. Plãtim deja o taxã de poluare inclusã în pretul litrului de carburant, asa cã acest nou bir nu îsi mai are locul. Proiectul legislativ Ponta Lavoisier este doar un copy-paste dupã modelul Boc si ne aratã cã dupã alegeri “nimic nu se pierde, doar guvernantii câstigã pentru cã taxele se transformã”, ca de obicei, într-o nouã taxã impusã românilor. Lavoisier a fost ghilotinat de revolutionarii francezi, copilotul ne trage dupã 9 decembrie masinile pe drepta.
Deputat Tudor Ciuhodaru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu