Barlad Online
Politicienii buni si politicienii rãi!
DUPÃ 20 DE ANI Primarul Bârladului, Titi Constantinescu, a tras de curând un semnal de alarmã, privind douã mari investitii pe infrastructurã necesare ca aerul pentru Bârlad: soseaua de centurã si refacerea strãzii principale, Republicii, cea care traverseazã Bârladul. Acestea trebuie rezolvate rapid dar din nefericire nu se aratã prea curând finantarea proiectelor, cele douã investitii fiind undeva într-un con de umbrã. Cine-i de vinã? Cu ocazia semnalului tras de primarul de Bârlad ne-am decis sã analizãm ce au fãcut politicienii Bârladului, pentru oras, pe perioada mandatelor lor, când erau la putere. Împãrtirea în politicieni buni si politicieni rãi apartine cititorilor, care singuri îsi vor da seama cine a fost cel ce si-a respectat scopul suprem: îndeplinirea interesului comunitãtii locale, al celor care l-au ales. Dintre pleiada de parlamentari bârlãdeni sau vasluieni – ce puteau ajuta Bârladul – de departe se desprind Aristide Roibu, Dumitru Bentu, Traian Bãsescu, Vasile Pintilie si Adrian Solomon.
Am trãit, ca români, o destul de lungã perioadã în care am fost si mai suntem cu sigurantã condusi de foarte multi politicieni rãi. Prin rãi se întelege niste oameni imorali, cu tupeu nesimtit, aroganti, hoti, corupti, egoisti, de rea credintã etc., etc. Din pãcate, poporul român n-a prea avut sansa sã aleagã dintre un om bun si un om rãu, ci a avut mai mereu ocazia sã aleagã dintre un rãu mai mare si un rãu mai mic. Trebuie mai întâi sã stabilim care este cel mai important lucru la un om politic. Scopul suprem al oamenilor politici într-o societate trebuie sã fie îndeplinirea interesului general al poporului pe care îl reprezintã sau interesul comunitãtii locale. În cazul oamenilor politici aflati deja la putere, ne putem da seama care este mai bun si care este mai rãu, prin prisma comportamentului si lucrurilor fãcute de acestia cât au stat la putere, si cât au contribuit prin actiunile lor la îndeplinirea interesului general. În cazul Bârladului, primarul Constantinescu s-a plâns timp de opt ani (2004-2012) cã face parte dintr-un partid de Opozitie (PSD) si cei aflati la putere (PNL sau PDL) i-au tãiat “macaroana” de la fondurile europene sau guvernamentale. “Investitiile erau asa cum erau, pentru cã Bârladul era catalogat ca fiind dintr-un judet <<rosu>> si asa am rãmas fãrã sosea de centurã si fãrã asfaltarea strãzii Republicii, investitii necesare ca aerul pentru locuitori. Avem promisiunea cã dacã venim la putere o sã se îndrepte atentia Guvernului si spre Bârlad, iar parlamentarii alesi cu un scor atât de mare – senatorul Gabriela Cretu, deputatul Adrian Solomon – s-au angajat sã facã lobby pentru problemele importante în Bârlad – infrastructura. Ne-au întrebat oamenii de ce nu se face soseaua? Suntem planificati în executie în perioada 2014 – 2020. Noi am solicitat printr-un memoriu adresat primului ministru ca soseaua de centurã a Bârladului sã fie rezolvatã începând de la anul”, a spus Titi Constantinescu.
Ce-au fãcut politicienii Bârladului de-a lungul a 20 de ani de mandate
Imediat dupã Revolutie în Parlamentul tãrii au fost trimisi de cãtre bârlãdeni politicieni aflati la putere: senatorul Virgil Popa (PSD), senatorul Gheorghe Pãvãlascu (PNTCD), deputatul Grigore Marcu (PSD), deputatul Aurel Gãvan (PD), senatorul Aristide Roibu (PSD), deputatul Dumitru Bentu (PSD), deputatul Adrian Solomon (PSD), senatorul Vasile Pintilie (PDL). Toti cei enumerati au fãcut parte din partidele aflate la putere (PD, PDSR, PNTCD, PSD, PNL, PDL) între anii 1990 – 2012. Nu mai vorbim de faptul cã Traian Bãsescu, actualul presedinte al tãrii, a fost deputat de Vaslui – ales apoi ministrul Transporturilor timp de douã mandate, între 1992 – 2000. Acesta ar fi putut rezolva problemele stringente ale infrastructurii Bârladului, dar dacã n-a avut cine sã facã lobby pentru noi … am rãmas la fel si acum. Sã-i luãm în calcul pe cei mai importanti politicieni. Nu vorbim aici de Virgil Popa – senator mandatele 1990-2000 – sau de deputatul Grigore Marcu pentru cã acestia nu au lãsat efectiv nicio urmã privind ajutarea Bârladului cu realizarea de proiecte pe infrastructurã! Un alt politician important a fost senatorul Aristide Roibu – care bucurestean fiind si trezorier al PSD – asigura practic puntea de legãturã între autoritãtile locale si guvern. Acesta s-a ocupat în cele douã mandate ale sale (2000-2008) de deschiderea usilor la mai marii zilei, de acordarea de ajutoare sociale în judet si mai ales în Bârlad, fiind mai putin implicat în realizarea marilor proiecte de infrastructurã ale orasului.
Dumitru Bentu – vorbã multã … sãrãcie de drumuri!
Am discutat cu fostul deputat Dumitru Bentu, care în perioada 2000-2008 a detinut douã mandate de deputat, fiind si presedintele PSD Bârlad. El a fost cel care a avut 15 initiative legislative care au ajuns legi dar zece dintre acestea au fost pentru reînfiintarea unor comune si a orasului Murgeni. “La aceste initiative devenite legi trebuie sã subliniez conjugarea eforturilor si a celorlati colegi, senatorul Aristide Roibu, deputatii Dumitru Buzatu si Vasile Mihalache, precum si a unor importanti oameni din judet. Ca si obiective realizate la Bârlad pot enumera: finalizarea lucrãrilor la spitalul nou din localitate – sectiile ORL, Oftalmo, Neurologie, înfiintarea CCI- la Bârlad, înfiintarea unui punct CJAS la Bârlad, anularea datoriilor a peste 800 de pensionari de la IRB – datorii la bugetul de stat, fãcute dintr-o gresealã de calcul, sãli de sport la Liceul “A.I. Cuza” si Scoala generalã 11, relee de televiziune la Iana si Gherghesti, Centrul de Dializã la spital, rezolvarea problemelor sociale la blocurile de nefamilisti de la Vigonia si Cooperativa <<Victoria>>, ajutorarea mai multor biserici, etc.”, a spus fostul deputat Dumitru Bentu. Dupã cum se vede, nici un leut pentru infrastructura orasului, nici o vorbã despre soseaua de centurã … strada Republicii… Doar peste 170 de interventii politice, 322 de întrebãri si interpelãri si peste 95 de proiecte legislative, dintre care, cum am mai spus, 15 au devenit legi.
Senatorul Vasile Pintilie – putin, dar bun!
Vasile Pintilie, senator PDL în mandatul 2008-2012, a fost unul dintre politicienii care si-a respectat telul suprem al politicianului corect: îndeplinirea interesului comunitãtii. Si care era interesul comunitãtii? Sã aibã infrastructurã si sã intre cât mai multi bani în investitiile necesare orasului. Si au intrat cei mai multi bani de la Revolutie încoace – asa cum bine se stie, fiind intens mediatizate investitiile: 16 milioane de euro pentru proiectul de modernizare a strãzilor din cartierele noi ale Bârladului, s-a reparat o portiune din strada Republicii, din zona industrialã – de la Fepa la intrarea si iesirea în Bârlad – si cel mai important lucru, proiectul pentru soseaua de centurã a fost finalizat pânã la faza de executie! “Am primit mandatul de senator pentru patru ani si din start am considerat cã aceastã demnitate obtinutã de la electoratul bârlãdean mã obligã si mi-am propus ca în exercitarea mandatului sã nu tin cont de culoarea politicã a autoritãtilor locale. Asa cã în 2010 am reusit sã deblochez cu ajutorul ministrului Dezvoltãrii si Turismului, Vasile Blaga, investitia de la spitalul din Bârlad, reconsolidarea corpurilor C si D, investitia blocatã de doi ani înainte. Existau sanse ca fondurile de la Banca Mondialã sã se piardã însã cei 120 de miliarde de lei au fost deblocati. Am fãcut demersurile din 2009 pentru soseaua de centurã, fiind fãcuti pasi foarte importanti, ajungându-se în faza terminalã a proiectului de executie. Ar mai fi si finantarea reabilitãrii strãzilor din cartierele noi, în valoare de 16 milioane de euro, proiectul fiind fãcut gresit de administratia localã, dar în urma interventiei noastre s-au corectat, astfel cã ministrul Dezvoltãrii de atunci, doamna Elena Udrea, a semnat finantarea, iar acum proiectul este în derulare, fiind în executie. Nu pot sã nu mentionez investitia de 68 de milioane de euro, privind modernizarea DN 24, de la limita judetului Vaslui cu judetul Galati pânã la Albita, un drum national de peste 100 de km, amenajat acum perfect. Reamintesc si reabilitarea strãzii Republicii, o bucãticã de 1 km între intrarea dinspre Vaslui spre Fepa, a strãzii Republicii – patru benzi de circulatie – cu 30 de miliarde de lei. Cât despre cele 20 de comune din colegiul meu, Zorleni, am sprijinit multi primari, indiferent de culoarea politicã, care au obtinut fonduri pe Mãsura 3.2.1 <<Modernizarea satului românesc>> – investitii de 2,5 miloane de euro pentru zece comune din colegiu”, a spus ex-senatorul Vasile Pintilie.
Adrian Solomon – mult scandal si atât!
Marea dezamãgire a bârlãdenilor o constituie însã Adrian Solomon, deputat PSD, care pe perioada primului sãu mandat 2008-2012, în Opozitie fiind, s-a remarcat .. ca deputatul-trompetã, scandalagiul parlamentului, atitudinea sa întârziind de multe ori realizarea unor proiecte, care într-un final au fost totusi rezolvate. Vã reamintiti desigur cã si primarul Titi Constantinescu s-a revoltat în 2011 – sãturându-se de scandalurile lui Solomon la Parlament – si s-a dezis o perioadã de acesta si de PSD. Dar poate cã scuza cã nu erau la putere a tinut pentru electorat, asa cã Solomon are un al doilea mandat, în care pânã acumn a arãtat nimic! N-a sustinut nici o investitie majorã în Bârlad, ori dacã a sustinut ceva nu stie sã o facã, pentru cã rezultatele întârzie sã aparã! Si, asa cum spunea primarul în penultima conferintã de presã, deocamdatã Solomon a purtat doar niste hârtii – pardon, memorii – la guvern si, mai spunem noi, face lobby pentru Chevron, dupã ce în campaniile electorale de anul trecut a jurat cu mâna pe Biblie, prostind electoratul, cã nu va permite Chevronului sã-si punã nici o sondã în zona Bârlad. Si acum stiu si bârlãdenii ce investitor “strategic” aduce Solomon, cu seful sãu de partid si CJ Vaslui, Dumitru Buzatu – Chevron! Este singura lor solutie pentru cã, asa cum se spune si se vede, judetul Vaslui parcã nu existã pentru guvernantii din cabinetul lui Ponta. Rãmâne sã judecati dumneavoastrã care sunt politicienii buni si care sunt cei rãi!
Politicienii buni si politicienii rãi!
DUPÃ 20 DE ANI Primarul Bârladului, Titi Constantinescu, a tras de curând un semnal de alarmã, privind douã mari investitii pe infrastructurã necesare ca aerul pentru Bârlad: soseaua de centurã si refacerea strãzii principale, Republicii, cea care traverseazã Bârladul. Acestea trebuie rezolvate rapid dar din nefericire nu se aratã prea curând finantarea proiectelor, cele douã investitii fiind undeva într-un con de umbrã. Cine-i de vinã? Cu ocazia semnalului tras de primarul de Bârlad ne-am decis sã analizãm ce au fãcut politicienii Bârladului, pentru oras, pe perioada mandatelor lor, când erau la putere. Împãrtirea în politicieni buni si politicieni rãi apartine cititorilor, care singuri îsi vor da seama cine a fost cel ce si-a respectat scopul suprem: îndeplinirea interesului comunitãtii locale, al celor care l-au ales. Dintre pleiada de parlamentari bârlãdeni sau vasluieni – ce puteau ajuta Bârladul – de departe se desprind Aristide Roibu, Dumitru Bentu, Traian Bãsescu, Vasile Pintilie si Adrian Solomon.
Am trãit, ca români, o destul de lungã perioadã în care am fost si mai suntem cu sigurantã condusi de foarte multi politicieni rãi. Prin rãi se întelege niste oameni imorali, cu tupeu nesimtit, aroganti, hoti, corupti, egoisti, de rea credintã etc., etc. Din pãcate, poporul român n-a prea avut sansa sã aleagã dintre un om bun si un om rãu, ci a avut mai mereu ocazia sã aleagã dintre un rãu mai mare si un rãu mai mic. Trebuie mai întâi sã stabilim care este cel mai important lucru la un om politic. Scopul suprem al oamenilor politici într-o societate trebuie sã fie îndeplinirea interesului general al poporului pe care îl reprezintã sau interesul comunitãtii locale. În cazul oamenilor politici aflati deja la putere, ne putem da seama care este mai bun si care este mai rãu, prin prisma comportamentului si lucrurilor fãcute de acestia cât au stat la putere, si cât au contribuit prin actiunile lor la îndeplinirea interesului general. În cazul Bârladului, primarul Constantinescu s-a plâns timp de opt ani (2004-2012) cã face parte dintr-un partid de Opozitie (PSD) si cei aflati la putere (PNL sau PDL) i-au tãiat “macaroana” de la fondurile europene sau guvernamentale. “Investitiile erau asa cum erau, pentru cã Bârladul era catalogat ca fiind dintr-un judet <<rosu>> si asa am rãmas fãrã sosea de centurã si fãrã asfaltarea strãzii Republicii, investitii necesare ca aerul pentru locuitori. Avem promisiunea cã dacã venim la putere o sã se îndrepte atentia Guvernului si spre Bârlad, iar parlamentarii alesi cu un scor atât de mare – senatorul Gabriela Cretu, deputatul Adrian Solomon – s-au angajat sã facã lobby pentru problemele importante în Bârlad – infrastructura. Ne-au întrebat oamenii de ce nu se face soseaua? Suntem planificati în executie în perioada 2014 – 2020. Noi am solicitat printr-un memoriu adresat primului ministru ca soseaua de centurã a Bârladului sã fie rezolvatã începând de la anul”, a spus Titi Constantinescu.
Ce-au fãcut politicienii Bârladului de-a lungul a 20 de ani de mandate
Imediat dupã Revolutie în Parlamentul tãrii au fost trimisi de cãtre bârlãdeni politicieni aflati la putere: senatorul Virgil Popa (PSD), senatorul Gheorghe Pãvãlascu (PNTCD), deputatul Grigore Marcu (PSD), deputatul Aurel Gãvan (PD), senatorul Aristide Roibu (PSD), deputatul Dumitru Bentu (PSD), deputatul Adrian Solomon (PSD), senatorul Vasile Pintilie (PDL). Toti cei enumerati au fãcut parte din partidele aflate la putere (PD, PDSR, PNTCD, PSD, PNL, PDL) între anii 1990 – 2012. Nu mai vorbim de faptul cã Traian Bãsescu, actualul presedinte al tãrii, a fost deputat de Vaslui – ales apoi ministrul Transporturilor timp de douã mandate, între 1992 – 2000. Acesta ar fi putut rezolva problemele stringente ale infrastructurii Bârladului, dar dacã n-a avut cine sã facã lobby pentru noi … am rãmas la fel si acum. Sã-i luãm în calcul pe cei mai importanti politicieni. Nu vorbim aici de Virgil Popa – senator mandatele 1990-2000 – sau de deputatul Grigore Marcu pentru cã acestia nu au lãsat efectiv nicio urmã privind ajutarea Bârladului cu realizarea de proiecte pe infrastructurã! Un alt politician important a fost senatorul Aristide Roibu – care bucurestean fiind si trezorier al PSD – asigura practic puntea de legãturã între autoritãtile locale si guvern. Acesta s-a ocupat în cele douã mandate ale sale (2000-2008) de deschiderea usilor la mai marii zilei, de acordarea de ajutoare sociale în judet si mai ales în Bârlad, fiind mai putin implicat în realizarea marilor proiecte de infrastructurã ale orasului.
Dumitru Bentu – vorbã multã … sãrãcie de drumuri!
Am discutat cu fostul deputat Dumitru Bentu, care în perioada 2000-2008 a detinut douã mandate de deputat, fiind si presedintele PSD Bârlad. El a fost cel care a avut 15 initiative legislative care au ajuns legi dar zece dintre acestea au fost pentru reînfiintarea unor comune si a orasului Murgeni. “La aceste initiative devenite legi trebuie sã subliniez conjugarea eforturilor si a celorlati colegi, senatorul Aristide Roibu, deputatii Dumitru Buzatu si Vasile Mihalache, precum si a unor importanti oameni din judet. Ca si obiective realizate la Bârlad pot enumera: finalizarea lucrãrilor la spitalul nou din localitate – sectiile ORL, Oftalmo, Neurologie, înfiintarea CCI- la Bârlad, înfiintarea unui punct CJAS la Bârlad, anularea datoriilor a peste 800 de pensionari de la IRB – datorii la bugetul de stat, fãcute dintr-o gresealã de calcul, sãli de sport la Liceul “A.I. Cuza” si Scoala generalã 11, relee de televiziune la Iana si Gherghesti, Centrul de Dializã la spital, rezolvarea problemelor sociale la blocurile de nefamilisti de la Vigonia si Cooperativa <<Victoria>>, ajutorarea mai multor biserici, etc.”, a spus fostul deputat Dumitru Bentu. Dupã cum se vede, nici un leut pentru infrastructura orasului, nici o vorbã despre soseaua de centurã … strada Republicii… Doar peste 170 de interventii politice, 322 de întrebãri si interpelãri si peste 95 de proiecte legislative, dintre care, cum am mai spus, 15 au devenit legi.
Senatorul Vasile Pintilie – putin, dar bun!
Vasile Pintilie, senator PDL în mandatul 2008-2012, a fost unul dintre politicienii care si-a respectat telul suprem al politicianului corect: îndeplinirea interesului comunitãtii. Si care era interesul comunitãtii? Sã aibã infrastructurã si sã intre cât mai multi bani în investitiile necesare orasului. Si au intrat cei mai multi bani de la Revolutie încoace – asa cum bine se stie, fiind intens mediatizate investitiile: 16 milioane de euro pentru proiectul de modernizare a strãzilor din cartierele noi ale Bârladului, s-a reparat o portiune din strada Republicii, din zona industrialã – de la Fepa la intrarea si iesirea în Bârlad – si cel mai important lucru, proiectul pentru soseaua de centurã a fost finalizat pânã la faza de executie! “Am primit mandatul de senator pentru patru ani si din start am considerat cã aceastã demnitate obtinutã de la electoratul bârlãdean mã obligã si mi-am propus ca în exercitarea mandatului sã nu tin cont de culoarea politicã a autoritãtilor locale. Asa cã în 2010 am reusit sã deblochez cu ajutorul ministrului Dezvoltãrii si Turismului, Vasile Blaga, investitia de la spitalul din Bârlad, reconsolidarea corpurilor C si D, investitia blocatã de doi ani înainte. Existau sanse ca fondurile de la Banca Mondialã sã se piardã însã cei 120 de miliarde de lei au fost deblocati. Am fãcut demersurile din 2009 pentru soseaua de centurã, fiind fãcuti pasi foarte importanti, ajungându-se în faza terminalã a proiectului de executie. Ar mai fi si finantarea reabilitãrii strãzilor din cartierele noi, în valoare de 16 milioane de euro, proiectul fiind fãcut gresit de administratia localã, dar în urma interventiei noastre s-au corectat, astfel cã ministrul Dezvoltãrii de atunci, doamna Elena Udrea, a semnat finantarea, iar acum proiectul este în derulare, fiind în executie. Nu pot sã nu mentionez investitia de 68 de milioane de euro, privind modernizarea DN 24, de la limita judetului Vaslui cu judetul Galati pânã la Albita, un drum national de peste 100 de km, amenajat acum perfect. Reamintesc si reabilitarea strãzii Republicii, o bucãticã de 1 km între intrarea dinspre Vaslui spre Fepa, a strãzii Republicii – patru benzi de circulatie – cu 30 de miliarde de lei. Cât despre cele 20 de comune din colegiul meu, Zorleni, am sprijinit multi primari, indiferent de culoarea politicã, care au obtinut fonduri pe Mãsura 3.2.1 <<Modernizarea satului românesc>> – investitii de 2,5 miloane de euro pentru zece comune din colegiu”, a spus ex-senatorul Vasile Pintilie.
Adrian Solomon – mult scandal si atât!
Marea dezamãgire a bârlãdenilor o constituie însã Adrian Solomon, deputat PSD, care pe perioada primului sãu mandat 2008-2012, în Opozitie fiind, s-a remarcat .. ca deputatul-trompetã, scandalagiul parlamentului, atitudinea sa întârziind de multe ori realizarea unor proiecte, care într-un final au fost totusi rezolvate. Vã reamintiti desigur cã si primarul Titi Constantinescu s-a revoltat în 2011 – sãturându-se de scandalurile lui Solomon la Parlament – si s-a dezis o perioadã de acesta si de PSD. Dar poate cã scuza cã nu erau la putere a tinut pentru electorat, asa cã Solomon are un al doilea mandat, în care pânã acumn a arãtat nimic! N-a sustinut nici o investitie majorã în Bârlad, ori dacã a sustinut ceva nu stie sã o facã, pentru cã rezultatele întârzie sã aparã! Si, asa cum spunea primarul în penultima conferintã de presã, deocamdatã Solomon a purtat doar niste hârtii – pardon, memorii – la guvern si, mai spunem noi, face lobby pentru Chevron, dupã ce în campaniile electorale de anul trecut a jurat cu mâna pe Biblie, prostind electoratul, cã nu va permite Chevronului sã-si punã nici o sondã în zona Bârlad. Si acum stiu si bârlãdenii ce investitor “strategic” aduce Solomon, cu seful sãu de partid si CJ Vaslui, Dumitru Buzatu – Chevron! Este singura lor solutie pentru cã, asa cum se spune si se vede, judetul Vaslui parcã nu existã pentru guvernantii din cabinetul lui Ponta. Rãmâne sã judecati dumneavoastrã care sunt politicienii buni si care sunt cei rãi!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu